Facilitator Arja Marisa

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

Fun French Language Club
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
La prononciation française écouter Il est regarder allé porter chanter Cest La télé With a partner, pronounce as many words as you can in 1 minute! et.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Catching up with the New Curriculum Steph Hopkins AST in MFL Regional Subject Adviser, London
Les Adjectifs Possessifs
Les metiers How to say: Ce que tu fais (What you do) Pourquoi tu laimes (Why you like it) Tu travailles de quelle heure à quelle heure? (Which hours you.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
Infrastructures Working Group Meeting - Brussels, 13 October Comments on the TMN-T first proposal Commentaires sur la première proposition du RTM-T.
Systems of Equations. A system of equations is a set of equations that have the same variables. A solution for the system is an assignment of variables.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Leçon 11-Blanc.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Thank you, thank you For being here Thank you, thank you…
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Les verbes comme acheter
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Echauffement (10 minutes) Complete the sheet in front of you as best as you can with what you brought to class today: 1.Un défi mondial 2.Une liste de.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Un monde Parfait.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Déjeuner du matin Jacques Prévert
Learn from each other! Implementation bottlenecks, lessons learned and solutions retreat of CTAs and project managers in the Africa region, Maouto,
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Les manchettes! Headlines! How to make them!. How to make a headline! Woah! What story does this image tell? How do you capture that story in a few short.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
LE FUTUR. How do you form the future tense? We will discuss this based on the categories we have already learned: er, ir, and re verbs.
EN VACANCES EN VACANCES.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Leçon 25.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
I can reflect on a French quote about the effects of travelling onto a young person mind and development I will read the quote, discuss with my group and.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les adjectifs possessifs
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
In this topic you will learn
Dans ma Salle de classe
Transcription de la présentation:

Facilitator Arja Marisa Quels outils éducatifs pour la socialisation des jeunes adultes avec les parents? What methods to socialize young people? Miten sosiaalistaa nuoret? Facilitator Arja Marisa

Reflection sur les jeunes Reflection on the youth Pohdintaa nuorista Travail en groupe avec vos compatriotes Group work with your compatriots Ryhmätyö oman maan porukan kanssa

Les jeunes de mon pays sont comme ça… The youth in my country are like that… Meidän maan nuoret ovat kuin ….. Choisissez une image, qui symbolise la jeunesse de votre pays... Select a picture which symbolizes the young people of your country.. Ota kuvakortti, joka symboloi nuoria Suomessa…

Nos jeunes sont comme ça… Our youth are like that… Nuoremme ovat kuin… Montrez l’image aux autres dans votre groupe et argumentez votre choix. Après, ensemble,selectionnez une image d’un choix commun. Montrez la à tout le monde et expliquez… Show your selection to your own group and argument your choice. Then, as a common choice of your group, together select the one picture, which may best represent the youth. Show that picture to all and explain... Näytä kuvasi muille ryhmässäsi ja perustele valintasi. Valitkaa yhdessä sen jälkeen yksi ryhmän yhteinen kuva, joka symboloi kokemustanne maamme nuorista. Näyttäkää se kaikille ja kertokaa, miksi valitsitte sen.

Moyens d’action (mêmes groupes) Manners of action (same groups) Tukikeinot (jatkaen samoissa ryhmissä) Choississez, pour la socialisation des jeunes, deux outils éducatifs ou moyens d’action, que vous appréciez dans votre pays, et que vous proposeriez aux autres pays: un pour aider les jeunes marginalisés, un pour la prévention. Notez les. Select in your group, two methods, manners of action, that you appreciate in your country and that you would promote to other countries as well: one to help in socializing youth that are marginalized, one for prevention. Note them down. Valitkaa ryhmässänne kaksi Suomessa käytettävää keinoa nuorten tukemiseksi: yksi syrjäytyneiden auttamisessa, toinen syrjäytymisen ehkäisemisessä. Kirjoittakaa ne itsellenne muistiin.

Maintenant, en groupes internationaux Moving into international groups Siirtyminen kansainvälisiin ryhmiin Travail en groupes internationaux Working in international groups Ryhmätyö ”sekaryhmissä”, kv ryhmissä

Groupes internationaux, discussion et choix d’outils majeurs In international groups, discussion and choice of major methods Kv ryhmissä, keskustelu ja tärkeimpien tukikeinojen valinta Groupes internationaux, une heure de temps pour discuter et choisir les outils majeurs, un moyen d’action pour l’aide et un pour la prevention In international groups, one hour time to discuss and find the major two methods (one manner of action to help and one to prevent) Kv ryhmissä, yksi tunti aikaa keskustella ja valita tärkeimmät tukikeinot

Resultat de votre discussion Result of the discussion Ryhmäkeskustelun tulos Ecrivez vos propositions - pour aider les jeunes marginalisés sur papier rouge - pour la prévention sur papier jaune Affichez les papiers au mur. Write your propositions, on a red paper, how to help, and on a yellow paper, how to prevent Put your papers on the wall. Kirjoittakaa punaiselle paperille ehdotus, jolla auttaa nuoria Kirjoittakaa keltaiselle paperille ehdotus, jolla ehkäistä ongelmia Viekää laput seinälle.

Partager Share Jakaminen De chaque groupe une personne raconte les propositions… From each group someone tells the propositions… Jokaisesta ryhmästä joku kertoo koko porukalle, mitkä ovat ne asiat, joita ehdotatte otettavaksi käyttöön kaikissa maissa.

Maintenant, retour en groupes nationaux Moving back into groups of compatriots Palaaminen oman maan porukkaryhmiin Travail en groupe avec vos compatriotes Group work with your nationals Ryhmätyö oman maan porukan kanssa

Choix national National choice Oman maan valinta De toutes les propositions sur le mur, choisissez les deux, qui à votre avis conviennent le mieux à votre nation. Marquez vos deux choix avec une étoile. Of all the propositions on the wall, choose the two, which may be the best for your country. Mark them with a star. Kaikista seinällä olevista ehdotuksista valitkaa kaksi käyttöön otettaviksi Suomessa. Merkitkää ne tähdellä.

Merci! Thanks! Kiitos!