Tout le monde, il est beau!.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Bonjour!.
Talking about yourself
LEXAMEN DE DIX SEMAINES FRANÇAIS I QUEST-CE QUE VOUS VOULEZ ÉTUDIER? GreetingsDatesTime.
Expressions Quotidiennes
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Classroom language, routines and basic grammar
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Lterrilllincolnshire.wikispaces.com. I can Yes With some help Not yet identify where rainforests are found in the world identify common features found.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Great starter for yr 7/8(even 9) very first lesson
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Saying Hello/Goodbye/Being Polite
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Vendredi le 5 septembre 2014
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Read the following text. Answer the questions in English.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
6-7 Septembre.
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
success criteria Remember how to make an international phone call
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy songs Session 5.
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Français I Leçon 1A Salut! Ça va?.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy songs Session 3.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Translation/ Traduction
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Transcription de la présentation:

Tout le monde, il est beau!

Knowledge and Skills - Standards Intro 1 - Understand and use the alphabet to spell names and introductory vocabulary. Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. Intro 3 – Ask for and give phone numbers, age and addresses. Intro 4 - Identify some major cities in France and surrounding French speaking countries and their capitals. Intro 5 - Ask for and give the dates and days of the week. Intro 6 - Ask for and tell time. Intro 7- Describe weather in detailed phrases.

Knowledge and Skills - Standards NS1.1-Engage in conversations – speaking! NS1.1-Provide information – writing! NS1.2-Understand Spoken language – listening! NS1.2-Understand Written Language – reading! NS2.1-Understand the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS5.1-Use the language both within and beyond the school setting. NS5.2-Show evidence of becoming a life-long learner by using the language for personal enjoyment and enrichment.

Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 29/9 Entrez: What can you understand? This is what we will learn first! Apprenez: What you need. How the CLASSEUR/CAHIER works! Faire connaissance! Listening and Speaking Roll with Je m’appelle and Enchanté, Enchantée. Prononciation -- A, E, I, O, U Et toi? Et vous? Bonjour! Au revoir! A demain! Sortie CULTURE – Tout le monde, il est beau! Formative Assessment: ROLL with Je m’appelle and Enchanté(e) (Listening & Speaking)

Dans cette classe! un classeur avec des poches 3 - 4 parties un cahier un classeur avec des poches 3 - 4 parties 1-Vocabulaire 2-Verbes 3-Chansons et Lectures 4-Pratique

Dans cette classe! des stylos de couleurs différentes Color Coding Helps!

Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour Je m’appelle Madame Hacker. Et vous? Je m'appelle...... Enchanté Enchantée

Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Enchanté Enchantée

Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour! Au revoir! Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Et toi? Je m’appelle.... Enchanté Enchantée

l'alphabet a e i o u

Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 30/8 Entrez: Regardez « Tout le monde, il est beau ». Names! Pratiquez: Review our conversation so far! Prononciation -- A, E, I, O, U Apprenez: NOMS – Pick out a name! Work on prononciation. TAKE roll with new names! ALPHABET Notes? DRILL and SING! Sortez: http://www.languageguide.org Formative Assessment: *Je vous Écoute!

Faire Connaissance Meeting Someone 29/8 Bonjour! Au revoir! Comment tu t'appelles? Je m'appelle...... Et toi? Enchanté Enchantée

Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. Faire Connaissance Bonjour Comment-tu t'appelles? Au Revoir Vocabulaire

L'alphabet! 30/8

Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 4/9 Entrez: Queue de Rendez-vous- Review complete conversation. Pratiquez: Roll! EN Français! – Je m’appelle...... Prononciation – ALPHABET SONG – MARCH! Activité! Petits Tableaux – spelling! Apprenez: Accents! La Politesse. Sortez: Be able to spell your name by THURSDAY and have a little conversation! Practice mille fois! Whose name am I spelling! Formative Assessment: *Je vous Écoute! *Petits Tableaux Student Reflection: Differentiation: -Groupe- go the speed you want!

QUIZ JEUDI le 6/9 Epelle ton prénom s'il te plaît. Intro 1 - Understand and use the alphabet to spell names and introductory vocabulary. Epelle ton prénom s'il te plaît. Epelle ton nom de famille. Merci! De Rien!

La Politesse 4/9 S'il vous plaît. S'il te plaît. Merci. De rien. Je vous en prie. Je t'en prie.

Epeler 7/9, 8/9 Bonjour! Comment tu t’appelles? Je m’appelle Heather. Epelle ton prénom, s'il te plaît. H E A T H E R Merci! Et ton nom de famille? H A C K E R Merci! De Rien!

ETIQUETTES 4/9 Practice A E I O U avec la table. Practice TOUT l’alphabet avec la table. E - Je m'appelle U - Tu t'appelles

Culture – « Tout le monde, il est beau! » Intro 2 - Introduce self to others incorporating introductory phrases, greetings, feelings and good-byes. 7/9 Entrez: Etiquettes de l’alphabet Parler! Bingo! Petits Tableaux! ROLL with new names! Apprenez: Faire connaissance! Conversation! Alphabet Conversation Culture – « Tout le monde, il est beau! » Formative Assessment: Je vous Écoute SUMMATIVE Assessment! PARLER – JEUDI? (conversation!)

CONVERSATION! Bonjour! Comment tu t’appelles? Je m’appelle _____________. Epelle ton prénom, s'il te plaît. __ __ __ __ __ __ __ Merci! Et ton nom de famille? Merci! De Rien! Au revoir