I took the leadership courses, but how do I manage? J'ai fait des cours de leadership, mais comment réussir à gérer ? Lyne Pitre Brian Devin Alison Eyre.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about yourself
Advertisements

Quelle est la question?.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Français 1442 Chapître 10 leçon 1.2
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
C’est combien ? Les euros
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Tout le monde, il est beau!.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
#1-Isn't it strange how a dollar bill seems like such a large amount when you donate it to church, but such a small amount when you go shopping? IT IS.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Français 2, 16 mars 2015 We will be doing an enrichment project during Business Week that reviews concepts we have learned. What format would you like.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
«C’est la Fête» La Belle et le Bête. Le journal d’échauffement le 13 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 What is your name? 0 My name is Isabelle.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Transcription de la présentation:

I took the leadership courses, but how do I manage? J'ai fait des cours de leadership, mais comment réussir à gérer ? Lyne Pitre Brian Devin Alison Eyre

Disclosure The following presentation is free from bias and the presenter is not affiliated with any for-profit organizations or parties. The presenter does not have any conflict of interests to disclose and is not affiliated with any commercial entities or organizations that serve to profit from this presentation.

Faculty/Presenter Disclosure Faculty: Dr. Pitre, Dr. Eyre, Dr. Devine Relationships with commercial interests: None Disclosure of Commercial Support: N/A Mitigating Potential Bias: N/A

Goals/Objectifs To review challenges of managing in our environment To share tips and resources Examiner les défis de gestion dans notre environnement Partager des conseils et des ressources

Agenda/Ordre du Jour Pearls from each of the presenters Pearls and challenge for each participant Balance of time: myth or reality? Lyne Delegation, an art: Alison Knowing your own style and self: Brian Managing meeting: Alison Discussion and resource sharing Perles de chaque présentateur Perles et défis des participants L’équilibre du temps: Mythe ou réalité? Lyne Délégation, un art: Alison Se connaître et connaître son style de leardership: Brian La gestion de réunion : Alison Discussion et partage des ressources

Pearls/Perles Lyne Brian Alison

Balance of time: myth or reality? /L’équilibre du temps: Mythe ou réalité? No definition Satisfaction with one’s entire life: professional and personal Must be flexible with the schedule – home or work Must be honest with what you need and want out of your life (work and home) Aucune définition Satisfaction de la vie entière: personnelle et professionnelle Doit avoir un horaire flexible- maison et travail Doit être honnête avec ses besoins et ses désirs (maison et travail)

Balance of time: myth or reality? /L’équilibre du temps: Mythe ou réalité? Must do check in once per year ( one hour on your birthday) Must learn to be in the present and make it the best it can be Feeling of being in control and efficient Must be proactive Doit avoir un temps de recul une fois par année ( une heure à sa fête) Doit vivre au présent et faire de son mieux Doit se sentir en contrôle et efficient Doit être proactive

Balance of time:myth or reality /L’équilibre du temps:Mythe ou réalité? Take time to assess your values and priorities periodically Avoid the cycle of ‘delayed gratification’ Take breaks, breathe When perfect balance is impossible- take time for you Work smart –Hire help –Delegate –Rent a ’’ wife ’’ Work life balance: learn to say yes and no Hack schedule- paper calendar and take a picture Prendre le temps d’évaluer vos valeurs et vos priorités Éviter le cycle de ‘gratification différée’ Prendre une pause, respirer Quand l’équilibre est impossible – pensez à vous Travaillez de manière intelligente –Engager de l’aide –Déléguer –Louer une « épouse » Garder l’équilibre: apprendre à dire oui et non Calendrier Hack – calendrier papier et photo

Balance of time: myth or reality /L’équilibre du temps: Mythe ou réalité ? Myth –Impossible to achieve/ impossible d’accomplir –I can do everything/je peux tout faire Réalité –C’est possible/ it is possible –Je peux déléguer/ I can delegate

Knowing your own style and self/Se connaître et connaître son style de leadership Experience Insight Feedback Style/Testing (DiSC, Meyers Briggs, MMPI, etc.) Development Expérience Réflexion Rétroaction Style –(DiSC, Meyers Briggs, MMPI, etc.) Développement

Experience/Insight/Feed back Wisdom/Experience/Mistakes /Try Self-analysis –  How much is too much?  Priorities  Busywork  Delegate Feedback  Formal  Informal Sagesse/expérience/erreurs/e ssais Analyse personnelle –Combien est trop? –Priorités –Occupé –Délégation Rétroaction –Formelle –informelle

DiSC

Knowing your own style and self/Se connaître et connaître son style de leadership Development: Fix Weaknesses VS. Build Strenghts Développement: Corriger les faiblesses VS Construire des atouts basés sur les forces

Resources Manager Tools Harvard Business Review – Ideacast GTD / Franklin Covey / Evernote / etc.

Delegation/ Délégation Do it, dump it or delegate it Delegation is not dumping work Proper delegation builds teams and helps develop skills in everyone Faites-le, jetez-le ou déléguez-le La délégation n’est pas un moyen de débarrasser d’une tâche Une bonne délégation permet le développement de l’individu et de l’équipe

Delegation/ Délégation It takes practice to learn to delegate Avoid the perfectionist trap, it kills teams and innovation There are many factors that stop us from delegating Déléguer requiert de la pratique Éviter le perfectionnisme, il tue les équipes et l'innovation Il y a beaucoup de facteurs/raison qui nous empêchent de déléguer

Managing Meetings/ la gestion de réunion Do not hold a meeting if it is not necessary Agendas Chairing meetings Everyone’s time is precious, use it wisely Ne pas tenir une réunion si elle n'est pas nécessaire Ordre du jour Présider les réunions Le temps de chacun est précieux, utiliser le bien

Resources/ ressources The First Time Manager L. Belker, J. McCormick, G Topchik Amacom 2012