 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Oops j’aime pas l’anglais
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Comment écrire l’essai persuasif
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unité 1- La vie contemporaine Education
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Introduction: Persuasive Essay
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
WALT: To talk about the internet in French.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Le verbe être je suis tu es …en forme il/elle est …fatigué(e)
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Les Questions d’Information (Information questions)
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
La rédaction persuasive Discrimination au travail.
© Boardworks Ltd of 6 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
Warm-up Write six sentences in French showing the difference in life- style between a young girl living in a village in Tunisia and your life style in.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
 Persuasive Essay Unité 1- La vie contemporaine Education.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
4.2 révision. Choose the correct form of the verb in parentheses. Il faut que tu (a. finis/b. finisses) les devoirs. Il veut (a. fasse/ b. faire) les.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Français IV/AP (40 minutes essai) Take 10 minutes to make graphic organiser at least Intro – What is the problem? What are you asked to discuss? What will.
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
Les Prepositions Definition: Prepositions are words that are used to express relationships between words, such as temporal (time) and spacial (space) relationships.
Negative sentences Questions
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
The perfect tense With avoir verbs An Gulinck. The perfect tense or passé composé is a past tense. We use this tense to mention what you have done in.
Essaie Persuasif.
Transcription de la présentation:

 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail

Faut-il supprimer le bac?  Le télétravail et-il une bonne option?

Le télétravail est-il une bonne option? Source écriteSource visuelSource audio Éléments principaux ( environ 6 minutes pour lire et relever les points importants ) Éléments principaux (en même temps que la lecture) Éléments principaux ( Vous écouterez 2 fois l’audio et vous devez relever 2 ou 3 points importants)

 Relever les points importants en utilisant au maximum vos propres mots.  !!! Quelques citations sont possibles, mais vous ne pouvez pas juste recopier le texte. Le télétravail est-il une bonne option?

Faut-il supprimer le bac? Source audio  Vous allez écouter la source 2 fois.  Relevez 2 ou 3 points que vous comprenez.  Vous n’êtes pas obligés de TOUT comprendre.

Le télétravail est-il une bonne option POURCONTRE

Le télétravail est-il une bonne option ? POUR JUSTIFIEZ VOTRE OPINION EN UTILISANT LES DIFFÉRENTES SOURCES.

Le télétravail est-il une bonne option ? CONTRE JUSTIFIEZ VOTRE OPINION EN UTILISANT LES DIFFÉRENTES SOURCES

To succeed 1.You need to have an introduction to introduce the prompt. 2.You need to make references to the 3 sources (advantage and disavantages) and demonstrate understanding of their content. 3.You need to have a point of view.

Points positifs 15 points of view 14 reference source 1 14 reference source 2 14 reference source 3 About ¾ of the students

Points à améliorer Introduction - Need to start with a general statement.- Do not use the word teletravail in the first sentence. Sources: need more elaboration of the content of the sources. Part of the task is to demonstrate understanding of the sources. *** Specific in this essay: the 3 sources had arguments for or against

Points à améliorer Need to have expressions to refer to the sources (see strategies for persuasive essay) Need to use appropriately the transition words. Correct French structures (conjugation verbs/ agreements)

Introduction Part 1: Phrase générale De nos jours, la technologie joue un rôle important dans le monde du travail. Grâce au développement de l’internet (la technologie), la façon de travailler (le travail) a changé. Des employés peuvent maintenant travailler chez eux. Cela s’appelle le télétravail. Est-ce que le télétravail est une bonne option? Il y a des avantages et des désavantage à ce mode de travail, mais à mon avis, les avantages sont plus nombreux.

Introduction: Part 1  De nos jours,  À notre époque,  Dans le monde actuel,  Dans le monde où nous vivons,

Option 1 - ADVANTAGES AND DISADVANTAGES  You have the options now the enumerate the advantages making sure to mention the sources. For this particular essay, you could find advantages in the 3 sources.  Néanmoins (mention the disadvantages) … making sure to mention the sources. For this particular essay, you could find advantages in the 2 sources (audio and text)  Conclude by restating your opinion and why in one or two sentences.

Option 1 - Some structures  En lisant le blog / son article (après avoir lu…. ) de Christelle Dubois, on comprend/ voit qu’il y a des avantages avec le télétravail mais aussi des inconvénients or mention one element.  Christelle Dubois dans son article mentionne que le télétravail a des avantages. Le plus important est 

Option 2- The sources  Après avoir lu source 1, on peut mentioner que (enumerate elements of source 1 advantages & disavantages)  En regardant le graphe, (enumerate elements of source 1 advantages & disavantages)  En écoutant l’audio (enumerate elements of source 1 advantages & disavantages

Paragraphe 5- Conclusion Give your opinion in the conclusion. En définitive, je pense que/ il est évident

Français Beaucoup de (des) Tout le temps (toujours singulier) Il travaille chez lui / elle travaille chez elle/ vous travaillez chez vous. Avoir besoin de ( Nous ……………) Une chose/ des choses ( à éviter)