Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment? What are you like?.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Je suis grand Je suis petit.
Describing and characterizing people
Comment dit on…en anglais?
À quelle heure il se lève?
masculine (at least 1 boy)
Une Amie Un Ami Français I.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Talking about the things you do
Oops j’aime pas l’anglais
Tu es comment?.
Match-up the numbers to the letters
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Je vais réviser comment dire “I am tall, short, medium height” apprendre 8 adjectifs de personalité Aujourd'hui.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Les Adjectifs le français 1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Greetings, formal and informal
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
He or she? I can say and understand the words for ‘he and ‘she’ in French.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Tu es comment?. Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va regarder un PowerPoint, Puis on va faire des jeux et des compétitions. Enfin on va.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Unité 2 – Je me présente Objectifs: to describe yourself and others
Tu es comment? Tu es comment?.
Transcription de la présentation:

Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33

Je suis grand(e) Girls add an e

Je suis petit(e)

Je suis de taille moyenne

Je suis assez petit Tu es assez grand ! Je suis trēs grand et tu es petit !

Make up a conversation between them. I am=Je suis….. You are = Tu es…..

Il est -he is elle est - she is Describe the toys he is she is…..

Lire 4 C’est quel robot? Regarde les images a-f Level 2 Reading c Work it out with a partner. Watch out some are girls, some are boys, grande/grand

bavard bavarde

timide

gourmand

sympa

actif active

sportif sportive

paresseux paresseuse

marrant marrante

Complete the sheet Mr will be Il est……………… Miss will be elle est…….. Choose the correct word from the word box Write a sentence about yourself, include : Et trēs mais assez To make a longer sentence Je me prēsente Je suis trēs marrante mais timide,je suis assez Gormande mais trēs sportive.

What have you learned? Describe yourself Say he is she is I am you are Do you know which words are feminine and which are masculine? How will you remember them ?

Écouter 5 Écoute. Qui est-ce? 1-8 Listening Level 2

Écrire 7 Ils sont comment? Écris une phrase pour chaque personne