L1:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L’article partitif GIMME SOME BREAD! BUY SOME PIE!
Advertisements

Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
NOURRITURE.
Rules Every group must write all answers on their papers. The team who picks the question gets first shot to answer it. Question-choosing will go in order,
En.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
La cuisine et la nourriture
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Verbs! Here are some irregular verbs you have come across already: avoir être apprendre prendre faire aller comprendre vouloir Can you remember their meanings?
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
Food - La Nourriture Flash cards la cr é merie On ach è te: à:à:
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Learning patterns is a key to mastering the conjugating of French verbs. Conjugating in French step by step.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
AU MAGASIN DE JOUETS AVEC UN ENFANT ou JE LE VEUX !!! (I want it!)
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Qu’est-ce que Mme Richard prend pour son petit-déjeuner?
Saying “some” in different ways
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Notes le 18 mars POUVOIR (to be able, can) je peuxnous pouvons tu peuxvous pouvez il/elle/on peutils/elles peuvent VOULOIR (to want) je veuxnous voulons.
Unité 3 – On fait les courses
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
Unité 8-B On fait les courses. a pastry shop une pâtisserie.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
When we are expressing our likes, dislikes and preferences, we use the Definite Article.
Warm up What does food means to you? How do you eat usually on week-end when you are home? List your food choices from morning till night.
French 2: Chapter 2 The Exercices. EXERCICE 1: STORES AND PRODUCTS 1. Je suis végetarien. Je ne mange pas… 2. J’adore les pâtisseries! Je mange… 3. Je.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
 Offering Food:  Informal  Tu veux….? Tu prends…?  Formal  Vous voulez…? Vous prenez…?  To offer more/seconds:  Encore du…?
Le français 2 Chapitre 3 Grammaire 1 The partitive article, the pronom y and question words.
Allez viens Leçon 8. Première Etape What do you need? Qu’est-ce qu’il te faut?
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Faites correspondre les infinitifs
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Stating your Opinion Article defini J’aime le fromage J’aime la baguette J’aime les croissants.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
5.1 PARTITIVES LEÇON 5. WHAT IS THE PARTITIVE? You already know how to use indefinite articles un, une, and des. They are used to refer to whole items.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Chapitre 6 – les notes Vouloir Le partitif -ir verbe révision Prendre Boire L’impératif.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Objective: to learn when to use:
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

L1:CH8 EXERCICES

EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt: 7. part of a potato: 8. some rice: 9. an apple: 10. a tomato:

EXERCICE 2: NEEDS, PART & WHOLE 1. I need a whole chicken. 2. You (informal) need some oranges. 3. We need a fish. 4. They (m) need some sugar. 5. You (formal) need some milk.

EXERCICE 2: NEEDS, PART & WHOLE 6. He needs a pie. 7. She needs some cake. 8. They (f) don’t need any flour. 9. I don’t need any jam. 10. You (informal) don’t need any bread.

EXERCICE 3: REQUESTS & COMMANDS Create a conversation with two other students. One son / daughter, two parents Parents ask child to get them certain items Child agrees or makes excuses You can write it out or improvise! In front of the class in 5 minutes.

EXERCICE 4: POUVOIR 1. I can sing. 2. She can dance. 3. We can take out the trash. 4. They (boys) can mow the lawn. 5. You (informal) can clean the house.

EXERCICE 4: POUVOIR 6. Dad can wash the car. 7. You (formal) can do the dishes. 8. I can vacuum. 9. We can do the shopping. 10. You (informal) can clean your room.

EXERCICE 5: QUANTITIES 1. We want a bottle of milk. 2. I want a slice of cake. 3. She wants two kilograms of potatoes. 4. You (formal) want some pie. 5. They (girls) want a pound of pears. 6. I want a bottle of water.

EXERCICE 6: En with de 1. Nous mangeons des pommes. 2. Il va prendre du gâteau. 3. Je veux des ananas. 4. Il ne veut pas de carrotes. 5. Vous voulez des pommes. 6. Nous allons manger des fraises.

EXERCICE 6: EN with de 7. Il prend des citrons. 8. On ne mange pas de la farine. 9. Il ne veut pas de café. 10. Vous prenez du beurre? 11. Nous ne prenons pas de beurre.

EXERCICE 7: UN DÎNER DIFFICILE Anne is hosting a dinner party with some guests with dietary restrictions. Create a menu with food items that not all guests will be able to enjoy. Create a script in which the host offers foods to the guests. Have the guests accept and reject the foods they can and cannot eat.

EXERCICE 7: UN DÎNER DIFFICILE – You are lactose-intolerant (no dairy). – Lucie is a vegan (no animal products). – Olivier can’t have gluten (wheat products). – Berenice is allergic to foods with seeds. – Remember… – The host will offer foods some guests can eat, and some that they cannot. – Include a menu with some conflicts! – You have five minutes!

EXERCICE 8: EN 1. Je voudrais cinq bouteilles d’eau. 2. Elle va prendre quatre kilogrammes de pommes. 3. Je ne veux pas trois ananas. 4. Ils ne vont pas prendre d’oeufs.

EXERCICE 9: EN with numbers & quantities 1. Tu manges trois poires. 2. Vous prenez cinq bananes. 3. Je prends vingt champignons. 4. Elle va manger une livre de confiture. 5. Vous voulez une boîte de coca?

EXERCICE 9: EN with numbers & quantities 6. Nous allons acheter cinq goyaves. 7. Je prends trois bananes. 8. Tu veux une litre de lait? 8. Je vais prendre un morceau de porc. 10. Je prend deux pommes.