Optimiser Appât : Message : Bénéfice : Moteurs et internautes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Illustrer. Agenda Critères Pourquoi du contenu visuel ? Infobésité (1 image = mots) Déclencheur émotionnel = tx d’engagement important (Partage.
6 Deux pronoms dans une phrases Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Aujourd’hui Conversations individuelles Négatifs Adjectifs et adverbes.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
C’est combien ? Les euros
WALT: To talk about the internet in French.
The Big Picture Fr>Eng translation workshop on voice-over texts Chris Durban Translate in the Townships / August 2012 © Chris Durban.
Le Comparatif et le Superlatif
Faith and Light International Formation Session 2010 Energizing Meetings
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Mots Interrogatifs
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
#1-Isn't it strange how a dollar bill seems like such a large amount when you donate it to church, but such a small amount when you go shopping? IT IS.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Transcription de la présentation:

Optimiser Appât : Message : Bénéfice : Moteurs et internautes SEO : visibilité + trouvabilité Textes + images : bonne base pour référencement Standard web : xHTML, CSS et accessibilité (WAI) (pas de flash, Javascript ou Frame

Rédiger / Illustrer / Enrichir Méthode Cibler Angler Rédiger / Illustrer / Enrichir Optimiser Promouvoir Dialoguer Mesurer

Du recul… Réviser, réarranger… après avoir laissé un peu reposer (La nuit porte conseil)

…pour simplifier

Agenda

Rédacteur doit être impliqué dans le design/la mise en ligne; doit maîtriser le cms/(aider à) l’améliorer en permanence, pour améliorer les CTA/la conversion. ERGONOMIE

12 règles d’ergonomie web Architecture : le site est bien rangé Optimisation visuelle : la page est bien rangée Cohérence : le site capitalise sur l’apprentissage interne Conventions : le site capitalise sur l’apprentissage externe Information : le site informe l’internaute et lui répond (conversation) Compréhension : les mots et symboles sont minutieusement choisis Assistance : le site aide et dirige l’internaute Gestion des erreurs : le site prévoit que l’internaute se trompe Rapidité : l’internaute ne perd pas son temps Liberté : c’est l’internaute qui commande Accessibilité : le site est facile d’accès pour tous Satisfaction de votre internaute Règles générales Source : Elie Sloïm, « Ergonomie web », Eyrolles, 2012

Lecture

Vitesse Lecture 25% plus lente que sur papier 3/10ème de seconde pour scanner un site

« Balayabilité » Scan des textes (79 %) vs Lecture mot à mot (16%) => Concision Balayabilité : faciliter le repérage des informations dites importantes et se fera avec des mises en évidence particulières, des mots clés, l'utilisation de tableaux, de schémas,… => rendre plus lisible (aérer, contraste fond/texte, polices, alignement, largeur de colonne, illustration… Morcellement des pages sur principe de la pyramide (attention un sujet UNIQUE) À gauche : De haut en bas, les points de fixation au cours d’une lecture rapide, normale et lente, détectés grâce à l’oculométrie. (Illustration reproduite avec l’aimable autorisation de M. Baccino in : Lettre de l’ASFORED, 17, juillet-septembre 2009). Scan des textes (79 %) vs Lecture mot à mot (16%) Sources : J. Nielsen et Morkes

Lecture en F

Perte d’attention

Capacité de mémorisation Source : François Richaudeau, 1979

Ligne de flottaison Ascenseur pas toujours utilisé => MORCELLEMENT 22% jusqu’au bas de la page Ca peut poser problème comme ici avec un bouton pour doner…

Rédaction

12 règles d’écriture web Respectez vos conventions typographiques Evitez de justifier vos textes (=> align. gauche) Renoncez aux sauts de ligne multiples Hiérarchisez vos infos sur le fond et sur la forme Insérez un appel à l’action unique (CTA) Rédigez vos liens avec un intitulé clair et explicite Indiquez le format, le poids et la langue des docs à télécharger Evitez les textes en majuscules et italiques Décrivez vos contenus multimédia Orientez vos utilisateurs avec des indications claires Veillez à ce que les contrastes entre le texte et l’arrière plan soient optimaux Vérifiez la possibilité de mettre les vidéos / le son sur pause  

Auto-suffisance

Principes d’écriture web Phrases et paragraphes courts Sujet – verbe – complément Une idée par phrase (et vice-versa) Vocabulaire adapté Traduction vocabulaire et mots étrangers Eviter les négations Evitez le passif Evitez les ajectifs et adverbes Evitez les temps complexes

Principales balises html

Longueur Technique de la machette : évacuer le superflu, clichés, redondances, lourdeurs… Ecrire dense

Difficulté Relisez-vous, à haute voix, à l’envers, en version print… Faites-vous relire… Outils (bêta) : http://textalyser.net/ ou http://gunning-fog-index.com/ 8-9 Littérature junior et ado, Paris Match, Elle 10-11 Télérama, Libération 14-15 Marcel Proust, Le Monde Diplomatique, L’Express 16-17 Rapports parlementaires 17-18 Article universitaire d’Olivier Ertzscheid 22 et plus Directives européennes

Mots-clés Vérifiez la présence et, en cas de doute, la densité de vos mots-clés (outils : keyworddensity.com, outiref.com, webrankinfo.com/outils/) Ecriture « naturelle » (< > spam) Mise en relief éventuelle des mots-clés Attention particulière aux zones chaudes

Local

Méta-données

Les principales balises Mots-clés CTA

Relectures Relire à haute voix Relire à l’envers Relire à froid Relire sans lire Relire avec la gomme Relire avec le pipotron Relire avec le générateur de mots clés Source : Jean-Marc Hardy

Feu vert ? Internautes SEO Contenu utile Langage approprié Lisibilité renforcée

Check-list

tests

Testez le front end sur différents navigateurs (images, liens, mise en page, zones chaudes…) Demandez un feedback à d’autres personnes Faire de l’A/B testing si possible (voir Google Website Optimiser) , Geek ? Admirez vos contenus comme un moteur (spider-simulator.com, webconfs.com/search-engine-spider-simulator.php, seochat.com/seo-tools/spider-simulator…)

SEO-Browser Voir comme un spider

11 Things To Ask Yourself When Optimizing Content Sep 25, 2012 at 12:29pm ET by Jenny Halasz inShare176 A client asked me the other day why we were optimizing his software for Los Angeles, when he’s located in Raleigh, NC. In explaining the reason to him, I realized that a basic guideline for optimizing pages is long overdue. I’ve developed the following flow chart and explanation in response. Theming Content The first question you need to ask yourself when optimizing a page is, What is the Page About? If you can’t answer this or your answer is a keyword, then maybe you shouldn’t be building the page. Seriously. You need the page to be about something in order for it to have value on your website. In the case of my client, the page was about a conference in Los Angeles where the company was going to exhibit. It’s starting to make sense now, isn’t it? Specifically, the page was about a single type of software it sells. Let’s call it Software A. Putting Content Into Context The second question you need to ask yourself is, What is the Purpose of This Page? Is it news, a press release, a blog post, an educational piece, a sales piece? What are your goals with the page? In my client’s case, the goal was to announce that it would be at the event and give a little bit of background about Software A. I’d call it a press release. Consider Content Timing The third consideration is: How long will this content remain relevant? Is it an educational piece that will always be useful? Is it a product explanation that will be relevant until the next version comes out? Is it a news item that will always be interesting? Is it an event that will recur? In my client’s case, the page was about an event that would happen once (next week, in fact) and then be over. Content Optimization Finally, we get to optimization for search. Given the other questions you’ve asked, what makes sense for optimization? Are there relevant keywords to use? Should you include links to other content? What should the Title, Description and Heading say? Making Decisions The answer is, it depends. Don’t apply a one-size-fits-all method to your optimization. Sometimes it doesn’t make sense to even put keywords on a page. Sometimes a few well-optimized links are all you need. Either way, the answer is common sense. In my client’s case, they were putting out a news item about a conference for Software A in LA next week. I chose two key phrases in the text and linked them back to Software A’s pages. I chose a Title and Heading that read something like, “Company Presents Software A at Conference.” Anything beyond that would have been overkill. So next time you’re wondering how to optimize a page, first use the handy chart below. Consider Topic, Purpose, and Timing Keep in mind, this isn’t a prix fixe meal where you can choose one salad, one entree and one dessert. Good optimization isn’t done that way. Great optimization is more like a four course a’ la carte meal, where you carefully select each element based on what you know about your users. Just throw a few crumbs in every now and then for the search engines.

Video

Pause