Revue pour le test de la leçon 20. Les verbes en -re. Décrivez les scènes suivantes avec un verbe en -re.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

Les verbes -re.
Talking about what you are going to do aller + infinitive.
Exemple: They are going to the beach. Ils vont à la plage.
LIVE ET DANS VOTRE SALLE DE CLASSE!!
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
SAVOIR DIRE CE QUE JE VEUX
Le passé composé. The passé composé is used for: 1.An action completed in the past 2.An action repeated a number of times in the past 3.A series of actions.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Français Deux Limpératif. We use limperatif to give commands and make suggestions. There are only three forms possible: tu, nous and vous. Nous translates.
Les verbes -re. You have already learned the conjugation for regular –er verbs. You are now going to learn the conjugation for regular –re verbs. Do not.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
Verbs in the Present Tense -DRE What verbs on –dre do you know? Write as many verbs on –re on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
The ‘near’ Future.
Saying ‘my’ in French.
The Near Future (one of two future tenses in french)
“Aller” is a very important verb.
Les verbes en -RE au présent. RE Verbs Attendre - to wait Descendre - to go down, to get off Entendre - to hear Perdre - to lose Répondre - to answer.
FRENCH TOP IRREGULAR VERBS!. ALLER-to go JE VAIS * NOUS ALLONS TU VAS * VOUS ALLEZ IL/ELLE/ON VA * ILS VONT PP: Allé(e) ***
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
French Negative Adverbs French 2 – Term 2-1 I can.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Le Passé Composé avec Avoir
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
_____________________
It takes two words to make a verb negative in French: ne and pas. Put ne before the verb and pas after it. NEGATION Jérémy ne danse pas. Tu ne joues pas.
Je dis ce que je vais mettre dans ma valise pour ma maison en France.
Regular Verbs Répondreto answer Vendreto sell Attendreto wait Perdreto lose Entendreto hear Rendreto return Rendre visite àto visit someone.
Salutation 5pts Cher Chère (accents helpful, but not mandatory in French )
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
L E V ERBE ALLER AU P RÉSENT. JE VAIS I go I am going I do go.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
To conjugate most verbs in the past tense, you use the verb avoir conjugated in the present tense plus a past participle. Example: Present tense I am.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
Unité 5 La grammaire dUnité 5. Aller - to go je vais nous allons tu vas vous allez il va elles vont o Ça va? / Comment allez-vous? / Comment vas-tu? –
LE FUTUR SIMPLE. Begin by learning the verb endings for each of these subjects or subject pronouns. VERB ENDINGS:
Les expressions utiles pour la salle de classe
Jeudi le huit novembre On compare les systèmes scolaires Objectif Comparer notre système scolaire avec celui de la France en employant les verbs devoir,
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Le Futur You have five minutes to revise before the test.
Match-up the numbers to the letters
Read this to help you understand ER verbs cat eat carrotpencil think book window type computer drink work play shoesroomplant.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
+ Les Objets Directs et Leurs Pronoms. Mais oui Mlle. Tu sais que je laime! Cest mon sport préféré!! Dis, Gustave, aimes-tu le foot?
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
A1. Révision: les pronoms le, la, les et lui, leur p. 162
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Magali Pauzié Magali Pauzié Spin the wheel $700 $100 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $200.
Notes les 8-9 octobre L’impératif (Command forms) Donne-lui ton crayon. (Give him your pencil.) Ne me parlez pas comme ça. (Don’t talk to me like that.)
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
Les notes # Révision - Er verb endings: je – e tu – es il/elle – e nous – ons vous – ez ils/elles – ent.
Affirmative commands. Georges, finis tes devoirs! Sortons la poubelle! Mange tes légumes! Ouvrez la bouche!
Warm up Lesson 4.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Bonjour. Vous avez un test demain sur le matériel de la leçon 15. Aujourd’hui, nous allons revoir le matériel. Travaillez bien chez vous aussi!
Revue pour le test de la leçon 20. Les verbes en -re. Décrivez les scènes suivantes avec un verbe en -re.
Write down the VERBS only table mangent écoute cheveux parlez ordinateur parlent école danses chaise porter frère.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Revue pour le test de la leçon 20

Les verbes en -re. Décrivez les scènes suivantes avec un verbe en -re.

Les copains___ Marie.

Les copains attend ent Marie.

J’_______ Marie au parc.

S J’attendS Marie au parc.

Nous ____ Marie.

Nous attendons Marie.

Petit Paul____ses grands- parents.

Petit Paul rend visite à ses grands-parents.

Tu _____ les escaliers.

Tu descends les escaliers.

On ___ des CD’s dans ce magasin. C’est un magasin d’équipement audio visuel.

On vend/achète/choisit/trouve.. des CD’s dans ce magasin.

À Mme Creton: Show me where the computer is

Montrez-moi où est l’ordinateur. (forme “vous”)

À Mr Coté: Repeat your question slower.

Répétez votre question plus lentement. (forme “vous”)

À Mr Coté: Wait for me!

Attendez-moi! (forme “vous”)

À Jade, 11 ans. Lend me a pen.

Prête-moi un stylo. (forme “tu”- pas de “s” pour les verbes en –er seulement!!)

À Maude, 13 ans. Give me your cell phone number.

Donne-moi ton numéro de portable. (forme “tu”- tu parles à une personne de ton âge)

À Harisson et Matt: Clean the bathroom!

Nettoyez la salle de bain! (forme “vous” tu parles à deux personnes)

À Harisson et Matt: Put away your socks in your bag!

Rangez/ mettez les/vos chaussettes dans le sac!

À Harisson et Matt: Take your Ipod!

Prenez votre Ipod!

À Harisson et Matt: Don’t forget your passports!

N’oubliez pas vos/les passeports!

À Harisson et Matt: Set the table with me!

Mettez la table/le couvert avec moi!

À Jude et Kevin: Listen to the guide!

Écoutez le guide!

À Jade, Maude et Valérie: Let’s play a video game

Jouons un jeux vidéo. (forme “nous” –

À Jade, Maude et Valérie: Let’s go outside and play basketball!

Allons dehors et jouons au basket! (faisons du basket!)

Expressing needs and wants. I need to take my passport.

J’ai besoin de prendre mon passeport. Avoir besoin de/d’ + infinitif!

We need to sleep.

Nous avons besoin de dormir. Avoir besoin de/d’ + infinitif

I need to eat

J’ai besoin de manger.

I feel like eating crepes.

J’ai envie de manger des crêpes.

My parent feel like visiting Quebec.

Mes parents ont envie de visiter Québec.

I feel like watching TV.

J’ai envie de regarder la télé.

I need to study for the test tomorrow.

J’ai besoin d’étudier pour le test demain.

I want to succeed.

J’ai envie de réussir!