Quel âge as-tu ?. J’ai quatre ans. Quel âge as-tu ? 4.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Nombres 0 à 30.
Advertisements

1. Quel âge a ta sœur? __________________
L’heure Quelle heure est-il?.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Objectifs Aujiourdhui nous faisons: Vocabulaire dun ami et une amie Activité Activité communicatif. Cahier p ex. 5, 7, 8-10 Activités audios dans.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
depuis, il y a, pendant, pour
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
Les recommendations.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
6-7 Septembre.
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Leçon 2: Famille et Copains
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
L’heure Telling time.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2. Le mariage Working with the bride’s/groom’s friend:  SPEAK ONLY FRENCH!  Discuss which people would/would.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Translation/ Traduction
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Welcoming Someone Bienvenue chez moi! Bienvenue chez nous! Merci.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Vocabulaire électronique
Les mois.
Unité 1 Leçon 2A.
Quelle est la date? Pg. 12 Jeudi, le vingt-quatre septembre
Leçon 2C How old are you? How old is your…
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
L’objectif: To talk about where we go at weekends
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
As-tu un animal? Objectif: to be able to say what
Transcription de la présentation:

Quel âge as-tu ?

J’ai quatre ans. Quel âge as-tu ? 4

J’ai onze ans. Quel âge as-tu ? 11

Quel âge as-tu ? J’ai quarante ans. 40

J’ai soixante-dix ans. Quel âge as-tu ? 70

Quel âge as-tu ?

Claire a quatre ans. Quel âge a Claire ? 4

Pierre a onze ans. Quel âge a Pierre ? 11

Monique a quarante ans. Quel âge a Monique ? 40

Georges a soixante-dix ans. Quel âge a Georges ? 70

Situation: Imagine that you are talking to a friend about birthdays. Working with your partner, create a dialogue about the following talking points: 1) Ask your partner when his/her birthday is and give your own birthday. 2) Ask your partner his/her age and give your own age. 3) Ask your partner about someone else’s birthday and age.