Let’s play battleship!.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Classroom Activities in French
Advertisements

Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Expressions Quotidiennes
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Monsieur verbe auxilliaire
Les expressions utiles pour la salle de classe
Quelle est ta matière préférée?
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Using the future tense in French where English uses the present.
EN VACANCES EN VACANCES.
Magali Pauzié Magali Pauzié Spin the wheel $700 $100 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $200.

En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.

Magali Pauzié – sur une idée d’Isabelle Boresy
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Magali Pauzié
WALT: To talk about the internet in French.
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles

Magali Pauzié – sur une idée d’Isabelle Boresy
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.

Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
What do these pictures have in common?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Magali Pauzié Magali Pauzié
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
Magali Pauzié Magali Pauzié
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
We all ready know two French verbs. What are they?
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
Transcription de la présentation:

Let’s play battleship!

Rules of the game : 2 teams play in turns You must discover 5 ships in your grid. The first team to discover the 5 ships in its grid wins! A correct answer => 5 tries (5 squares will be revealed) An incorrect answer => it is the other team’s turn Pay attention! You may have the same questions as the other team

An aircraft carrier 5 squares Here are the ships that you must discover : A submarine 3 squares Un sous-marin A destroyer 3 squares a battleship 4 squares Un contre-torpilleur Un cuirassé An aircraft carrier 5 squares Un porte-avions A patrol boat 2 squares Un patrouilleur

A B C D E F G H I J 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J 1 2 3 4 5 6 10 A B C D E F G H I J 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 15 16 17 18 19 20

Où est l’accent ? Where is the stress ?

Je ne comprends pas. I don’t understand.

Pouvez-vous expliquer ? Can you explain ?

Can you translate, please ? Pouvez-vous traduire, s’il-vous-plaît ? Can you translate, please ?

Pouvez-vous épeler… ? Can you spell… ?

Comment dit-on… ? How do you say ?

Je ne vois pas. I can’t see.

Je n’ai pas entendu. I didn’t hear.

Can you turn up the sound ? Pouvez-vous monter le son ? Can you turn up the sound ?

Je ne me sens pas bien. I’m not feeling well.

J’ai un problème. I have a problem.

The sound of the CD is too low. Le son du CD est trop bas. The sound of the CD is too low.

Est-ce que c’est mon tour ? Is it my turn ?

Est-ce que je peux poser une question ? Can I ask a question ?

Est-ce que je peux demander un mouchoir ? Can I ask for a tissue ?

What’s the English for… ? Comment dit-on … en anglais ? What’s the English for… ?

Est-ce que je peux parler français ? Can I speak French ?

Est-ce que vous pouvez ouvrir la porte ? Can you open the door ?

Can I go to the infirmary ? Est-ce que je peux aller à l’infirmerie ? Can I go to the infirmary ?

When is the homework for ? Pour quand sont les devoirs ? When is the homework for ?

Est-ce que je peux ouvrir les rideaux ? Can I open the curtains ?

Can you speak more slowly ? Pouvez-vous parler plus lentement ? Can you speak more slowly ?

Can you step aside, please ? Est-ce que vous pouvez vous décaler, s’il-vous-plaît ? Can you step aside, please ?

Can you close the curtains ? Est-ce que vous pouvez fermer les rideaux ? Can you close the curtains ?

I don’t have my homework. Je n’ai pas mes devoirs. I don’t have my homework.

Je n’ai pas fait mes devoirs. I didn’t do my homework.

J’ai besoin d’une règle. I need a ruler.

Do you mind if I take your highlighter ? Ça ne t’embête pas si je te prends ton surligneur ? Do you mind if I take your highlighter ?

My chair is broken. Can I change ? Ma chaise est cassée. Est-ce que je peux en changer ? My chair is broken. Can I change ?

Can I use your glue stick ? Est-ce que je peux utiliser ta colle ? Can I use your glue stick ?

Can I ask for a pen, an eraser… ? Est-ce que je peux demander un stylo, une gomme… ? Can I ask for a pen, an eraser… ?

C’est faux. It’s wrong.

Can you lend me a pen, please ? Est-ce que tu peux me prêter un stylo, s’il-te-plaît ? Can you lend me a pen, please ?

I’m not sure but I think… Je ne suis pas sûr mais je pense que… I’m not sure but I think…

Est-ce que tu peux me passer le… ? Can you pass me the… ?

A mon avis, In my opinion,

Can you open the curtains ? Est-ce que vous pouvez ouvrir les rideaux ? Can you open the curtains ?

His/Her answer is not correct. Sa réponse n’est pas correcte. His/Her answer is not correct.

Je ne pense pas. I don’t think so.

Peut-être Maybe