 Mettre en place un partenariat pour le développement Derek Lewis, Matt Tedeschi and Kaela Hayes (Develop a global partnership for development.)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Quelle est la question?.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
L’Heure Telling Time.
Madagascar French 4 Madagascar. Objectifs du Millenaire pour le Developpement (Millenium Development Goals) Il ya 8 bjectifs que tous le membres de l’ONU.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
MDG Discussion Questions In terms of your MDG (goal), what was your country’s status in 2000 and how much progress has your country made to date in accomplishing.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les.
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Le poisson d’avril.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 5-B. the months les mois Quels sont les mois? janvier février mars.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
EU Joint Programming: Belgium Expert meeting on EU Joint Programming April 26th 2013.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les verbes réfléchis.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Je peux traduire le français au l’anglais!
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The two categories of  Just like –er verbs, there is such a thing as a “regular” -ir verb. Sometimes it’s difficult to remember how to conjugate them.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
L’imparfait vs. Le passé composé
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
TAX ON BONUSES. Cette présentation appartient à Sefico. Elle est protégée par le code de la propriété intellectuelle : toute reproduction ou diffusion.
Le Noel en Pologne Christmas in Poland
4 th European narcolepsy Day in Madrid « One for All, All for One » Alexandre Dumas What’s news since Bologna ? The 3rd day was the occasion: -To make.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Le Passif...getting to know the Passive Voice in French!
What about discrete point skills?
Reflective verbs or Pronominal verbs
Theme One Speaking Questions
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Transcription de la présentation:

 Mettre en place un partenariat pour le développement Derek Lewis, Matt Tedeschi and Kaela Hayes (Develop a global partnership for development.)

Tunisie  Nous avons décidé de nous fixer sur le pays de Tunisie en étudient le partenariat global  (We have decided to focus on the country of Tunisia while studying global partnership)  La Tunisie est localisée dans Afrique du nord.  (Tunisia is located in North Africa.)

Informations générales Les Gens  Population :  (Population)  Ethnicité: L'Arabe 98%, Européen 1%, juif et autre 1%  (Ethnicity)

Informations générales Communication (Comunication)  Les téléphones, les Journaux, la technologie.  (Telephones, Newspapers, technology) Transport  Aéroports de transport : 32 (2010)  (Airports for transportation)  A Pavé des routes : km  (Paved Roads)  Ports de terminaux : Bizerte, Jacasse, Rades, Sfax, l'Armée de Skhira  (Ports and terminals)

L'histoire de Tunisie  Time toast timeline  une-histoire-de-la-tunisie

Pourqoui Tunisie?  Nous avons choisi Tunisie parce que le récemment révolution.  (We chose Tunisia because of the recent revolution)  Avec une nouveaux gouvernement c’est une bonne temps coopérer avec le communauté global.  (with a new government it is a good time to cooperate with the global comunity)

Raison pour le révolution  Les conditions en Tunisie avant le révolution était ne pas bien.  (The conditions in Tunisia before the revolution were not good.)  Il y était beaucoup des personnes qui n’a pas la cuisine et qui était très faim.  (There were alot of people who did not have food and who were very hungry)  Les citoyens a suspecté corruption dans le gouvernement.  (The citizens suspected corruption in the gourvenment.  Ils veux un changement.  They want a change

Le révolution  Les citoyens de Tunisie a protesté le gouvernement.  Ils a organisé les protestes dans le rue, et le publique place.  Ils a demande pour plus liberté et bon vie conditions.  Dans Javier 2011 le président, Zine El Abidine Ben Ali quitter le pays.

Globale Partenariat Avant Le révolution  Avant la révolution il y était petit communications dans Tunisie avec le mondial.  (Before the revolution there was little comunication in Tunisia with the world.)  Le gouvernement a parlé avec le mondial, mais les citoyens ne pas.  (The governemnt spoke with the world, but the citizens did not)

MGD Discussion questions  In terms of your MDG (goal), what was your country’s status in 2000 and how much progress has your country made to date in accomplishing the goal? Please provide specific details and examples.  Par rapport au partenariat global, Tunisie, dans 2000 devenait un grand importateur de pétrole. Le gouvernement réagi réciproquement avec les autres pays mais les citoyens n'étaient pas. Au temps dans 2000, citoyens tunisiens n'ont pas eu une liberté de discours et ont été strictement contrôlés par le gouvernement. Depuis 2000 il n'y avait pas beaucoup de changement dans la façon que le gouvernement a couru le pays.  (In relation to global partnership, Tunisia, in 2000 was becoming a large importer of oil. The government was interacting with other countries but the citizens were not. At the time in 2000, Tunisian citizens did not have a freedom of speech and were strictly controlled by the government. Since 2000 there was not much change in the way the government ran the country. Only recently, during the revolt, has the government changed.)

Question Cont.  How can government and citizens create conditions that would facilitate the emergence of new solutions? What are the conditions?  Un nouveau gouvernement temporaire a été janvier annoncé 17e. Dans cette forme temporaire de gouvernement il y a douze membres du gouvernement de RCD de jugement, les dirigeants de trois partis opposant. Un jour aprés lui a été établi, trois membres de l'UGTT cessent et un membre du FTDL cesse aussi.  (A new temporary government was announced on January 17th. Within this temporary form of government there are twelve members from the ruling RCD government, leaders of three opposing parties and representatives of the civil society. However, one day after it was established, three members of the UGTT quit and one member of the FTDL quit as well. It is hard to establish a new government when party members of the old government are still involved within it.)

Question Cont.  What are some of the underlying causes (including social and economic factors) that have contributed to your country’s present state(goal)?  Ce qu'a mené à Tunisie récente déclare a été la révolte qui a commencé en décembre de La collection de campagnes de rue et de protestations a mené à l'éjecter du Ben d'Abidine d'El de Revue de dirigeant depuis longtemps Ali. La cause de cette révolte était la plus probable pour venir de beaucoup de situations comme l'haut chômage, la corruption dans le gouvernement, et l'inflation de nourriture.  (What has led to Tunisia’s recent state has been the revolt which began in December of The Tunisian revolt is an intense campaign of civil resistance towards the government. The series of street campaigns and protests led to the ousting of the longtime leader Zine El Abidine Ben Ali. The cause of this revolt was most likely to come from many situations such as high unemployment, corruption in government, food inflation, a lack of freedom of speech and many political policies.)

Question Cont.  How can the government in your country build trust networks and support honest dialogue on critical issues to transcend the currents situation related to your goal?  Le gouvernement aura à Tunisie besoin de pouvoir s'entendre bien qu'ils sont des partis différents. S'ils servent d'un gouvernement unifié qu'ils pourront établir telles choses et aident le pays construit de la révolte.  The government in Tunisia will need to be able to get along with each other even though they are from different parties. If they all act as one unified government they will be able to set up such things and help the country build from the revolt.

Question Cont.  Which global partnerships are working to improve the MDG’s and what are some ways to strengthen and maintain these important partnerships? What additional partnerships need to be created?  Notre objectif du groupe crée le partenariat global donc c'est très important pour nous reconnaître comment Tunisie peut être connectée au reste du monde pendant qu'ils établissent un nouveau gouvernement. L'ONU sera la plus grande aide pour eux parce qu'il crée le partenariat global.  Our group’s goal is creating global partnership so it is very important for us to recognize how Tunisia can be connected to the rest of the world while they are establishing a new government. The UN will be the biggest help for them because it does create global partnership.

Action Step  Pour notre “Action Step,” nous a décidé faire un don a le Croix- Rouge.  (For our action step we decided to donate to the Red Cross)  L’argent aidera les citoyens dans Tunisie.  (The money will go to the citizens in Tunisia)  Nous avons choisi le Croix-Rouge parce que il ne pas un gouvernement et l’argent ira le citoyens.  (We chose the Red Cross because it is not a government and will go to the people of Tunisia)

Solutions Maintenant, les citoyens de Tunisie sont vraiment pauvres et vraiment affamés (Right now the citizens of Tunisia are poor and hungry.) La communauté globale a besoin de venir ensemble et aider les citoyens de Tunisie. (The global community needs to come together and help the citizens of Tunisia) Devenir la partie de l'action, faire don de votre temps ou votre argent. (Become a part of the action, donate your time or money)

Une Petite vidéo…