Faire maintenant… Traduisez! Translate! 1.Un garçon 2.Le garçon 3.In winter, it is cold. 4.In summer, it is hot.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Advertisements

Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Au café Page 73 # 5.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Match-up the numbers to the letters
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
Les nourritures (Food) Français I. Meals le petit déjeunerbreakfast le petit déjeunerbreakfast le déjeunerlunch le déjeunerlunch le dînerdinner le dînerdinner.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Vocabulaire 5.3 Français I. Comment tu trouves ça? How do you like it?
C’est combien?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Warm up Lesson 9.
C’est combien ? Les euros
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
L’argent de poche Objectif - to revise numbers - to be able to say how much pocket money you get - to be able to say what you do with it ©Light Bulb Languages/LRichardson.
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Ca fait combien? How much is that?.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Chapter 6 Lesson 8. Flash Culture ● In France, most people have a carte bleu (bank card) which is like a debit card. A carte bleue has a puce (memory.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Allez viens Leçon 6. Première Étape How was it? C’était comment?
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
Unité 2 Révision La vie courante.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
la classe de français le 11 mai, 2015
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
ROLE-PLAY 1 ARRIVING AT A HOTEL Say helloBonjour Say you want to book a double bedroom from the 14th to the 16th of may, on the ground floor if possible.
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
The two categories of  Just like –er verbs, there is such a thing as a “regular” -ir verb. Sometimes it’s difficult to remember how to conjugate them.
L’Argent Français French Money.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Au café. Les boissons Un soda Un jus d’orange Un jus de pomme Un café Un théUn chocolat.
Jeopardie Chapitre 6. Passé Composé 1 Passé Composé 2 Les expressions Les châteaux Vocabulaire
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
On va rechercher de bonnes vacances!
Conversations Chapitre5
L’echauffement Warm-up:
Combien en voulez-vous?
Transcription de la présentation:

Faire maintenant… Traduisez! Translate! 1.Un garçon 2.Le garçon 3.In winter, it is cold. 4.In summer, it is hot.

Foreign Language Week March 9 th - 13 th 2015 Poster cont3st with CASH PRIZE! Posters must have the theme clearly displayed More information to be announced… Friday March 13 th, 2015 will be HERITAGE DAY. You may bring in a food item from your own culture or just a favorite family recipe to share with your classmates. Check with Mlle. Ross for clearance! Fun Extra Credit activity!

Combien C’est combien? Ça fait combien? Combien coûte…? How much? How much is it? How much does that come to? How much does… cost?

Ça fait... Il/Elle coûte... That’s... That comes to... It costs... LE sandwich, IL coûte cinq euros. LA limonade, ELLE coûte cinq euros. LE, UN = MASC. LA, UNE = FEM.

Prête-moi... Lend me... Loan me... C’est à moi! It’s on me! C’est à toi! It’s on you!

EUROS = European Money €

Maintenant (now), faites activité 1 à la page cinquante-quatre! 1. S’il te plaît, prête-moi deux euros S’il te plaît, prête-moi 2€