Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A-Avez- vous une chambre de libre sil vous plaît? B-Oui,quelle sorte de chambre voulez-vous? A-Je voudrais une chambre pour 2 personnes avec une salle.
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Les pronoms compléments
Comment former des questions
Fun French Language Club
Réserver une table au restaurant
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Talking about yourself
Questions II How do you Form Questions in French??
Chapitre 6 – partie 2 – AU CAFÉ Les repas Le petit déjeuner Le déjeuner Le dîner MANGER = BOUFFER FOOD = LA BOUFFE JUNK FOOD = MALBOUFFE Le serveur / la.
Le pronom EN Meanings: Some, any, of it, of them, from it, from them, or from there.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Au magasin de vêtements
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
En translates to some, any, of it, or of them.. Tu veux du yaourt? Non, merci, je nen veux pas.
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
Common Classroom Commands and Questions
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
On sort? 1. F 2. V 3. V 4. Pm 5. F 6. F 7. Pm 8. V 9. F 10. v.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
/ Classroom Commands French.
Match-up the numbers to the letters
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Hello / Goodbye.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
C’est combien?.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Un rendez-vous en ville.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Dialogue #1 Greet a passer-by, ask where the place is
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Objectifs: To revise telling the time in French
Classroom Expressions
Quelle est la date aujourd’hui?
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Transcription de la présentation:

Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning outcomes: understand information about opening/closing times and ticket prices. On prend rendez-vous.

1/opening/closing hours Vous ouvrez à quelle heure? Vous fermez à quelle heure? Your answer should be: À + Time. If you are going to the swimming pool or to the museum you need to ask the following questions about:

Ecoutez Ouvrez vos livres page quarante-huit. Exercise 1a. Listen to the closing/opening times. Try to recognise how to ask about reductions in French.

2/Ask about the price Cest combien par personne? Thank you. How much are the tickets. Cest 20 euros pour les adultes, et 10 euros pour les enfants. 20 euros for adults, et 10 euros for children. Est-ce quil ya une réductions pour les étudiants? Is there a reduction for students?

Travaillez à deux Ouvrez vos livres page quarante-huit. Exercise numero 5. (choose any of the four pictures).Example: A/ Allo. Ici la piscine B/ Bonjour Monsieur. Vous ouvrez à quelle heure? A/ A 7 heures trente B/ Vous fermez à quelle heure? A/ a 21 heures B/ Cest combien par personne? A/ Cest deux euros cinquante pour les adultes B/ est-ce quil y a une reduction pour les etudiants? A/ Oui. Cest deux euros vingt. B/ Merci beaucoup. Au revoir.

On pourrait aller manger? Non ça ne me dit rien Tas envie daller au théatre Oui je veux bien Tu veux pas aller au cinoche? au théatre? Tu veux pas venir chez Bradd Pitt avec moi? Et si on sortait ce soir? Oui pourquoi pas. On se voit a 20 heures.