Qu’est-ce que tu veux faire au jour de l’An 2014?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
PARTIE A: PREFERENCES.
À quelle heure il se lève?
Aller au cinéma Un appareil photo (numérique)
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
BD2 CH2.1 Les fêtes en France!
Pouvoir, Devoir, Vouloir!
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Chapitre 6 Révision d’Examen
Using the future tense in French where English uses the present.
Les pronoms Objectives: M – understand what is a pronoun.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 2 A Français 1.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Saying “some” in different ways
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Bien dit! CHAPITRE 2 VOCABULAIRE 1. To Talk about Likes and Dislikes.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Warm up Lesson 9.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.

Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Direct Object Pronouns In French. In French, as in English, a direct object receives the action of the verb. For example, in the sentence below: Robert.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Les fêtes en France.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
BON VOYAGE VOCABULARY. VOCABULARY OF ALL CHAPTERS OF BON VOYAGE  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Révision FSL10 – Unité 2. Qu’est-ce que c’est? 1. (The) ____________ 2. (A) ____________ 3. (A) ____________ 4. (The) ____________ Le plat à emporter.
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que tu veux faire au jour de l’An 2014? Au jour de l’An 2014, je veux… Dormir Jouer à des jeux vidéo Lire Regarder la télévision Étudier Me réposer

Comment est-ce que tu veux fêter le soir du Nouvel An? Pour le soir du Nouvel An, je veux aller au restaurant. Pour le soir du Nouvel An, je veux regarder les fêtes à la télévision. Pour le soir du Nouvel An, je veux aller à Times Square pour voir descendre la grande pomme. Comment est-ce que tu veux fêter le soir du Nouvel An?

Avec qui est-ce que tu veux fêter le soir du Nouvel An? Je veux fêter le soir du Nouvel An avec ma famille. Je veux fêter le soir du Nouvel An avec mes amis. Je veux fêter le soir du Nouvel An avec personne. Je veux fêter avec Miley Cyrus.

Où est-ce que les Français veulent le fêter? Avec qui? Au Champs-Elysées ou à la tour Eiffel Avec les amis

What is the most popular activity to do on New Year’s Eve What is the most popular activity to do on New Year’s Eve? What are some popular foods to eat? What do people do when the clock strikes midnight? What does Amélie like to do?

What is the most popular activity to do on New Year’s Eve What is the most popular activity to do on New Year’s Eve? (according to 86% of French) Get together with friends and have a dinner together. What are some popular foods to eat? Foie gras (pâté); shellfish such as oysters, baby lobsters (langoustines), and scallops, candy, cake, and chocolate truffles What do people do when the clock strikes midnight? Kiss, wish people happy new year, yell in the street, honk your horn What does Amélie like to do? Send texts to her friends

Instead of using dice, let’s label the foods Instead of using dice, let’s label the foods. Use correct form of the partitive for each food. For one, you will use une and not the partitive – which one? _______ truffes au chocolat ______ bûche de noel ______ fruits secs _____ fruits de mer ________ quiche _______ foie gras

Des truffes au chocolat Une bûche de noel Des fruits secs Des fruits de mer De la quiche Du foie gras

Devoirs: complétez le menu de ton anniversaire. Utilisez la nourriture de cette article ou de ton choix. Utilisez le partitif (du, de la, de l’, des).