LEÇON 14
Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work is due). Sortez vos devoirs: #13. Tout de Suite: #13 (you might want to have out your notes on numbers through 79). BONJOUR, CLASSE!
CORRIGEZ LE TOUTE DE SUITE soixantequarante-deuxsoixante-troiscinquante-cinqsoixante-quinze
CORRIGEZ LES DEVOIRS: A1
Every Monday at lunch, starting today. French language, culture, food, movies, and fun! M. Endené’s room: C88 Tout le monde est le bienvenue! FRENCH CLUB
IWBAT synthesize Unit 1 vocabulary and grammar in order to talk and write about other people’s names, nationalities, and physical appearance. 1.Can you re-state the objective in your own words? 2.Why is this a worthwhile task? When would you use these skills in the world outside of French class? L’OBJECTIF
VIDÉO SCÈNE 2B
VOCABULAIRE OUVREZ VOS LIVRES À LA PAGE 31
il elle
OUVREZ VOS LIVRES À LA PAGE 139 Il est.. grand petit brun blond beau jeune Elle est… grande petite brune blonde belle jolie jeune Choose 3 adjectives to describe yourself. “Je suis ____, _____ et _____.”
QUI EST-CE? 1.Tu connais le monsieur? Oui/Non 2.Comment s’appelle le monsieur? Il s’appelle… 3.Il est d’où? Il est… 4.Comment est-il? Il est… Barack Obama. américain. grand et brun.
QUI EST-CE? 1.Tu connais la dame? Oui/Non 2.Comment s’appelle la dame? Elle s’appelle… 3.Elle est d’où? Elle est… 1.Comment est-elle? Elle est…
QUI EST-CE? 1.Tu connais le monsieur? Oui/Non 2.Comment s’appelle le monsieur? Il s’appelle… 3.Il est d’où? Il est… 4.Comment est-il? Il est…
QUI EST-CE? 1.Tu connais la dame? 2.Comment s’appelle la dame? 3.Elle est d’où? 4. Comment est-elle?
QUI EST-CE? 1.Tu connais le monsieur? 2.Comment s’appelle le monsieur? 3.Il est d’où? 4.Comment est-il?
QUI EST-CE? 1.Tu connais la dame? 2.Comment s’appelle la dame? 3.Elle est d’où? 4.Comment est-elle?
QUI EST-CE? 1.Tu connais la dame? 2.Comment s’appelle la dame? 3.Elle est d’où? 1.Comment est-elle?
CORNELL NOTES LE, LA, L’: DEFINITE ARTICLES Part of speech: Definite articles Translation: the “le” is for masculine nouns: Examples: le garçon, le copain “la” is for feminine nouns: Examples: la fille, la copine “l’” is for masculine or feminine nouns that begin with a vowel Examples: l’ami, l’amie Comparison to English: Comparison to Spanish:
PARLEZ OUVREZ VOS LIVRES À LA PAGE 32 Norms for partner-work: Stay on task Try your best Be positive (“très bien!”) Correct each other’s mistakes (I heard you say__ but I think it is___) Raise your hands when you have finished Exercise 1 Exercise 2