Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les ressources
Effective communication is necessary to … - attract and retain members. - attract and motivate volunteer and professional leaders. - obtain the financial resources that it needs. Une communication efficace est nécessaire pour... - attirer et intéresser les membres. - attirer et motiver les animateurs bénévoles et professionnels. - obtenir les ressources financières dont il a besoin.
Specific messages must … - be targeted to clearly identified groups of people. - reach groups in cost-effective ways. - use modern technology. - be quickly available at little or no cost. Des messages spécifiques doivent… - être ciblés pour parvenir à des groupes de personnes clairement identifiées. - parvenir aux groupes à un coût peu élevé. - faire usage des technologies modernes. - être disponibles rapidement à peu ou pas de frais.
The Image of Scouting … Situation 1 Non-Scouting parents and young people hear and see nothing about Scouting today. L’image du Scoutisme… Situation 1 Des parents et jeunes non scouts n’entendent vraiment pas parler du Scoutisme et n’ont connaissance d’aucune de ses activités.
The Image of Scouting contd … Situation 2 Members and non-members (or former members) think Scouting looks old fashioned, it is militaristic, it ’ s for nerds, it ’ s not “ in ”, it ’ s not fun. L’image du Scoutisme (suite)… Situation 2 Des membres et non membres (ou d’anciens membres) pensent que le Scoutisme est démodé, trop militaire, que c’est pour les imbéciles, que ce n’est pas à la mode, que ce n’est pas drôle.
The Image of Scouting contd … Situation 3 Sometimes there is a situation where Scouts really do good things, etc. but... few people are aware of these facts. L’image du Scoutisme (suite)… Situation 3 Dans certaines situations les Scouts accomplissent réellement de bonnes choses, etc mais... peu de gens s’en rendent compte.
The communication tools produced by associations Les outils de communication créés par les associations
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les ressources
Scouting does not exist in isolation. Le Scoutisme ne peut exister seul.
Partnerships … - bilateral. - multilateral. - create synergy. Partenariats… - bilatéraux. - multilatéraux. - créant une synergie.
Partnerships contd … - between Scout associations … - between a Scout association and the government … - between a Scout association and a local NGO … - between a Scout association and an international NGO … - a multilateral partnership... Partenariats (suite)… - entre des associations scoutes… - entre une association scoute et le gouvernement… - entre une association scoute et une ONG locale… - entre une association scoute et une ONG internationale… - un partenariat multilatéral...
Partnerships contd … - good for our image. Partenariats (suite)… - bons pour notre image.
Partnerships Partenariats
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les ressources
Resources … To achieve its mission, Scouting needs to have adequate financial resources. Ressources… Pour accomplir sa mission, le Scoutisme doit avoir les ressources financières nécessaires.
Good financial management requires … - good membership management. - managing resources and assets. - selling merchandise - professionally. Une bonne gestion financière requiert… - une bonne gestion des adhésions. - la gestion des ressources et des actifs. - la vente de marchandises - de manière professionnelle.
Good financial management requires contd … - benefiting from partnerships. - setting up a Foundation. - exploiting Scouting ’ s strengths. Une bonne gestion financière requiert (suite)… - tirer bénéfice des partenariats. - établir une Fondation. - tirer parti de ses forces.
For Scouting to become financially astute, it requires the involvement of everyone. Le Scoutisme a besoin de l’engagement de tous pour devenir financièrement performant.
Sources de revenus par ordre d ’ importance Sources of income in order of importance
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les ressources