Livre pour enfant Objectif: IM.CLL.3.3 Summarize familiar topics with many details in order to describe and explain. 1.Faites de la recherche sur deux.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Lundi 23 février Objective: Learn places in town.
Advertisements

Halloween!!!.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Put the days of the week in order:
Le Nouvel An Cest le premier janvier.. Le Jour de St. Valentin Cest le 14 février (14/2).
This weeks objective. We will be able to describe members of our family. Success Criteria You MUST be able to say if you have a brother or sister. You.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
10/8/2014.  Le mot du jour: mes amis  L’objectif: Falcons can describe themselves and understand how adjectives and nouns agree.  La question: Tu es.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
©2014 FrenchTeacherResources.com.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Le jours de fête en France
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Lundimardimercredijeudivendredisamedidimanche SEPTEMBRE 2014 Rentrée Automne
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Dans la classe de français
SEPTEMBRE - ²septembre 2014
Les Pronoms Direct & Indirect.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Le calendrier français
Lundimardimercre di jeudivendred i samedidimanch e SEPTEMBRE 2014 rentrée automne.
Français 2, 11 Mars 2013 Ouvrez vos livres à page 148. Faites #3. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to hurt. Oui,
How is it conjugated in the present tense?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Le Français: 4 e cours.
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
Halloween By p6b. Explain Halloween is on the 31 st of October and is on the streets. Kids like to go and say “trick or treat”. − Halloween se passe le.
Les fêtes ! C’EST QUOI, C’EST QUAND ???.
SEPTEMBRE lundi mardi mercredi jeudi vendredi samedi dimanche
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
SEPTEMBRE 2012 lundimardimercre di jeudivendre di samedidimanch e rentrée automne.
Translate Past Participle Les regles Passe Compose - Difficile
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Halloween C'est une fête anglais et américain.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
des fêtes Objectifs : Learn about French feasts, customs and traditions. …and how these are celebrated in France. …are they different from those in your.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
French 2 Grammar 2 Chapter 5.  All reflexive verbs only use ETRE as a helping verb in the past  Using être means that all verbs MUST agree with the.
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Tout, Tous, Toute and Toutes
Halloween.
Les Couleurs.
Mercredi 1 Novembre Français I
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
French Family and Friends Year One
Jeudi 1 Novembre Français I
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Vouloir, Pouvoir, Être.
15 COOL NEW TRICKS DO YOU KNOW AND USE.
Transcription de la présentation:

Livre pour enfant Objectif: IM.CLL.3.3 Summarize familiar topics with many details in order to describe and explain. 1.Faites de la recherche sur deux fêtes francophones (le 14 juillet, la Toussaint, le Saint-Sylvestre, Jour du Travail; la Chandeleur, 2. Choisissez aussi deux traditions américaines de la page suivante. 3.Créez un livre pour enfants: Une couverture 1 ou 2 pages pour chaque tradition Illustration pour chaque tradition 8-10 bonnes phrases pour chaque tradition. Oui, c’est un livre pour les enfants, mais il ne faut pas les phrases trop simples. On peut utiliser les verbes/structures complexes. 4.Due: Jour B: le 12 novembre - mardi Jour A: le 13 novembre – mercredi

Racontez une fête ou une tradition que vous connaissez telle que: le père Noel Le Lapin de Paques La Fée aux dents Le croquemitaine La Saint Valentin Une sorcière Un pèlerin de Plymouth, La marmotte de Punxsutawney

La veille de Toussaint Traduisez: Tomorrow is Halloween and my mom already ate all of our candy. In Algeria, they don’t celebrate Halloween. How do you say “trick or treat” in French? You witches, you wear hats; and we ghosts we wear sheets. November 1, all is finished.