Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Bell Ringer Play Pictionary in small groups! Take turns drawing and guessing words from your vocab list. The first person to guess correctly wins a point. After each word is guessed, turn over a card from the pile. The first person to correctly write the phrase, using the adjective you just guessed with correct agreement and position, wins the second point.
Listening Comprehension Activity
Pourquoi, l’amitié, est-elle tellement importante?
Quelles sont les qualités les plus importantes chez un ami? 1.Discutez en groupe. 2.Ecrivez 4 suggestions au tableau.
Comment est ton ami idéal?
1.En groupe, choisissez un adjectif de l’enveloppe. 2.Decidez si c’est une qualité importante ou pas importante chez un ami idéal. 3.Justifiez pourquoi ou pourquoi pas.
Comparez ton ami idéal à tes amis de maintenant. Ecris au moins 5 phrases. plus moins+ adjectif + que aussi En réalité, mes amis de maintenant sont moins discrets que mon amie idéale. Mon amie idéale est plus généreuse que mes amis de maintenant. Présente en groupe!
Quelle qualité est la plus importante chez un ami? Justifiez ton point de vue.
Notre définition d’un ami proche: Add other ideas to the list at left. Should any numbers at the bottom change?
Les 10 Commandements de l’Amitié What are the most important requirements in a friendship? Work in a group to create 3 “commandements”. – Exemple: ne pas être hypocrite All suggestions will be posted on the board. As a class we will vote on the top 10.