Mercredi – le 29 octobre Notre Question Essential: How does knowing lots of infinitives automatically increase your ability to converse, to write, and.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbes en -er Monsieur Clark. Infinitive The form of the verb we find in the dictionary is called the infinitive.
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Tu es comment? What are you like?.
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
II. Les règles de conjugaison


French 1, Semester 1 concepts to know by
Les pronoms sujets et être
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
So what are Garfield and Odie saying?
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
PARTIE A: PREFERENCES.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Can I talk about my next holiday?
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Chapitre 1 Structure.
Lundi – le 16 novembre I. Ah, non! Jai oublié les 4 problèmes avec les conjugaisons en –er! Quels sont les 4? 1) 2) 3) 4) 5) Je = J when the infinitive.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Indefinite articles, plural of nouns
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le 14 octobre Léchauffement: Complétez. 1. Un _______ à main 2. Une place _______ fenêtre 3. Le _______ de sécurité 4. Une __________ de lair 5. Le personnel.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Français II H – Leçon 1B Structures
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Les adjectifs démonstratifs
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
J’aime chanter! Je chante bien! Les phrases, les questions, ( faaaah z) ( kess tee yõh ) et les impératifs en français (laze E m pay raaah teef õ frã say.
in French and in English
Transcription de la présentation:

mercredi – le 29 octobre Notre Question Essential: How does knowing lots of infinitives automatically increase your ability to converse, to write, and to hear French? I. mardi – le 27 novembre Identifiez ces infinitifs. 3) jouer au football americain 4) 2) jouer au tennis 1) jouer au foot étudier 1) Quels sont 8 commencements avant les infinitifs? 5) Je vais … / Tu vas … 1) Je peux … / Tu peux … 6) Je dois … / Tu dois … 2) J’aime … / Tu aimes … 3) Je voudrais …/ Tu voudrais … 7) Je veux … / Tu veux … 4) Je préfère … / Tu préfères … ***8) Je peux / Tu peux 2) With a partner, make some sentences with “I” and some questions with “you” that use “starters” and the above infinitives. 2) Faites des phrases et des questions avec ces commencements et ces 4 infinitifs avec votre partinaire! Les Normes de Performance de la Géorgie: The student will be able to give basic information about self and others using suggested topics.

J’aime chanter! Je chante bien! Les phrases, les questions, lundi – le 9 novembre mercredi – le 29 octobre mardi – le 27 novembre II. Copiez!!! J’aime chanter! 1) Je chante bien! 2) 3) Comment s’appelle le garçon? 4) Il s’appelle Elvis! Les phrases, les questions, ( faaaah z) ( kess tee yõh ) et les impératifs en français (laze Em pay raaah teef õ frã say ) ) 5)

J’aime chanter! Je chante bien! J’ (Je) aime. chanter. Je. chante. II. Un pacquet! J’aime chanter! Je chante bien! Were you able to understand both sentences? 1) The first sentence means: I love to sing! J’ (Je) The subject is and is a pronoun! The verb is aime. The infinitive is chanter. 2) The second sentence means: I sing well! The subject is Je. The verb is chante. The adverb is bien. There is no infinitive. There is only a verb!

J’aime chanter! ( I like to sing!) Je chante bien! ( I sing well!) II. Un pacquet! J’aime chanter! ( I like to sing!) Je chante bien! ( I sing well!) Notice that in the first sentence, the English sentence contains a verb preceded by the word “to”. That whole, complete part of any verb (English or French) is called the infinitive. Again, you recognize an infinitive in English because it is a verb with the word “to” in front of it! Obviously, through common sense and observation of the second sentence, every sentence does not have to have an infinitive! Let’s look at the next slide!

“To sing” is an infinitive, but in a sentence, I sing. An example in English: “To sing” is an infinitive, but in a sentence, I sing. Un exemple en français: < Chanter > est un infinitif, mais dans une phrase, Je chante.

Je chante bien! ( I sing well!) See how the infinitive was broken apart (blown up, conjugated) in both English and French so that you can speak correctly? How silly it would be to say in English: “I to sing well.” It would be just as silly to say en français: < Je chanter bien. > Today we are going to learn how to blow up French infinitives to find the verb that lives within them. This blowing up is called “conjugating” an infinitive, and its name is a “conjugation”. We conjugate infinitives in French and in English so that we can make good sentences, questions, and even imperatives!

Before we start conjugating infinitives though, p.2 Before we start conjugating infinitives though, let’s review the parts of a sentence and how they are made up. You already know the French parts of a sentence because you speak English!

J’ aime le tennis. Tu sais déjà les parties d’une phrase! 1) Le sujet (day jah) (You know already the parts of a sentence!) Les 3 parties d’une phrase sont: (The 3 parts of a sentence are: 1) Le sujet 2) Le verbe 3) Le reste! a)Les noms (nouns) b)Les infinitifs (infinitives) c) Les adjectifs (adjectives) d)Les adverbes (adverbs) e)Les prépositions f) Etc! a) Les personnes (people) b) Les lieux (places) (lay lee yurh) c) Les choses (things) (lay shoze) Les mots d’action (action words) 6) Exemple: J’ aime le tennis.

to conjugate (to blow up) infinitives to turn them into Before we learn how to conjugate (to blow up) infinitives to turn them into verbs though, we need to look at the first part of any sentence, the subject! As you know, the subject can be either a noun or a pronoun and is the STAR of the sentence. Nouns are names of people, places, or things, and pronouns are their substitutes! This is the same in English and French. There is only one major difference though with French and English pronouns. There are 9 subject pronouns in French while there are only 8 in English! We also know that nouns and their pronouns can be singular or plural!

Quelques noms anglais: Pensez! Some examples! Quelques noms anglais: (kell kuh nõh ) Marietta Dickerson Allison A girl Kevin A boy A book A car The nouns in capital letters are called proper nouns in English.

Au singulier! Pensez! Quelques noms en français: Donc, Ou . . . (kell kuh nõh ) Un garçon Une fille Un livre Une voiture Au singulier! (oh sE gew lee A) Donc, 11) Ou . . .

Au pluriel! Quelques noms en français: Donc des garçons des filles 12) Quelques noms en français: des garçons (day) des filles des livres des voitures Au pluriel! (oh pluh ree el) 13) Donc

I You He (Marc/ the boy) She (Anne/ the girl) It p.3 The singular pronouns in English I You He (Marc/ the boy) She (Anne/ the girl) It

We You They Les pronoms au pluriel en anglais! (oh pluh ree el õ nã glay ) We You They So, the English pronouns are: I, You, He, She, It, and We, You, They Total: 8

Je ou J’ Tu Il On Les Pronoms au singulier en français Elle (eel) ( õ )

Les pronoms au pluriel sont (oh pluh ree el sõ ) Nous (noo) Vous ( voo ) Ils (eel) Ne prononcez pas le < s > ! Elles ( L )

Donc, les pronoms français sont Elle, ( L ) On (õ) et Je / J’ , Tu, Il, (eel) Ils, (eel) Elles ( L ) Nous, Vous, Ne prononcez pas le < s > ! Totale: 9

Quels sont les 9 pronoms français? Les 9 pronoms français sont . . . Au singulier Je Tu Il Elle On Au pluriel Nous Vous Ils Elles Ne prononcez pas le < s > !

On = People (in general) Que veut dire les pronoms au singulier ? Je / J’ = I Tu = You (to 1 friend, 1 family member, 1 child, or 1 pet) Il = He or It (m) (Marc, le garçon, le livre, etc.) Elle = She or It (f ) (Anne, la fille, la voiture, etc.) On = People (in general)

Que veut dire les pronoms au pluriel? (vurh deer ) Nous (noo) = We to 1 adult Vous = You to a group Ne prononcez pas le < s > ! about an all guy group Ils (eel) = They about a group of Guys & Girls Elles ( L ) = They about an all girl group

1) Mémorisez les 9 pronoms en ordre et leurs définitions en anglais. jeudi – le 12 novembre Vos devoirs ce soir: 1) Mémorisez les 9 pronoms en ordre et leurs définitions en anglais. 2) Un examen jeudi! 3) Aussi, finissez les 16 phrases avec les infinitif et les 8 “starter” from the beginning of class if necessary! À demain!