Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Bonjour!.
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bienvenue au cours de français II
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
 Qui est-ce? – Who is it?  Comment est-il? – How is he?  Comment est-elle? – How is she?
Séance S1.1. Leçon 1 du …. Février 2014 (FLE) Viateur Nkurunziza, Professeur High School Tallinn ESTONIAN BUSINESS SCHOOL EBS françaislangueétrangère.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Tout le monde, il est beau!.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Vocabulaire La description des personnes (The description of people)
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Opinions sur les professeurs
Faisons connaissance! Les introductions. In French and English there are formal and informal levels of language. In general, the informal style is used.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français III / IV - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Negative sentences Questions
Revue pour le test de la leçon 11.. Présentations: form sentences with the following elements. Je/avoir/cousine/canadien.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
Transcription de la présentation:

Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions COMPARISONS - Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Objective: Student will present him/herself including his/her name, profession, and nationality Assessment Informal: Observation of student writing and speaking Formal: Students will construct contextualized communication pieces Prerequisite Knowledge: Knowledge of introduction in English and/or their heritage language New Knowledge/ Academic Language: Student will present themselves in French Class Time: 50 minutes Materials from teacher: Smart Board with related tech items, and PowerPoint presentation Materials from student: Student French notebook and writing utensils as described in COURSE EXPECTATIONS Connection: Texas Language Arts Differentiation: As per Individualized Education Program Teacher’s Reflection: Student’s Reflection:

les nationalités Aiko – Japon Bonjour Aiko. Tu es française? Non, je suis japonaise. Adèle – France Bonjour Adèle. Tu es française? Oui, je suis française. Et toi? Tu es français(e)? _______________________

les professions Mlle Saiko – médecin Bonjour mademoiselle Saiko. Vous êtes professeur? Non, je suis médecin. Mme Sannier – professeur Bonjour madame Sannier. Vous êtes professeur? Oui, je suis professeur. Et toi? Tu es professeur ou étudiant(e)? _______________________

Une révision: Quelques descriptions physiques et de personnalité: physiques grand(e) - tall jeune – young petit(e) – small brun(e) - brunette blond(e) - blonde âgé(e) – elderly beau(belle) - handsome /pretty personnalité intelligent(e) – intelligent aimable – kind/nice travailleur(euse) – hard-working heureux(euse) – happy gentil(e) – kind patient(e) – patient sympathique – nice

Qui suis-je? Draw yourself here Descriptions physiques (3) Je suis ____________, ______________ et ______________. Descriptions de personnalité (3) Je suis ____________, ______________ et ______________.

Lesson Plan: Leçon 3 Student’s Reflection: Write down in your notebook at the end of this lesson: 1)Through this lesson I have learned... 2)This means...