Leçon 51.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Ma journée:leçon 2.
I can …talk about my holidays in the past
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
WALT: how to talk about your timetable
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Leçon 25.
Journal- mercredi How do verb conjugations make you feel? Give three adjectives. (2 minutes)
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Le passé composé Review en short.
Bonjour! C’est mercredi déjà!
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les verbes réfléchis au passé composé
Les Questions d’Information (Information questions)
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Le passé composé. Race to the answer! Instructions In order for a student of Spanish to speak fluidly, matching the direct object to the correct pronoun.
Subject pronouns usually begin a sentence. They tell what the person or thing is doing. In French they are as follows Je- I nous- we Tu – you (informal)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Le passé composé: Describing past actions Les normes: 1.2; 4.1 Questions essentielles: What is a compound tense? What is the formula for the passé composé?
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Transcription de la présentation:

leçon 51

bonjour, classe! Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers. . .practice! Sortez vos devoirs: A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of scratch paper, translate the following sentences into French: Last summer, I went to Disneyland with my family. We saw Mickey Mouse. I ate a ham sandwich and drank a soda. We came back home at midnight.

L’été dernier, je suis allé(e) à Disneyland avec ma famille. réponses L’été dernier, je suis allé(e) à Disneyland avec ma famille. Nous avons vu Mickey Mouse. J’ai mangé un sandwich au jambon et j’ai bu un soda. Nous sommes revenus chez nous à minuit.

corrigez les devoirs: A3

corrigez les devoirs: B4

Travel Abroad with AFS this summer 1. Apply to AFS ($50 application fee) 2. Email Barbara Hensleigh once you finish your application 3. Apply for financial aid Rolling Admissions: Get the application done before or during winter break AFS application workshop Thursday, December 18th 1:30-2:30 in Ms. Kowalski’s room Check out the programs the students can get scholarships for (if you have time): http://www.afsusa.org/study-abroad/summer-abroad/ Tell them to see Ms. Kowalski if they have any questions.

l’objectif IWBAT practice and prepare verbal responses to verbal questions with at least 80% accuracy in content and pronunciation. Can you re-state the objective in your own words? What are we preparing for today? How is this helping to prepare you for college?

l’examen final: format Listening: 10 questions, Unit 3 ONLY! “Select the most logical response.” Vocabulary: 30 questions. Units 1, 2, and 3. Grammar: 30 questions. Units 1, 2, and 3. Reading: 10 questions. Unit 3 mainly. Read conversations between two French speakers and answer comprehension questions. Culture: 10 questions. Units 1, 2, and 3. Read a statement about French culture (in English) and determine whether it is “vrai” or “faux.” TOTAL MULTIPLE CHOICE: 90 QUESTIONS.

l’examen final: Format (cont’d) Speaking: 3 questions. Units 1, 2, and 3. Writing: essay. Several paragraphs about a recent trip you took in the PAST TENSE!

Final exam: speaking Here’s the deal: You will be asked a total of 3 (three) speaking questions! 1 (one) of the questions will be from Unit 1 1 (one) of the questions will be from Unit 2 1 (one) of the questions will be from Unit 3

possible speaking questions: U1 Qui fait la cuisine chez toi? Qui fait la vaiselle chez toi? Est-ce que tu fais souvent les promenades? Est-ce que tu aimes faire la cuisine? Qui fait les courses chez toi? Est-ce que tu as besoin d’argent? Quel âges ont tes frères et tes sœurs? De quoi est-ce que tu as peur? Quand est-ce que tu as faim? Quand est-ce que tu as sommeil?

possible speaking questions: U2 Quelle programme est-ce que tu as regardé hier? À quelle heure est-ce que tu as dîné hier soir? Où est-ce que tu as dîné hier soir? Est-ce que tu as aidé tes parents le week-end dernier? Quand as-tu fait tes devoirs le week-end dernier? Est-ce que tu es déjà allé(e) au Japon? Est-ce que tu es sorti(e) hier soir? À quelle heure es-tu parti(e) au lycée ce matin? Es-tu resté(e) chez toi hier soir? À quelle heure est-ce que tu es parti(e) du lycée hier?

possible speaking questions: u3 D’habitude, qu’est-ce que tu prends pour le petit déjeuner? D’habitude, où est-ce que tu déjeunes pendant la semaine? D’habitude, qu’est-ce que tu bois au dîner? À quelle heure as-tu déjeuné hier? Qu’est-ce que tu as pris pour le petit déjeuner ce matin? Quel est ton plat préféré? Quel est ton fruit préféré? Quel est ton légume préféré? Quel est ton dessert préféré? Quelle est ta boisson préféré?

pratiquez! With your elbow partner, move through each and every possible speaking question. One partner asks, while the other answers, then switch roles. After each question/answer, the partner who’s asking must give feedback to the partner who is answering. Answer the following questions: Did the response answer the question accurately? Was the pronunciation accurate enough to be understood? How can the speaker improve his/her response before the final exam?