Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Advertisements

Direct and Indirect Object Pronouns
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
3 semaines jusqu’à une autre vancances! lundimardimercredijeudivendredi Vocab., make a carte de la ville Vocab., talk about giving directions, activity.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
Transition Unit Personal Information Lesson 1
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Les endroits en ville – places in a town
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Les adjectifs possessifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
Formatting of game by Candace R. Black © All rights reserved. Formatting of Game by Candace R. Black © All Rights Reserved. This line of text.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Leçon 1.2.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 2 I can describe friends.
Beauty, Age, Goodness, Size
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Unité 2 Leçon 2 I can talk about relationships.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Welcome to ‘You Say we Pay!’ A word game to improve your language skills.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
La Mode (fashion). WALT: Say what someone is wearing. Talk about the colour of clothes.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
Transcription de la présentation:

Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.

Bell Ringer Play Pictionary in small groups! Take turns drawing and guessing words from your vocab list. The first person to guess correctly wins a point. After each word is guessed, turn over a card from the pile. The first person to correctly write the phrase, using the adjective you just guessed with correct agreement and position, wins the second point.

Listening Comprehension Activity

Pourquoi, l’amitié, est-elle tellement importante?

Quelles sont les qualités les plus importantes chez un ami? 1.Discutez en groupe. 2.Ecrivez 4 suggestions au tableau.

Comment est ton ami idéal?

1.En groupe, choisissez un adjectif de l’enveloppe. 2.Decidez si c’est une qualité importante ou pas importante chez un ami idéal. 3.Justifiez pourquoi ou pourquoi pas.

Comparez ton ami idéal à tes amis de maintenant. Ecris au moins 5 phrases. plus moins+ adjectif + que aussi En réalité, mes amis de maintenant sont moins discrets que mon amie idéale. Mon amie idéale est plus généreuse que mes amis de maintenant. Présente en groupe!

Quelle qualité est la plus importante chez un ami? Justifiez ton point de vue.

Notre définition d’un ami proche: Add other ideas to the list at left. Should any numbers at the bottom change?

Les 10 Commandements de l’Amitié What are the most important requirements in a friendship? Work in a group to create 3 “commandements”. – Exemple: ne pas être hypocrite All suggestions will be posted on the board. As a class we will vote on the top 10.