Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Advertisements

Les prépositions.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
French First Level Colours.
La Maison: Les Pièces et
____________________ Prepositions L/O: To use prepositions to say where things are in a house What is a preposition? A preposition is a word which tells.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Chez moi! In this unit you will learn:
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Chez moi (My Space) Chapître 2, Niveau 2 Français 2A OBJECTIVES: - Talk about your home -Describe items in the house (furniture) (using BAGS and other.
To learn the vocabulary for items of furniture
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Forming questions in French
City of Edinburgh French Early Level
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Dans la classe de français
Grammar: prepositions/adjectives Prepositions ( Review): à côté de… next to… en face de across from *à gauche de to the left à droite de to the right of.
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Warm up From where you live (point A) to KHS (point B), write about minimum of 10 streets that your bus take to get you in school; basically you use few.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy songs Session 3.
Let’s enjoy playground games Session 1. NC Purpose of study for KS2/3 Languages Learning a foreign language is a liberation from insularity and provides.
Let’s enjoy playground games Session 2. Les jeux de mains de-mains /
Let’s enjoy poems.
Les Couleurs.
Let’s enjoy paintings Lets start with Henri Rousseau!
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Let’s enjoy places Session 1 Bienvenue. L’ île de la Martinique une île.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Let’s enjoy playground games Session 5 and 6. Parachute games Installez-vous autour du parachute Levez-vous Tenez le parachute avec la main gauche Tenez.
Describing the classroom layout
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les couleurs.
LES COULEURS.
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Vocabulary Practice & Prepositions Unit 3C. Warm-Up ( ) Conjugate the verbs below: (TIP- write out the conjugations first!) 1. Je _________________.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
T&L. Connecte et classifie en français G 0 to G 1e Context: bedroom furniture Outcome: I love the blue bed.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
OBJECTIFS: To recognise and repeat at least 4 items of furniture; To use the question ‘où est…?’ to ask where something is; LITERACY - To use at least.
Les Couleurs.
Les Couleurs.
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Les couleurs.
Transcription de la présentation:

Let’s enjoy making Session 3

Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?

What you will be able to do Tell children whether they are right Indicate to them they are wrong Model how to say where they think something is Use some prepositions

What the children will be able to do Use the verb “Je pense” Say where they think something is, using the preposition derrière Use colours and their correct position after the noun, without explicit teaching.

Je pense qu’il y a…

Que pensez-vous ? Oui, tu as raison ! Voyons voir ! Non, ce n’est pas ça ! Je pense qu’il y a un petit lit derrière le carré jaune.

Devinez ! Je pense qu’il y a une armoire un bureau un canapé un chaise une commode un fauteuil un grand lit un petit lit un lit à baldaquin des lits superposés un miroir un poster un tapis une table une table de snooker une télévision derrière le carré gris le carré orange le carré gris et rose le carré jaune le carré vert le carré rouge et jaune le carré noir le carré violet le carré bleu le carré blanc le carré marron le carré bleu et vert le carré vert et orange le carré rose le carré noir et blanc le carré rouge

C’est extra Encore cinq prépositions: devant devant = in front of: devant le lit = in front of the bed a) Le lit est devant le bureau = Le bureau est derrière le lit. b) Il y a une chaise devant l’armoire = Il y a une armoire derrière la chaise.

C’est extra Encore cinq prépositions: dans dans = in Dans la chambre, il y a un lit, une armoire, un tapis et une commode. Dans la chambre Dans une armoire Dans un des tiroirs de la commode

C’est extra Encore cinq prépositions: sur & sous sur = on sous = under a) Le pot est sous le lit. b) Il y a un ordinateur sur le bureau. sur sous

C’est extra Encore cinq prépositions: à côté de à côté de la porte = next to the door: à côté du lit = next to the bed Le lit le bureau = Le lit est à côté du bureau. La chaise l’armoire = Il y a une armoire derrière la chaise. de + le >>>> du de + la >>>> de la de + l’ >>>> de l’ de + les >>>> des

La mise en commun Où en sommes-nous ? We have: learnt the words for articles of furniture revised the colours learnt how to describe our bedroom learnt how to ask where something is learnt how to say where we think something is, using the word “derrière”

Do one thing! How you can practise the language Use the preposition derrière to point out where things are. Use the phrase ‘je pense qu’il y a’ to play a guessing game with the class, who have to tell you where you have hidden and object, e.g. Je pense que c’est derrière la chaise What you can do with your class Adapt the jigsaw on slide 5 to use in other contexts Classroom routine Use the phrases ‘Oui, tu as raison’ or ‘C’est bon’ to indicate that an answer is right Use the phrase ‘Non, ce n’est pas ça’ to indicate that something is not correct

Ensemble Languages Project, for the Ensemble Languages Project, Ensemble_Let ’ s Enjoy Making Session 3 This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License: