Journal mardi, le vingt-huit octobre Remember – Menus are due Thursday and will be presented to the class. The rubric for this is in your view folder!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

Les expressions avec “faire”
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Mercredi 12 mai 2009 Je voudrais...
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Rules Every group must write all answers on their papers. The team who picks the question gets first shot to answer it. Question-choosing will go in order,
Du bœuf (m.) Le/La boucher(-ère) La bousherie / la charcuterie.
FREN 1412 – Ch. 8 – Compétence 2. Quand on fait les courses, on utilise ces expressions… une boîte de…. un pot de… une bouteille de… un paquet de… une.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
Vendredi, le sept novembre Name three things you want to do. Je veux… Name three things you can do. Je peux… Show me cahier 11 et 13.
Food - La Nourriture Flash cards la cr é merie On ach è te: à:à:
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
 1 à 10  Écoute  On va où? Turn on your netbooks.
Journal mardi, le vingt-huit octobre Qui, où, que? 1.J’aime_______ tu as téléphoné. 2.C’est Jean ________ a crié. 3.Je parle à Jean ______ travaille à.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Au Marché.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Objectifs:  Identifier les magasins  Faire les courses  Utiliser les verbes faire, vouloir et pouvoir  Utiliser les mots de quantités  Utiliser le.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
French 8/31/11 Ouvrez vos livres á la page 1. Lisez-le! Instructor: "Isn't it remarkable how quickly the kids learn to drive the car?" Parent: "Yes, especially.
 1 à 10  Écoute  On va où? Turn on your netbooks.
Journal – mercredi, le cinq novembre 1.I want some cheese. 2.She’s making some cake. 3. They are making some sandwiches. 4.I love meat. 5.We don’t like.
Objectifs:  Identifier les magasins  Faire les courses  Utiliser les verbes faire, vouloir et pouvoir  Utiliser les mots de quantités  Utiliser le.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
Journal FRENCH FUN DAY APRÈS L’ÉCOLE LUNDI!!! Où vas-tu? 1.Tu as besoin d’une douzaine d’œufs 2.Tu voudrais une baguette 3.Tu vas acheter une.
JOURNAL Déssine: 1.Un garçon arrive au café 2.La fille commande un sandwich. 3.Le chien a soif. 4.La table est occupée.
L1:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt:
JOURNAL Dessinez: 1.Un chien va au marché et il achète un kilo de poires. 2.Un singe va à la pâtisserie pour une tarte aux bananes. 3.Une fille.
Les quantités. Tex et Tammy a)Read the text below and circle the highlighted vocabulary words. How do all of the vocabulary words end? de.
Les pronoms le, la, les.. You have come to know le, la and les as definite articles. Did you know that these articles can be used as direct object pronouns.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Journal – le 28 janvier Dans le cahier – ex. 5, pg. 5.
Journal, le 22 septembre Qu’est-ce que tu as fait ce week-end? 5 phrases complètes (1 être verb) Boot up your netbooks!!
Tous les pronoms.
Qu’est-ce que Que Qu’est-ce que is followed by a subject and verb (S & V) tu Qu’est-ce que tu regardes? What are you watching?
JOURNAL – lundi, le vingt-sept octobre 1. Qu’est-ce que tu aimes manger? (3) 2. Qu’est-ce que tu n’aimes pas manger? (2) Hand in your speaking slips!!!
Journal – mardi, le 22 septembre Tu fais un pique-nique. Qu’est-ce que tu prends? (5 choses)
Aller, aller + infinitive to show future, à + le, la, les, l’ Le 6 octobre, 2015.
Journal – jeudi, le 22 octobre. JOURNAL 22/10/15 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal est.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.
Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles.
JOURNAL LUNDI, LE 7 DÉC Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end? (5 phrases)
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
Journal le 2 novembre Qu’est-ce que tu as fait ce weekend? 1. J’ai dormi 2. J’ai travaillé 3. Je suis allé à une fête 4. J’ai mangé du porc 5.J’ai mangé.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Journal – vendredi, le 23 janvier. JOURNAL 16/10/13 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal.
5.1 PARTITIVES LEÇON 5. WHAT IS THE PARTITIVE? You already know how to use indefinite articles un, une, and des. They are used to refer to whole items.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
On fait les courses... Shopping – Unité de La Cuisine.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
« La nourriture & les courses ». un gâteau une tarte aux pommes une baguette (long roll of bread) du pain: bread (generic term) un pain complet: American.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Transcription de la présentation:

Journal mardi, le vingt-huit octobre Remember – Menus are due Thursday and will be presented to the class. The rubric for this is in your view folder!!

Journal mardi, le vingt-huit octobre Ecrivez: What foods can come in these packages/quantities: 1.Un paquet de 2.Un pot de 3.Un kilo de 4.Une bouteille de 5.Une boîte de 6.Une livre de 7.Une tranche de 8.Un litre de

Qui fait…. 1. Le lit - Je 2. La vaisselle - Nous 3. Le jardinage - Elle 5. Les courses - vous 4. Le shopping - Ils

Ex. 16 dans le livre, pg. 195

Partitive et l’article défini = pg. 196 Powerpoint Pg. 12 dans le paquet Cahier ex. 9, pg. 6 dans le paquet

Dans le livre, ex. 19 acheter

Ex. 20

Ecoute – ex. 18, pg. 197 (veux = want) Track 24

TPR and Mme Tortue Où es-tu? Céline Dion – Je t’aime encore

Tu fais ex. 10 dans le cahier pour les devoirs.