Mon chien Section A : Bonjour, je me présente. Je m’appelle Dorothée et je suis triste car mon chien, Toutou, a disparu il y a une semaine. Je l’aimais.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

WHAT WAS HE DOING? GUINEVERE AND LANCELOT FELL IN LOVE! BUT…
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Les pronoms des objets indirects
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
So what are Garfield and Odie saying?
Direct Object Pronouns Direct objects are the people or things in a sentence which receive the action of the verb. To find the direct object in a sentence,
_______________________________
Reading an analog clock
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Les Episodes de Salade. Salade – Episode 1 1. une/la pomme 2. une/la poire 3. un/le céleri 4. un/loignon 5. une/la tomate 6. une/la pomme de terre 7.
Question 1 Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
WALT: how to talk about your timetable
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Chez moi! In this unit you will learn:
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
Saying what you have been doing
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Limparfait ou le Passé Composé?. Limparfait endings Parler Je parlais Tu parlais Il/elle/on parlait Nous parlions Vous parliez Ils/elles parlaient.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Tout Sur Moi! By: Ms. Savoca
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Leçon 12: L’imparfait FREN 120. A few quick notes about material from the chapter before getting started…
Study & revise the numbers carefully.
À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.

Don't cry for me Argentina
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Leisure Time SECTION A Ce que j’adore c’est passer un bon moment avec un roman intéressant: dans le jardin, sur la terrasse au soleil, même dans la voiture.
Transcription de la présentation:

Mon chien Section A : Bonjour, je me présente. Je m’appelle Dorothée et je suis triste car mon chien, Toutou, a disparu il y a une semaine. Je l’aimais beaucoup. 1. What is Dorothée’s problem? Give all details. she is sad because her dog disappeared a week ago and she loved him a lot

Il était très jeune et un peu fou ! 2. Describe Toutou. very young and a bit crazy

Je ne suis pas sûre mais je pense que quelqu’un l’a volé pendant que je prenais mon bain. Avant d’aller dans la salle de bains, je l’ai vu dormir tranquillement sur mon lit, et après mon bain, il n’y était plus. Depuis ce jour il est perdu et il me manque. 3. Dorothée has a theory about what happened to Toutou. Give all details about this theory and describe how she is feeling at the moment. She is not sure but she thinks that someone stole him while she was having a bath (or similar) before going into the bathroom she saw him sleeping peacefully on her bed and after her bath he was no longer there (not there anymore) she misses him

Section B : À mon avis, mon père et ma mère n’ont pas volé Toutou, car mon père était au travail et ma mère adore les animaux. Elle disait toujours que Toutou était comme un enfant dans la famille. Ma sœur n’est pas coupable non plus car elle était au cinéma avec ses copines et elle est rentrée tard. 4. Dorothée discards three possible suspects. Name them and explain why each one must be innocent. Her father because he was at work Her mother because she loves animals she always said that Toutou was like a child in the family Her sister because she was at the cinema with her friends and she came home late

Je pense que le coupable est mon frère, Gérard Je pense que le coupable est mon frère, Gérard. Gérard n’a pas d’alibi, et il déteste Toutou car il pense que je passe plus de temps avec Toutou qu’avec lui. 5. Who is Gérard and what is Dorothée’s theory about him? Her brother and she thinks he stole Toutou he has no alibi he hates Toutou because he thinks she spends more time with Toutou than with him

C’est drôle que, alors que Toutou n’est plus ici, lui, il a l’air heureux et moi, je pleure. 6. What ironic statement does Dorothée make about Gérard? It’s strange that, now that Toutou is not longer there Gérard seems happy and Dorothée cries (is unhappy)

Section C : Le lendemain j’ai téléphoné à l’inspecteur de police, Louis Laloupe, au numéro de crime, 09 71 45 96. 7. Who is Louis Laloupe and how did Dorothée contact him? He is the police inspector She phoned him on the crime number 09 71 45 96

II m’a posé beaucoup de questions. 8. What did he do? He asked her a lot of questions

Je lui ai répondu et il fallait même répéter mes réponses plusieurs fois car, étant un peu vieux, il n’entend pas très bien. 9. What problem did Dorothée have dealing with Louis Laloupe? She answered him but even had to repeat her answers several times because, being a bit old he doesn’t hear well (he is a bit deaf)

Je lui ai dit que le vol s’était passé vers 20h pendant que je prenais mon bain et puis je lui ai donné une description de Toutou. 10. What details did Dorothée give him? (she told him that) the theft happened at about 20h00 (8pm) while she was having her bath (then) she gave him a description of Toutou

L’inspecteur a aussi cherché des témoins, c’est très pratique pour trouver le coupable, mais, comme j’ai déjà expliqué, il n’y en avait rien. Malheureusement personne n’a rien vu. 11. What did Louis Laloupe finally want and why could Dorothée not help him? He wanted some witnesses which is practical for finding the guilty person but there were none Unfortunately no one saw anything

Calculate your mark using TOP DOWN marking 6-10 N2 11-14 A3 15-18 A4 19-21 M5 22-24 incl 6M/E M6 25-27 incl 7M/E E7 28-30 5M + 3E E8 31-34 5M + 4E Calculate your mark using TOP DOWN marking Calculate your mark using DOT POINT marking Make up your own questions: Achieved Merit Excellence