Une Télésurveillance Au delà d’un simple % de disponibilité Elias Aouad NCR Partner & Market Development Manager – MEA - 01/04/2010
Agenda 1 2 3 4 Introduction Vos Besoins de Gestion du parc La Nouvelle Technologie des GABs 4 La solution Gasper de NCR
25 260 20.000 PLUS PLUS AVEC des réseaux Introduction de 25 années d’expérience 260 PLUS de 260 clients dans le monde 20.000 AVEC des réseaux Allant de 50 à 20,000 GABs
La plus grande part du marché … 2 de chaque 5 GABS du monde Sont Gérés par GASPER
… en termes de Gestion du parc Vos besoins…. … en termes de Gestion du parc Une visibilité granulaire Un suivi automatique des événements Une automation Intégrée Un control sur les services Les commandes à distance La détection des fraudes La détection des erreurs chroniques La détection des problèmes non reportables. La gérance du niveau de cash Etc…..
Température & Humidité Qu’est ce qui peut affecter la disponibilité des GABs? Vandalisme Consommables Formation du personnel Out-of-Cash Serveur Monétique GAB Equipe de service Telecoms Utilisateur Software Update Environnement - Température & Humidité Alimentation Logiciel Temps de notification
La Technologie des GABs d’aujourd’hui ! Un Hardware Modulaire & Intelligent Plus de 2000 ‘’Status Codes’’ NCR SelfServ ATMs Lecture Version Firmware Compteurs D’activités Beyond serviceability, what else can SelfServ do to drive higher availability? Quite simply the ability to deliver the widest range of transactions in the widest range of locations is imprtant. (Build slide) That’s the SelfServ attribute that is vital in being able to serve all customers. (Build Slide) Self Healing technology. Self healing allows the ATM to automatically recover from what we call soft failures. These occur when the PC core hangs or when a USB device looses communication with the core. You’ve probably seen this happen on your PC from time to time. It’s annoying but relatively harmless. You just switch off and on again and carry on. But on an unattended ATM you can’t do that without calling out an engineer and so that means that these soft failures result in dozens of missed transactions and hours of downtime. Self healing detects these faults and reboots the ATM, resuming consumer service within a few minutes In addition to the FLM improvements mentioned earlier, engineer service tasks have been speeded up, generally getting ATMs back into service 10% faster then previous models With a completely new receipt printing system on board, SelfServ can run longer between media replenishments, ensuring that reciepts are available when consumers need them. The printing system can also accommodate twin receipt rolls, eliminating waste and NCR’s pioneering dual sided printing, which can half the rate of paper consumption. We can’t ignore basic reliability and for that reason SelfServ uses a combination of proven reliable technology and innovative new elements to maximise consumer service. Finally let’s think about the consumer again. Can the consumers get the transactions wherever and whenever they want. Well, SelfServ provides a better chance of achieving that than any other ATM. With commonality of modules and technology throughout the range, all the transactions supported in the SelfServ 20 series can be delivered to any location, and th e same is true of the multi-function SelfServ 30 series. Initialisation Niveau du Module Numéro de Série Du Module Exécution Commandes à distance
GASPER – Une solution modulaire Event Manager V A N T A G E Service Manager Executive Reporting Command Manager Transaction Monitor Cash Monitor CIT Tracker Site Management Browser Workstation Standard EJ Exchange Optionnel SW Exchange AD Exchange
CREATION ET SUIVI DES TICKETS EVENT MANAGER CREATION ET SUIVI DES TICKETS Temps de réponse Début Début Fin Notification Arrivée Service ETA En Service Délai de Notification Délai de Réparation Escalation Hors Service Hors service
SERVICE MANAGER 75 catégories d’interprétation INTERPRETATION INTELLIGENTE DES MESSAGES Une matrice d’action paramétrable Un très haut niveau d’automation So whilst network availability is important, and NCR SelfServ does include a number of technologies that help improve ATM Availability, what we are looking at here is the consumer experience, all the consumer really cares about is “Is it working?” and can they complete every part of the transaction they require? An ATM that fails to deliver a receipt during a cheque deposit transaction, means a very dissatisfied customer, and may impact their likelihood that they will continue to use the ATM for deposit transactions. Un traitement opérationnel précis
SERVICE MANAGER DISPATCHING UNIQUE Automatique Matrice D’actions Riche E-mail Automatique Matrice D’actions Riche A Double Sens Messages Intelligentes SMS VRU E-mail So the 5 core values that underpin NCR SelfServ are helping many of the worlds leading FIs to achieve their business goals and objectives To date NCR SelfServ has….REFER TO SLIDE Fax Service Manager
SERVICE MANAGER ESCALADE DES APPELS Suivi continu Escalade Automatique si: L’appel n’a pas été confirmé Le temps d’arrivée sur site est dépassé Le GAB reste toujours hors service Service Manager
SERVICE MANAGER THRESHOLDING Détection des Problèmes Chroniques E-mail SMS VRU Détection des Problèmes Chroniques Exécution des Mesures proactives E-mail Service Manager
UN REPORTING EXHAUSTIF EXECUTIVE REPORTING UN REPORTING EXHAUSTIF Historique des Tickets Performance et Disponibilité du parc Fréquence & Analyse des problèmes Filtrage avancé: Par GAB, Région, groupe etc.. Outil de contrôle sur les services Etc….
COMMAND MANAGER FONCTIONALITE AVANTAGES Interprétation intelligente des messages. Décisions selon une table d’actions précise Invocation des commandes à distance Interrogation des automates Facilite la résolution des incidents Réduit le nombre des appels de Service Invocation facile des commandes a distance Permet d’avoir en ligne des informations des GABs
TRANSACTION MONITOR FONCTIONALITE AVANTAGES Capacité de surveiller par seuils Des statistiques sur Le nombre des retraits, des dépôts, de non-activité Le nombre Achevées, refusées, Annulées, par jour, etc.. Les Taux d’échecs/succès Les montants du cash distribué Détection des transactions de fraudes Détection des problèmes non-reportables Actions immédiates: Décision automatique Notification Processus de résolution Création de rapport
CASH MONITOR AVANTAGES FONCTIONALITES AVANTAGES Elimine les appels d’approvisionnement en urgence Seuils paramétrables selon le délai d’intervention nécessaire. Gérance Proactive du niveau du Cash des GABs Provocation d’alertes Automatiques
CASH IN TRANSIT TRACKER FONCTIONALITES AVANTAGES Assure que le retrait des dépôts L’approvisionnement se font bien au point nommé et au temps voulu Actions automatiques au cas d’un service raté Surveille la qualité des services prévus Assure une sécurité additionnelle
Une administration déportée BROWSER WORKSTATION Visibilité totale ou régionale sur le parc Accès total ou partiel sur les rapports de performance Offre une capacité d’invocation des commandes a distance Etc… Une administration déportée SelfServ delivers substantial reductions in service workload and therefore reduce the number of site visits that are required for replenishment and servicing. While this has big affect on availability, it also directly impacts the environment through the carbon footprint of the vehicles and associated infrastructure of the service operation. Based on the assumptions shown here we are able to save over 4 Kg of CO2 per year on each replenishment or service call avoided.
Gasper Vantage Exchange EJ Exchange Software Exchange AD Exchange Gestion en temps réel du journal électronique du réseau Téléchargements des Logs & Tallies EJ Exchange Software Exchange Installation des Service Patches de Windows Installation des patches du Logiciel GAB Consistent user interfaces across all the 20 and 30 series products are important for a number of reasons. Most importantly it makes it much easier for consumers to adopt new transactions and identify the bank brand wherever it is deployed. In each range the user interface encountered in lobby and TTW is absolutely identical, and so are the transactions that can be deployed in each location. There are further benefits in servicing and parts management with minimal variation across the range and shared components between them all. Underlying all of that is an interface design that combines outstanding ergonomics with accessibility for the widest range of users. Clear high quality screens – 15” or 12.1” on all models present a high impact self service experience. Téléchargement et Installation à distance des campagnes publicitaires de APTRA Promote AD Exchange
En Résumé ……. pour: 98.7% Meilleure Disponibilité Gestion des Prestataires Un Help Desk Efficace
MERCI!