La France et. LA GEOGRAPHIE EST PLUS QUE LES POINTS SUR UNE CARTE! Alors, attachez votre ceinture et allez-y!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
Advertisements

Mon passeport.
La géographie de la France
La France Уроки страноведения.
La géographie de la France
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
France géographique Jaroslav Březina.
Prendre and verbs like it. Prendre has three meanings: to take, to eat and to drink. As you have been told prendre is irregular. The following is its.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Géo de la France
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.
Warm up Quels sont les avantages et les inconvénients pour ceux qui vivent à Tunis (la capitale de la Tunisie)?
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
This was painted by one of our excellent art students.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Warm-up Write six sentences in French showing the difference in life- style between a young girl living in a village in Tunisia and your life style in.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The ENTIRE devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout.
LA GÉOGRAPHIE DE FRANCE
La Géographie d’Europe Les frontières de la France.
LA FRANCE Regarde l’image! Tu reconnais la forme géométrique?
Le marchand de fruits et légumes à Penkridge. Objectives To ‘place France on the map of Europe’ (7C1L) To understand its geographical position in relation.
Year 10 Culture Capture La France et ses régions.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Le voyage et la francophonie
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
La Belgique Quel est le pays qu’on se trouve au nord-est de la France? C’est le pays d’origine des frites!
La géographie de la France
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
LA GÉOGRAPHIE DE FRANCE
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
La Géographie de la France
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Negative sentences Questions
La France et la géographie Les fleuves, les eaux, les montagnes, et les pays.
16 3 BIENVENUE À …. (nom de la ville) Photo, flag… Dans cette guide touristique vous trouverez (here you can add describing words about the information.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Le monde francophone.
Géographie de la France
Madame Nigey Greenwich Catholic School
LA GÉOGRAPHIE FRANÇAISE
La Géographie de la France
By the end of today’s lesson you will be able to:
Où est…? le nord l’ouest le centre l’est le sud 2.
Nous allons… apprendre les 7 pays qui limitent la France
Nous allons… apprendre les 7 pays qui limitent la France
Click the picture to hear the title of the lesson
Landforms, Regions and Capitals, Bordering Countries / Bodies of Water
Le conditionnel « Would ».
Transcription de la présentation:

La France et

LA GEOGRAPHIE EST PLUS QUE LES POINTS SUR UNE CARTE! Alors, attachez votre ceinture et allez-y!

Ou commencons-nous? Les montagnes Les rivieres Les frontiers Copyright disclosure: by Tourizm Maps © 2003

Vous avez bien choisi les montagnes… Pourquoi est-ce qu’on parle autant des Alps et des Pyrennes? La France Map Source: GeoAtlas.com

On en parle beaucoup car… Dans le passe les montagnes etaient des obstacles les montagnes servaient de proteger Dans le present les montagnes attirent les touristes a un pays qui gagne sa vie par le tourisme Cliquez pour etudier les riviers ou les frontiers.les riviers les frontiers TermineTermine? Recommence?Recommence?

Bienvenue a l’etude des rivieres! On peut les apprendre en ordre d’horloge… La Seine La Marne Le Rhin La Saone Le Rhone La Garonne La Loire Et si on aime les jeux pneumoniques: “Somehow Madame Reminds Students that Rivers Generate Livelihoods”

La proximite d’une riviere facilite l’economie et le succes de la ville. Cliquez pour etudier les montagnes les montagnes ou les frontiers!les frontiers Termine? Termine? Recommence?Recommence? LA RIVIERE L’ECONOMIE LA VILLE

Les frontiers La France n’est pas une ile! Pouvez-vous identifiez ses voisins? Il faut en connaitre onze.

Les frontiers de la France La Grande Bretagne La Belgie Le Luxembourg La Manche L’Allemagne La Mer Atlantique La Suisse L’Italie L’Espagne L’Andorre La Mer Mediterranee Map Source: Atlapedia.com Cliquez pour etudier Les montagnes Les Rivieres TermineTermine? Recommence?

Pouvez-vous expliquez? Pourquoi sont les montagnes de la France si importantes? Quelles sont les rivieres principales de la France et pourquoi sont-elles significatives? Qui sont les voisins de la France et ou sont-ils situes? Veuillez reviser les montagnes? Les rivieres? Les frontiers?les montagnesLes rivieresLes frontiers

More information! Would you like to quiz yourself? Visit Enchanted Learning!Enchanted Learning! Would you like to see more maps?more maps Would you like to send feedback about this presentation?feedback This project was made under guidance from T. Hammond and EDLF 345/505. Visit our class website!class website S.O.L. FI.8.2 states that students should be able to identify major cities and geographical features and state why they are significant in francophone cultures. This project is for use following lessons about French city geography. It is designed to be presented in-class, accompanied by class discussion and note taking. It is to be made available by web link for independent student review prior to quizzing or testing. Merci!