Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Classroom Activities in French
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
SKHS Curriculum 2008 Essential skills: Skimming, scanning and reading detail.
Et chez les médecins sans frontières
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
MDP JOUR 12 Qui est-ce? C’est mon copain..
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Understanding instructions in French
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’ école!
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
To ask/tell dates and birthdates. vocabulaire  Un jour  Une semaine  Un mois  Quel jour est-ce?  C’est lundi.  Quel mois est-ce?  Quelle est la.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure - on time Tu es arrivé à l’heure. Nous ne sommes pas rentrées à l’heure.
Jour 5 MOT DE PASSE: bon gré mal gré - whether you like it or not, - willy-nilly Tu vas assister à la réunion, bon gré mal gré ! Je me suis mariée bon.
Dates.
What do these pictures have in common?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Warm up Now that we have studied Martinique and Louisiana, if you had to choose between both places, which one you would prefer to live at? (explain in.
Warm up You live in United States; how would you describe the American cuisine which is different from the French cuisine.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
JOUR 1! IL EST GRAND TEMPS DE… – IT’S TIME TO… IL EST GRAND TEMPS DE… PARLER FRANÇAIS!
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
1. Les terminaisons: --ai --ons --as--ez --a--ont Le Futur: “will” Amsco=p
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Comment comuniquer en français en classe?
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
By the end of today’s lesson you will be able to:
MDP JOUR 13 Je suis américain. Tu es français?.
JOUR 11 Je présente… Mon frère Ludovic.
JOUR 10 Voici mon père - Here’s my father
MDP JOUR 17 Comment sont-ils? Ils sont ....
JOUR 9 LE MOT DE PASSE: Quel âge a-t-il? How many years does he have?
MDP JOUR 14 Je ne suis pas américain. Tu n’es pas français?
MDP JOUR 15 Comment est-il? Comment est-il?.
MDP JOUR 16 Comment es-tu? Je suis....
Jour 13 MOT DE PASSE:Prendre son parti de quelque chose – to make up one’s mind about something J’ai pris mon parti des devoirs Nous avons fait notre parti.
Transcription de la présentation:

Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!

AUJOURD’HUI EST LUNDI 11 AOÛT 2014 OU MARDI 12 AOÛT 2014

LEARNING INTENTION: STUDENTS WILL UNDERSTAND COURSE EXPECTATIONS AND WILL RECALL BASIC GREETINGS AND ACTIVITES IN FRENCH. Success Criteria : Students will be able to explain the course expectations, will greet another person in French and describe what he/she did during the summer MYP 5 ATL: COMMUNICATION SKILLS/SOCIAL SKILLS

Asseyez-vous! Marchez! Sautez! Arrêtez! Tournez-vous en rond! Tournez à gauche! Tournez à droite! Levez-vous!

VIDEZ! Allez! Venez! Levez le doigt! Montrez! Touchez! Prenez! Mettez! Enlevez! Donnez! Rendez! Passez! Gardez! Ouvrez! Fermez! Lancez! Apportez!

BONJOUR #1 – BONJOUR, CE QUE J’AIME AU MOIS D’AOÛT C’EST ……

JOIN FRENCH CLUB !!!!!!!!!! THURSDAYS AFTER SCHOOL UNTIL 4:00 Room 303, food, friends, games, movies, fundraisers, skits, designing, Food! You do not have to speak French to attend!!

LES DEVOIRS: Read the interviews on pages 4-5 of Discovering French Blanc; Write the answers to the questions on pages 6-8 in your cahier bleu.