COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.I. revise and extend vocabulary Know the names of some animals in French Revise numbers and colours Use the phrases jaime, je naime pas, jadore and je.
Advertisements

controle classe de sixieme
As-tu un animal? Jeudi 11 janvier 2007 Objectives: talking about pets. Use jai.
Les animaux.
As-tu un animal?.
Français Les animaux (4).
Les animaux.
Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
J’ai un frère..
Describing and characterizing people
Objectif To be able to identify, write, and say the words for family
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
Les animaux Un lapin Une tortue Un cochon d’inde Une araignée
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Chris Reall 2001 TU AS DES ANIMAUX? Oui, jai des animaux. Non, je nai pas danimaux.
Tu aimes les animaux?.
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
Unit 4: Les animaux - Il y a - There is/are Unit 4: Les animaux.
Les devoirs: Make flashcards with new vocabulary. Write a sentence describing which animal is your favorite and why. Exercice #3 Quelle heure est il? 7:30.
OBJECTIF Quest-ce quon va faire? You will be able to identify some pets You will be able to what pets you have, havent got and would like Grammar structures:
Les animaux domestiques
As-tu un animal à la maison?
What gender is this word?
Must be able to use plurals and colours correctly.
Les animaux… gros ou petits…. Un cheval (des chevaux)
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les animaux I will learn about pets. un chat un chien.
De rien Pierre. A Demain Pierre!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Lterrilllincolnshire.wikispaces.com. I can Yes With some help Not yet identify where rainforests are found in the world identify common features found.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Warm up WALT: understand language about animals WILF: I am able to say at least 4 sentences: Introducing myself as an animal My name My age Describe.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
ObjectivesContextSuccess criteria Talking about what I have and what I don’t have -Oui, j’ai un / une… -Non, je n’ai pas de… Petsall: Recognise and use.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Le Français: 4 e cours.
Les Animaux.
The wonderful thing about triggers is triggers are wonderful things
Français Les animaux(3).
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
J’ai un chat Il s’appelle Puss Il a cinq ans Il est grand et gris
Ma famille Objectif To be able to say if you have brothers and sisters. mercredi le 9 octobre.
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
Les Animaux.
Bonjour_________ Comment ça va?
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
J’ai C’est quel animal ?/Tu as un animal chez toi ? un chien un chat
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
Un petit Deux petits Trois petits lapins 123 Quatre petits Cinq petits Six petits lapins
Les animaux Tu as un animal? May 2005 J’ai……. 3.
Tu as un animal chez toi?. une perruche une souris.
La Famille. YoYo Un frère une soeur Une petite soeur Un père Une mère.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les animaux domestiques
controle classe de sixieme
Be able to use colours as adjectives with pets.
As-tu un animal? E.Morel.
Les animaux.
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Tu as un frère? Oui. J’ai _____________ frère(s).
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet

COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? J’ai chiens. J’ai trois chiens. J’ai chats. J’ai six chats.

J’ai lapins. J’ai cochons d’Inde. J’ai cinq cochons d’Inde. COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? J’ai deux lapins.

COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? deux oiseaux un poisson quatre souris

C’EST QUEL ANIMAL? UN CHIEN

C’EST QUEL ANIMAL? UN CHAT

C’EST QUEL ANIMAL? UN LAPIN

C’EST QUEL ANIMAL? UN OISEAU

C’EST QUEL ANIMAL? UNE SOURIS

C’EST QUEL ANIMAL? UN POISSON

C’EST QUEL ANIMAL? UN COCHON D’INDE

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

? ? ?

A S - TU DES ANIMAUX ? Oui, j’ai des anim aux. Yes, I have some anim als. Oui, j’ai un anim al. Yes, I have an anim al.

A S - TU DES ANIMAUX ? Oui, j’ai des anim aux. J’ai et.

A S - TU DES ANIMAUX ? Oui, j’ai un anim al. J’ai.

A S - TU DES ANIMAUX ? Oui, j’ai des anim aux. J’ai.

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un gros chat. Oui, j’ai un animal. J’ai un chat mince.

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un gentil chien. Oui, j’ai un animal. J’ai un méchant chien.

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai une petite souris. Oui, j’ai un animal. J’ai un grand chien.

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un lapin. grand

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un chat. gentil

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un poisson. méchant

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un oiseau. petit

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un cochon d’Inde. gros

A S - TU UN ANIMAL ? Oui, j’ai un animal. J’ai un chien. mince

“AS-TU UN ANIMAL?” SURVEY. Interview each other and find out which pets are the most popular. Name of the pupil Question to askAnswer Example: AdrienAs-tu un animal? Oui, j’ai deux chiens. As-tu un animal?

QUEL EST L’ANIMAL LE PLUS POPULAIRE? Le chienLe chatLa sourisLe lapin Le cochon d’Inde L’oiseau Le poisson L’animal le plus populaire est. le poisson

U SING THE DATA, MAKE A COLUMN CHART.

H OMEWORK Write sentences about your pets using adjectives. Write 5 sentences about your pets using at least 5 different adjectives. Write 4 sentences about your pets using at least 4 different adjectives. Write 3 sentences about your pets using at least 3 different adjectives.