Project on a French celebrity

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Revision of ‘re’ verbs and some odd ‘er’ verbs in the Present Tense
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Le Passé Composé avec Avoir Français 1441 Ch. 5 leçon 2.1.
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Talking about yourself
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
“Aller” is a very important verb.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Le Passé Composé avec Avoir
Can I talk about my next holiday?
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Au Téléphone ask for and express opinions inquire about and relate past events make and answer a telephone call share confidences and console others to.
and a justification for level 4
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
regarder écouter dormir jouer sortir finir
1. How many ingredients do you need to form the past tense? 2. Can you name them? 3. What is the correct form of avoir with je? 4. What is the correct.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Talking about yourself
You were using the right tense then you stopped..
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Quelle est ta matière préférée?
Chez moi! In this unit you will learn:
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
LE PASSÉ COMPOSÉ (The Perfect Tense) GET IT “PERFECT” FOR LEVEL 2
The Passé Composé Tense Describes past actions, things that happened in the past (yesterday, last Monday, last year, last summer, two hours ago, etc.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Le passé composé …avec avoir et être
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Objectives: Learn the use of the present tense (1)
Transcription de la présentation:

Project on a French celebrity Key stage 3 Extended homework G.Dendaletche Hillview School For Girls

Instructions for teachers This project is a end-of-unit project to allow the students to work independently Its focus is on thinking and organisation skills The students can work on it on their own or in groups The teacher gives some guidance at the beginning of the project, explain his/her expectations and gives a deadline The teacher needs to check on the students’ progress and gives an intermediate feedback if necessary

Key stage 3 Projects : Teacher’s checklist Project 1 Present a French famous person/artist Instructions Students to choose from a list or make their own choices Pass out a list of required/optional sections, the desired length, and any other guidelines Students write up and turn in ppt presentations, posters Students make a presentation on their famous French person Assessment Students to assess each other’s work through a written format or oral survey Teacher’s assessment Customization This project can be done by individual students, pairs, or groups French/Spanish celebs: teacher should write on the list names of people famous in history, art, everyday life… Sections/Elements: personal information including name, DOB, family situation, job, physical description, personality, impact on the community … Length: beginners level 1-2 / intermediate level 3-4 / advanced level 5 (add tenses) To be adapted by teachers Levels:   Beginners: Pass out a worksheet with section titles and have students do research and fill in the blanks. Intermediates (2nd year) and advanced (3rd year): NC Level 3 to 5 Students work independently. Advanced : add tenses (DOB, childhood, future ambitions…)

Instructions to students Key stage 3 French Votre projet sur une célébrité française (Advanced) Instructions : you need to do a project on a French celeb of your choice. You can work on your own or work in pairs. Format : You can choose 2 forms of presenting your research : a powerpoint presentation or a poster. Remember, originality will get you more points! Contents : Here are some ideas to help you in your research - personal details : name, date of birth, family situation - job and career - physical description and personality - why is this person famous / his/her impact on the community - your opinion : give reasons - any details about what this person did in the past - any details about his/her future plans

First step : research You need first to choose who you would like to talk about. To help you, here is a list of French famous people Then decide with your partner how you are going to organise yourself. Do you share the research or do it all together? Then have a look on the internet or in the library to get as much information as possible. Do not forget to find some nice pictures as well!

Second step : lay out and presentation You need then to select which bits of information you would like to keep for your project Then categorise the information according to each subtitle Use your sequencing skills to write down a short biography of that person Discuss and decide how to present your project and which form of presentation is the best adapted to it

Vocabulary / structures needed The following slides will help you revise the vocabulary and structures necessary for the project Click on the link below to work on the topic of “me and my family” or tenses languages online exercises

Les nombres de 1 a 100 Quinze Vingt Trente Quarante Cinquante Soixante Soixante-dix Quatre-vingts Quatre-vingt-dix Cent 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Un Deux Trois Quatre Cinq Six Sept Huit Neuf Dix 15 20 30 40 50 60 70 80 90 100

Les mois V R E I A N J V I R E E F R S M A I L V R A I A M J I N U L L E T U J I O U T A B R E S E P T E M E R B T O C O V E M R E B N O E D M E C E R B

Correction Les mois Janvier Février Mars Avril Mai Juin Juillet Août Septembre Octobre Novembre Décembre

Je me présente Comment tu t’appelles? Quel âge as-tu? Où habites-tu? Quelle est la date de ton anniversaire? J’ai 23 ans Je m’appelle Simon Mon anniversaire c’est le 15 mars J’habite à Manchester

Now practise in pairs Comment tu t’appelles? Quel âge as-tu? Quelle est la date de ton anniversaire? Où habites-tu? Extension : use the following expressions to extend your writing / oral work But I prefer to be called… : mais je préfère être appelé(e) But I will be 15 next month : mais j’aurais 15 ans le mois prochain My star sign is…: mon signe astrologique c’est… I used to live ….when I was young: j’habitais… quand j’étais petit(e)

Physical description and personality Je m’appelle Morticia J’ai les cheveux noirs, longs et raides Je suis très grande Je suis un peu bizarre et parfois un peu méchante mais j’aime ma famille

Describe yourself Physical description J’ai les cheveux …………………et les yeux ……………….. Personality Positive Négative Sympa belle égoiste laid Généreux marrant triste pas marrant

Extend your sentences An easy way to extend your sentences is adding adverbs of frequency En général : usually Souvent : Often De temps en temps : from time to time Parfois / quelquefois : sometimes Jamais : never Toujours : always

Extension Now describe yourself using the adverbs of frequency seen on the previous slide You can also add tenses by using the following expressions Quand j’étais petit(e) : when I was young Quand je serais plus grand(e) : when I’m older

More practice Click on www.languagesonline.org.uk Select French, Unité 1

Introducing someone else Il s’appelle Gomez. Il a 45 ans. Il habite à Spooksville. Il a les cheveux noirs et les yeux noirs. Il est grand et très méchant

Now it’s your turn to introduce this person Remember Il a : he has Il est : he is Il s’appelle / habite : his name is / he lives in

Les metiers Find the English Un facteur Un plombier Un artiste peintre Un chanteur Un acteur Un professeur Un mécanicien Un policier Un homme politique Un homme d’affaires Postman Plumber Painter Singer Actor Teacher Mechanic Policeman Politician Businessman

More practice Click on http://www.languagesonline.org.uk/ Click on Français then Unité 8

Ma famille

Ma mère Je m’appelle Lisa. Voici ma famille Mon père Ma soeur Ma grand-mère Mon frère Ma tante Mon grand-père

Dictionary skills Find the English for 1- Mon oncle 2- Mon fils 3- Ma fille 4- Mon petit fils 5- Ma petite fille 6- Mes grands-parents Find the French for 7- my children 8- My step-dad 9- My step-mum 10- My half-brother 11- My wife 12- My husband

Describe your family : vocabulary Dans ma famille, nous sommes ……. Il y a ……………………. qui s’appelle…………. J’ai une soeur qui s’appelle………… J’ai deux frères qui s’appelent ……….. Je n’ai pas de frères et soeurs. Je suis fils/fille unique Mon grand-père est décédé : my granddad is dead Mes parents sont divorcés / séparés : my parents are divorced/separated

Practice Using the sentences seen on the previous slide, describe your family. Give as many details as possible about them (physical description, name, age, personality)

how you get on with your family and why Vocabulary : je m’entends bien avec : I get on well with Je ne m’entends pas bien avec : I don’t get on well with Il m’énerve : he gets on my nerves Elle me comprend : she understands me Elle a l’esprit fermé : she is narrow-minded

Les temps

Le présent Er verbs IR verbs RE verbs Je jou E Tu jou ES Il / Elle jou E Nous jou ONS Vous jou EZ Ils / Elles jou ENT IR verbs Je fini S Tu fini S Il / elle fini T Nous fini SSONS Vous fini SSEZ Ils / Elles fini SSENT RE verbs Je vend S Tu vend S Il / elle ven D Nous vend ONS Vous vend EZ Ils / Elles vend ENT

Le présent : irregular verbs ETRE Je suis Tu es Il / Elle est Nous sommes Vous etes Ils / Elles sont AVOIR J’ai Tu as Il / elle a Nous avons Vous avez Ils / Elles ont

Exercises 1. Je ………… au tennis tous les samedis matins. (jouer) 2. Nous ……… la télé de temps en temps. (regarder) 3. Vous …………. la gare, Madame? (chercher) 4. Je ………….. mes devoirs, puis je sors avec mes copains. (finir) 5. Quand nous allons au restaurant, mon père …………… toujours les frites! (choisir) 6. La police ……………… des centaines de tonnes de drogues chaque année. (saisir) 7. Je ………………….mon vieux vélo. (vendre) 8. Mon frère …………….. l'autobus devant la maison. (attendre) 9. Mon père ……………….. toujours "non", quand je veux aller en boîte de nuit. (répondre)

Exercises correction 1. Je joue au tennis tous les samedis matins. (jouer) 2. Nous regardons la télé de temps en temps. (regarder) 3. Vous cherchez la gare, Madame? (chercher) 4. Je finis mes devoirs, puis je sors avec mes copains. (finir) 5. Quand nous allons au restaurant, mon père répond toujours les frites! (choisir) 6. La police saisit des centaines de tonnes de drogues chaque année. (saisir) 7. Je vends mon vieux vélo. (vendre) 8. Mon frère attend l'autobus devant la maison. (attendre) 9. Mes parents répondent toujours "non", quand je veux aller en boîte de nuit. (répondre)

Le passé To form the past you need to take the correct auxiliary (ETRE or AVOIR) and add the past participle To form the past participle : Infinitive in ER : past participle in -é Infinitive in IR : past participle in -I Infinitive in RE : past participle in -U

Le passé Verbs taking ETRE Mourir Descendre Sortir Rentrer Entrer Tomber Revenir Rester Venir Aller Arriver Monter Naitre Partir

Le passé regular verbs Manger J’ai mangé Tu as mangé Il a mangé Nous avons mangé Vous avez mangé Ils ont mangé Finir J’ai fini Tu as fini Il a fini Nous avons fini Vous avez fini Ils ont fini

Le passé regular verbs Vendre J’ai vendu Tu as vendu Il a vendu Nous avons vendu Vous avez vendu Ils ont vendu

Exercices verbes réguliers 1- Mon frère …………………. un bon film à la télé hier soir. (regarder) 2- Nous …………………… une nouvelle chaîne stéréo dans les magasins en ville. (chercher) 3- Tu ……………… ton maillot de bain? (perdre) 4- Jacques et Mireille …………………. plusieurs cassettes. (vendre) 5- J' ………………… mon travail dans la cuisine. (finir) 6- Ma mère ……………….. une nouvelle voiture Renault. (choisir)

Exercices correction 1- Mon frère a regardé un bon film à la télé hier soir. (regarder) 2- Nous avons cherché une nouvelle chaîne stéréo dans les magasins en ville. (chercher) 3- Tu as perdu ton maillot de bain? (perdre) 4- Jacques et Mireille ont vendu plusieurs cassettes. (vendre) 5- J' ai fini mon travail dans la cuisine. (finir) 6- Ma mère a choisi une nouvelle voiture Renault. (choisir)

Verbes avec ETRE 1- Je …………….. au cinéma avec mon ami hier soir. (aller) 2- Ma soeur ……………………. au café jusqu'à minuit. (rester) 3- Il ………………… de sa chambre. (descendre) 4- Nous …………………………………………….. en train, puis nous avons pris un taxi de la gare. (venir) 5- Mon père ……………….. de la France samedi matin à 10h30. (rentrer) 6- Michel et Sabine …………………. en retard, en raison de l'embouteillage sur l'autoroute. (arriver)

Verbes avec ETRE correction 1- Je suis allé(e) au cinéma avec mon ami hier soir. (aller) 2- Ma soeur est restée au café jusqu'à minuit. (rester) 3- Il est descendu de sa chambre. (descendre) 4- Nous sommes venu(e)s en train, puis nous avons pris un taxi de la gare. (venir) 5- Mon père est rentré de France samedi matin à 10h30. (rentrer) 6- Michel et Sabine sont arrivés en retard, en raison de l'embouteillage sur l'autoroute. (arriver)

Le futur To form the near future, you need to take the verb ALLER in the present tense and add the infinitive ALLER Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il / Elle va Ils / Elles vont

Exercises Translate 1- I am going to eat 2- He is going to be 3- They (girls) are going to have 4- You are going to go 5- We are going to go out

Le futur correction 1- Je vais manger 2- Il va être 3- Elles vont avoir 4- Tu vas aller 5- Nous allons sortir

Opinions / reasons Structures Je pense que : I think that A mon avis : in my opinion En ce qui me concerne : As far as I’m concerned Mais mes parents / amies pensent que : but my parents / friends think that Je crois que : I believe that

Opinions / reasons Vocabulary Bien / mal Intéressant / ennuyeux Fantastique, super / nul Brainstorm With your partner think about other adjectives to give your opinion and put them in 2 columns (positive and negative)

Thinking skills Locate relevant information from a variety of sources / Research Sort information and classify into categories Sequencing Explain what you think / give reasons and opinions Use your imagination

How to Locate relevant information from a variety of sources / Research Identify different sources where to find the information you require. Draw up a list Discuss in groups the positive / negative aspects of each source and give reasons and opinions Choose / decide which main source of information you will use for your project and why

How to Sort information and classify into categories Look at the following words age dog pet London countryside rabbit seaside east Name address animal birthday black Spain big old Discuss in groups how you would organise them / title of the categories and why

How to sequence Put the dialogue back in order Je m’appelle Marie et toi? Bonjour. Comment tu t’appelles? Je suis née le 15 avril. J’aurais 12 ans dans un mois. Tu as des frères et des soeurs? Je m’appelle Lucie. Quel âge as-tu? Oui j’ai un frére qui s’appelle Marc. Tu as des animaux? J’ai treize. Quelle est la date de ton anniversaire? Non je n’ai pas d’animaux

Sequencing exercise correction Bonjour. Comment tu t’appelles? Je m’appelle Marie et toi? Je m’appelle Lucie. Quel âge as-tu? J’ai treize. Quelle est la date de ton anniversaire? Je suis née le 15 avril. J’aurais 12 ans dans un mois. Tu as des frères et des soeurs? Oui j’ai un frère qui s’appelle Marc. Tu as des animaux? Non je n’ai pas d’animaux

How to explain what you think and give reasons 1- Think about words that can help you give reasons and opinions in English 2- Choose a topic and ask your friend to contradict everything you are saying 3- Switch roles

How to use your imagination Be creative ! Use hypothesis : if I were rich / If I were him… You don’t always need to say the truth…

Organisation skills Work in a group / Work independently Plan what to do and where to locate information Discuss and decide / decision-making Presentation of written / oral work Meeting deadlines

How to work in a group You need to listen to each other to be able to communicate You need to respect each other’s views Exercise : talk about your favourite movie / TV programme. Give opinions. Others should tell you what they think about it.

How to plan what to do and where to locate information Discuss and decide what you want to talk about. Give reasons Draw up a list of things to do and where to find the information Decide together who is going to do what. Be diplomatic!

How to present your work Written work Spell check Punctuation formatting Word count, page numbering… Oral work Clarity Voice projection Fluency

How to meet deadlines Write down the date the project has to be in Work on it step-by-step First, decide on your topic. Discuss in your group Then, organise the research. Everybody should have a role. Then collect the information, sort it and classify it Write a first draft, at least 2 weeks beforehand and hand it in to your teacher for correction and first feedback

Personal skills review Take the list of skills previously seen and reflect on each one of them What I did well What I will do better next time What my team members think My targets

Assessment / target setting for teachers The previous slide was for the students : it takes into account self and peer assessment, target setting which are part of AfL You can choose different ways of assessing the work but it should focus on skills and content. I personally do not give a grade but comment on their performance and give targets if necessary.