VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
Advertisements

MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Saying ‘my’ in French.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Le passé composé des verbes réfléchis Passé composé of reflexive verbs.
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le passé composé With « avoir ».
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Quest-ce qui se passe? (read silently please) French 101: For beginners (if you have 2 or more years of recent High School French or are unsure of placement,
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
Special Adjectives Unit 4, Lesson 12. Reminder…where do adjectives usually go in French? Answer: After the noun.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
Discovering French Nouveau
Transition Unit Personal Information Lesson 1
C’est combien ? Les euros
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Forming questions in French
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Vendredi le 5 septembre 2014
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les recommendations.
Tout le monde, il est beau!.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Write your answer in French
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
Faites-le maintenant But: De quoi as-tu besoin pour tes cours? 1. Il a besoin de lever la main. 2. Il a besoin de craie. 3. Ils ont besoin d’aide. 4. Ils.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Quelle est la date aujourd’hui?
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Transcription de la présentation:

VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et développer l’automaticité:

Here is a list of high frequency sight words to develop instant recognition and automaticity. Read them as fast as you read your name (less than 3 seconds – we will go over them at school so you should not need to de-co-de the words) Practice them everyday or at least every other day An oral assessment and word exchange will be done every week and new words will be added or exchanged.

French Words Les mots flash en français

à travers

t = un fantôme bientôt

C = s cela

C=s cent

(masculin) cet

le ‘s’ est un fantôme ces

(féminin) cette

cinquante

c=k contre

droite