Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
TIC au service de léducation, le portail Tarbiya.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
Mes activités.
Bangla-Pesa : le contexte ?
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les.
Gilles Dussault Politiques et gestion des ressources humaines en santé Gilles Dussault Note: I am attaching slides on the conceptual framework for the.
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
FairPark® smart mobility manager An innovative tool to improve sustainable mobility for enterprises ECOMM Firenze.
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
The AFRICAN CHILDREN’S CHOIR The African Children’s Choir features African children ages 7 through 11. Many have lost one or both parents through.
BENCHMARK JOBS Marie-Laure Rivier – January 2015.
Développement Durable
“Regional Cooperation for e.Government Capacity Building” Fifth Caribbean Ministerial Consultation on “Regional Cooperation for e.Government Capacity Building”
Round table – 21st July 2014 Points of view that will change the world Living together children’s cities Pilar Fontevedra FIMEM President XXX Rencontre.
Community development in Quebec Denis Bourque Université du Québec en Outaouais Canada Research Chair in Community Organization Annual Public Health Days,
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
10e Anniversaire - activit é s artistiques 10th Anniversary - artistic activities.
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Leadership: Barriers in Political Commitment/Civil Society.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
Welcome everyone.
Les Indications Européennes pour la Validation des acquis d’apprentissage non-formels et informels Daniela Ulicna GHK Consulting.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Bullying prevention: Engaging youth in the solution La prévention de l’intimidation : inciter les jeunes à trouver une solution Kiana Baker-Sohn and Amélie.
Les États-Unis d’Amérique de Lincoln à Truman : politique et société. Introduction : La fondation d’une nation ( )
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
1 Les nouvelles frontières du rapport sur le rendement dans le secteur public : la perspective d’un économiste/ New Frontiers in Public Sector Performance.
Write your answer in French
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
JJ Mois Année Апрель, 2005 Banque Sociètè Gènèrale Vostok.
Proposal in Theme VII: Funding Proposition Theme VII: Financement Catherine Edwards Executive Director 1.
Clique Percolation Method (CPM)
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Resource allocation: what can we learn from HPC? 20 janvier 2011 Vincent Breton Crédit: Catherine Le Louarn.
Mise à jour Processus d’agrément. Nouvelles règles  Information sur les programmes recueillie aux 2 ans  réel processus d’amélioration continue de la.
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
POLITIQUES EN FAVEUR DES JEUNES
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) - IMAGINE -.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la société

If Scouting does not reach out it will limit its impact on society. Si le Scoutisme ne s’ouvre pas, il limite son impact sur la société.

Barriers to development … - lack of human and financial resources. - competition from other groups. - social or cultural barriers. - image problems. Les barrières au développement… - manque de ressources humaines et financières. - compétition avec d’autres groupes. - barrières sociales et culturelles. - problèmes d’image.

Organisations, like living organisms, look for “ niches ” where they can grow and develop. Les organisations, comme les organismes vivants, recherchent des “ niches ” où elles peuvent croître et se développer.

Scouting is not … - a solution for any social problem. Le Scoutisme n’est pas… - une solution pour tous les problèmes sociaux.

- an educational Movement for young people. - un mouvement éducatif pour les jeunes. Le Scoutisme est… Scouting is …

Scouting needs to be open to all but it also needs to retain its specificity. Le Scoutisme doit être ouvert à tous mais il doit aussi conserver sa spécificité.

Scouting ’ s borders … - school based Scouting versus community based Scouting. - Scouting for the middle-classes versus Scouting for less privileged young people. Les frontières du Scoutisme… - un Scoutisme enraciné dans l’école ou un Scoutisme enraciné dans les communautés. - un Scoutisme pour les classes moyennes/aisées ou un Scoutisme pour les jeunes moins privilégiés.

Other borders in Scouting … - Scouting for children versus Scouting for adolescents. - mainstream Scouting versus Scouting for ethnic communities. - traditional Scout activities versus the new expectations of young people. - uniform versus youth culture. Autres frontières… - Scoutisme pour les enfants ou Scoutisme pour les adolescents. - Scoutisme réservé à la majorité ou Scoutisme ouvert aux communautés ethniques. - activités scoutes traditionnelles ou réponses aux nouvelles attentes des jeunes. - uniforme ou nouvelle culture des jeunes.

Les groupes ciblés par les associations - vue d ’ensemble The groups targeted by associations - the overall picture

Les groupes ciblés par les associations - vue d ’ensemble The groups targeted by associations - the overall picture

The Community Development Committee seeks … - to ensure that the programme is sustainable. - to be fully accountable to the donors. - to promote the sharing of ideas and good practice. - to promote the programme more widely. - people with professional skills to support the programme. Le Comité du Développement Communautaire cherche... - à assurer que le programme est durable. - à transmettre régulièrement des rapports aux donateurs. - à promouvoir le partage des idées et des bonnes expériences. - à promouvoir le programme sur une plus large échelle. - des personnes ayant les capacités nécessaires au soutien du programme.

Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la société