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Publié parMarc Lépine Modifié depuis plus de 5 années
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« Pro-poor » regulation for small towns water supply services : Lessons learned from Chad, Mali and Niger experiences Context Household revenus are around 3 $/day Low coverage : Service level is predominantly standposts High Tarrifs level : no cross-subsidy between towns and between consumers Community managed systems : « volunteer » managers are often inefficient and ineffective Lack of tranparency
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« Pro-poor » regulation/ Small towns WSS (1/3) : Lessons from Chad, Mali and Niger experiences
Aim of the practice (1): Improve transparency through reporting and improve performance via benchmarking, set up through a third party organisation contracted by the Water Authority Set up Technical and financial data collection Support and inform small providers (Users Associations or Small Scale Independant Providers) Verify accounts, Water quality test Organize General Assembly of users to deliver results of the audit Water Authority designates a third party as auditor A number of local government sign an agreement with this third party to conduct technical and financial audits
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Associations or entrepreneurs
Ministry Mandate Water authority Local Government Agreement Audit/3rd party Delegated management contract NGO, consultant, Ltd Co Manager Associations or entrepreneurs Pour se doter des moyens de sa politique sectorielle, la DNH a mis sur pied un dispositif de suivi du service d’eau potable : la CCAEP. Fruit d’un projet pilote, la CCAEP est un ensemble d’outils de gestion et de procédures qui sont à la fois gage de transparence et constitue un garde fou contre le détournement de l’épargne. Une telle intervention se conçoit à deux niveaux : La délégation, par la DNH, du contrôle des comptes tenus par les associations ayant bénéficiées d'équipements collectifs dans le cadre d'un programme de coopération bilatérale. Il revient alors à la DNH de contractualiser les prestations de contrôle ; les AU en n’ont pas la possibilité à titre individuel. La demande des associations d'usagers pour des conseils en matière de maintenance préventive (respect du calendrier d’entretien, commande des pièces de rechange et consommables, etc.) et d’organisation sur le plan institutionnel (analyse des résultats d’exploitation et restitution en assemblée générale, soutien au mouvement fédératif des exploitants, etc.) Support and control Users/Beneficiaries
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« Pro-poor » regulation/ Small towns WSS (2/3) : Lessons from Chad, Mali and Niger experiences
Aim of the practice (2) : Diversify levels of services to reach every users Social intermediation is essential to design sustainable management structures properly Set up : maintain of variety of drinking water sources (private connections, public standposts, handpumps, etc.) with different levels of prices to favor the poor. Water system managed by Users Association (with a representative selection based on a gender approach)
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« Pro-poor » regulation for periurban water supply services :
Lessons learned from Johannesburg
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