Tout le monde, il est beau!
Knowledge and Skills - Standards Intro 1 - Understand and use the alphabet to spell names and introductory vocabulary. Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. Intro 3 – Ask for and give phone numbers, age and addresses. Intro 4 - Identify some major cities in France and surrounding French speaking countries and their capitals. Intro 5 - Ask for and give the dates and days of the week. Intro 6 - Ask for and tell time. Intro 7- Describe weather in detailed phrases.
Knowledge and Skills - Standards NS1.1-Engage in conversations – speaking! NS1.1-Provide information – writing! NS1.2-Understand Spoken language – listening! NS1.2-Understand Written Language – reading! NS2.1-Understand the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS5.1-Use the language both within and beyond the school setting. NS5.2-Show evidence of becoming a life-long learner by using the language for personal enjoyment and enrichment.
Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 29/9 Entrez: What can you understand? This is what we will learn first! Apprenez: What you need. How the CLASSEUR/CAHIER works! Faire connaissance! Listening and Speaking Roll with Je m’appelle and Enchanté, Enchantée. Prononciation -- A, E, I, O, U Et toi? Et vous? Bonjour! Au revoir! A demain! Sortie CULTURE – Tout le monde, il est beau! Formative Assessment: ROLL with Je m’appelle and Enchanté(e) (Listening & Speaking)
Dans cette classe! un classeur avec des poches 3 - 4 parties un cahier un classeur avec des poches 3 - 4 parties 1-Vocabulaire 2-Verbes 3-Chansons et Lectures 4-Pratique
Dans cette classe! des stylos de couleurs différentes Color Coding Helps!
Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour Je m’appelle Madame Hacker. Et vous? Je m'appelle...... Enchanté Enchantée
Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Enchanté Enchantée
Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour! Au revoir! Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Et toi? Je m’appelle.... Enchanté Enchantée
l'alphabet a e i o u
Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 30/8 Entrez: Regardez « Tout le monde, il est beau ». Names! Pratiquez: Review our conversation so far! Prononciation -- A, E, I, O, U Apprenez: NOMS – Pick out a name! Work on prononciation. TAKE roll with new names! ALPHABET Notes? DRILL and SING! Sortez: http://www.languageguide.org Formative Assessment: *Je vous Écoute!
Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour! Au revoir! Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Et toi? Enchanté Enchantée
Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. Faire Connaissance Bonjour Comment-tu t'appelles? Au Revoir Vocabulaire
L'alphabet! 30/8
Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 4/9 Entrez: Queue de Rendez-vous- Review complete conversation. Pratiquez: Roll! EN Français! – Je m’appelle...... Prononciation – ALPHABET SONG – MARCH! Activité! Petits Tableaux – spelling! Apprenez: Accents! La Politesse. Sortez: Be able to spell your name by THURSDAY and have a little conversation! Practice mille fois! Whose name am I spelling! Formative Assessment: *Je vous Écoute! *Petits Tableaux Student Reflection: Differentiation: -Groupe- go the speed you want!
QUIZ JEUDI le 6/9 Epelle ton prénom s'il te plaît. Intro 1 - Understand and use the alphabet to spell names and introductory vocabulary. Epelle ton prénom s'il te plaît. Epelle ton nom de famille. Merci! De Rien!
La Politesse 4/9 S'il vous plaît. S'il te plaît. Merci. De rien. Je vous en prie. Je t'en prie.
Epeler 7/9, 8/9 Bonjour! Comment tu t’appelles? Je m’appelle Heather. Epelle ton prénom, s'il te plaît. H E A T H E R Merci! Et ton nom de famille? H A C K E R Merci! De Rien!
ETIQUETTES 4/9 Practice A E I O U avec la table. Practice TOUT l’alphabet avec la table. E - Je m'appelle U - Tu t'appelles
Culture – « Tout le monde, il est beau! » Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 7/9 Entrez: Etiquettes de l’alphabet Parler! Bingo! Petits Tableaux! ROLL with new names! Apprenez: Faire connaissance! Conversation! Alphabet Conversation Culture – « Tout le monde, il est beau! » Formative Assessment: Je vous Écoute SUMMATIVE Assessment! PARLER – JEUDI? (conversation!)
CONVERSATION! Bonjour! Comment tu t’appelles? Je m’appelle _____________. Epelle ton prénom, s'il te plaît. __ __ __ __ __ __ __ Merci! Et ton nom de famille? Merci! De Rien! Au revoir