------------------------------------------------------------------------------ Our highschool is the world ! -------------------------------------------------------------------------

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Advertisements

The Adventures of Helios and Eos: The Mountain By Aurora Morton and Katherine Minski.
France - Turkey An e-twinning project By ROMY
CULTURES in BOXES n°1 France - Turkey An e-twinning project.
Interrogative Pronouns
The Perfect Tense with être. THE GOOD NEWS: There are only a small number of verbs which take être in the Perfect Tense.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
By Russell Sheldrake, Linus Calvert and Matt Kerry.
Un petit test de… …géographie!. 1 (city) 2 (mountains) 3 (city) 4 (country) 5 (country) 6 (river)
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
To write about your dream holiday Si je gagnais à la loterie………………
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
How to use the conditional tense The stem and the endings Some irregularities Constructing hypothetical sentences.
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
FRANCE We have differents landscape. Nous avons différents paysages.
Quelques adjectifs irréguliers
and a justification for level 4
Vacances.
Vanessa Horta 1/15/13. I would bring my clothes because I need something to wear. Je voudrais apporter mes vêtements parce que j'ai besoin de quelque.
10 Survival Phrases Survival Answers 5/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Une personne qui dépense beaucoup d’argent est …
Unité 5: Leçon 15 Pages
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Présentez-vous.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
A handful of helper verbs
Les verbes irréguliers
Qui,que, dont Les pronoms relatifs.
This and That with Mr. Angry Potato Head and Mr. Angry Cloud-Ghost.
Unité 5 La grammaire dUnité 5. Aller - to go je vais nous allons tu vas vous allez il va elles vont o Ça va? / Comment allez-vous? / Comment vas-tu? –
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
JE TE DONNE Jean-jacques GOLDMAN Mickaël JONES.
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Déjeuner du matin Jacques Prévert
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
A1. Révision: les pronoms le, la, les et lui, leur p. 162
The Perfect Tense with Etre
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Des expressions du temps
EN VACANCES EN VACANCES.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Les pronoms Y et en. En Je mange du chocolat. Il en faut. J’ en mange Il faut des pommes. You use en to replace a noun when it implies a quantity. It.
Whenever you want to move along in this presentation, press the space bar. You can « go back » by pressing the « page-up key ». Clear ? Then start !
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Theme Two Speaking Questions
Transcription de la présentation:

Our highschool is the world ! Notre collège, cest le monde !

Spain Algeria Morocco Senegal Madagascar The Comoros Armenia Turkey Romania Tunisia

……………………………………………… Beaucoup délèves du collège ont des origines étrangères. Nous avons voulu montrer à travers cette galerie de photos la richesse et la diversité de ces origines. A cette occasion, certains élèves ont amené un objet qui leur rappelle ce pays doù vient leur famille. A lot of our highschool pupils have foreign origins. With this photo gallery, we would like to show the richness and diversity of these origins. For this presentation, some pupils brought an object that reminded them of the country where their family comes from.

…………………………. La main de Fatma est un porte- bonheur. Ce tableau est important pour moi : il me fait penser au pays doù je viens. The hand of Fatma is a lucky charm. This piece of art is important to me: it makes me think of the country where I come from.

…………………………….. Cest moi qui ai fabriqué ce petit vase. Et je lai ramené en France. I made this little vase. And I took it with me to France.

… Je suis allé en vacances dans le pays doù vient ma famille, et jai rapporté ce vase très coloré ! I went on holiday to the country where my family comes from and I took this coloured vase back home with me!

………………… Ce foulard me rappelle ma famille qui est restée là-bas. On garde des billets de la monnaie locale car on y retourne pendant les vacances. This foulard makes me think about my family who stayed back there. We kept some bank notes of the local money because we are going back there during the holidays.

……………………………. Je ne suis jamais allée dans lîle de mes origines mais chez moi, jai trouvé cette cigogne sculptée dans livoire qui vient de là-bas. I have never been to the island of my roots, but at home, I found this ivory sculpted stork that comes from over there.

………………. Quand cest la fête, on shabille avec des vêtements très colorés ! When theres a party, we wear these coloured clothes!

………………….. Cest un kofia, une sorte de petit chapeau que les hommes portent là-bas, et qui est brodé. This is a kofia, a sort of little embroidered hat that men wear over there

………………… Jai trouvé cet éventail chez moi et je sais que cet objet vient dun pays où ma famille a vécu. I found this fan at home and I know that this object comes from a country where my family lived.

……………… Ce petit vase est décoré comme les vases de là-bas. This little vase is decorated like the vases from over there.

……………….. Voici un dinar ! Cest la monnaie de là-bas. This is a dinar! Its the currency from over there.

………………………………… Quand on fait la fête dans le pays doù je viens, on pose la nourriture dans de beaux plats tressés de perles, comme celui-là. When we have a party in the country where I come from, we put food on beautiful pearl- plaited plates like this one.

…………………………… Jai apporté une derbouka ! Cest un instrument de musique quon peut emmener partout. I brought a derbouka! Its a musical instrument that you can take with you everywhere.

…………………………….. Ce tableau me rappelle les nomades qui traversent le désert du pays doù vient ma famille. This painting reminds me of the nomads who flow through the desert of the country my family comes from.

………………………… Voici le burnous de mon grand-père. Cest une sorte de grand manteau très large et très chaud quon porte quand il fait froid. This is the burnous of my grandfather. Its a sort of very wide and very warm large coat that we wear when its cold.