Examen Final 2010 Grade 7 Révision. regular -er verbs exemple: parl je parl tu parl il/elle/on parl (any singular noun) nous parl vous parl ils/elles.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Avoir et Faire Une revue. La norm: Comparisons 4.1 La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language through making comparison Understanding.
Les pronoms compléments
French 1, Semester 1 concepts to know by
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
By: Reshiga and Pavitra
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Les Adjectifs Irréguliers
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Questions II How do you Form Questions in French??
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Conjugating in French step by step
Chapitre 2: Bienvenue à Chartres!
Reading an analog clock
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Quelques adjectifs irréguliers
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Examen Final 2011 Révision. regular -er verbs exemple: parl je parl tu parl il/elle/on parl (any singular noun) nous parl vous parl ils/elles parl (any.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Chapitre 1 Structure.
PG. 43 Adjectives that Come BEFORE the noun. Adjectives that come AFTER the noun Most of the adjectives that we have learned in French come AFTER the.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
B.A.N.G.S! Adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Le verbe FAIRE au présent
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
A Les questions d’information p. 106 The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
Les adjectifs Or describing words..
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Transcription de la présentation:

Examen Final 2010 Grade 7 Révision

regular -er verbs exemple: parl je parl tu parl il/elle/on parl (any singular noun) nous parl vous parl ils/elles parl (any plural noun) Hint: Cha, cha, cha

achet – to sell j achet tu achet il/elle/on achet (any singular noun) nous achet vous achet ils/elles achet (any plural noun) e This verb takes an accent mark in the forms that have two syllables – the forms in the shoe. This is the only verb we have learned like this.

je tu il/elle/on (any singular noun) nous vous ils/elles (any plural noun)

j tu il/elle/on (any singular noun) nous vous ils/elles (any plural noun) e You know that the French dont pronounce the letter « h ». Imagine them saying « Do you ave a dog? » « Vous avez un chien? »

idioms with avoir Quel âge as-tu? Tu as quel âge? avoir # ans Jai douze ans. avoir faim – Jai faim. Je veux quelque chose à manger. avoir soif – Jai soif. Je veux quelque chose à boire.

je tu il/elle/on (any singular noun) nous vous ils/elles (any plural noun) Think of Rosetta Stone: « Quest-ce que tu fais? » or « Quest-ce quelle fait? » What are you doing? What is she doing?

Idioms with faire Faire + a class = –To take a class Faire + weather –To be … Faire in math –Equals Je fais du français. Il fait du soleil. (sunny) Il fait chaud. (hot) Il fait froid. (cold) Un et deux font trois.

AND NOW FOR SOMETHING COMPLETELY DIFFERENT!!!

Date Quelle est la date aujourdhui? –Cest le 15 avril. –Cest le premier janvier. the 1 st Les jours de la semaine lundi mardi mercredi jeudi vendredi samedi dimanche Les mois de lannée janvierjuillet févrieraoût marsseptembre avriloctobre mainovembre juindécembre

Il est dix heures. Il est dix heures et demie. Il est une heure moins le quart. Jarrive à treize heures. Jarrive à cinq heures cinq. Jarrive à midi vingt. Heure

Qui est-ce?

Comment? Comment vas-tu? –Je vais mal. Comment est Pierre? –Il est petit. Comment tappelles-tu? –Je mappelle Marie. Georges Pierre Marie

Combien? Ça coûte combien? –Ça coûte trois euros. Combien coûte le livre? –Il coûte cinq euros trente. 5,30

Que…? Quest-ce que…? Quest-ce que cest? –Cest un crayon. Que fais-tu? –Je joue au football. Quest-ce quil aime faire? –Il aime cuisiner.

Articles after aimer, adorer, préférer, détester –use le, la, les, l when buying (eating, selling) a vague quantity of something –use du, de la, des, de l « a » countable item –is un or une (des in the plural) The negative of un, une, du, de la, des, (de l) –is de (d) htm Try this quiz on articles for extra practice.

vocab you asked about pendant during H.L.M.Low income housing célèbrefamous (think of celebrity) cantine(school) cafeteria fenêtrewindow chez Xat Xs house payer (paie)to pay (pays) H.L.M.

Make your own slides for … adjectives adjectives agreement p. 28,58 irregular, 126 possessive, 123 position of, 126

Writing prompt – describe in as much detail as possible.

Writing prompts Begin to write your autobiography in French. 1.To start your autobiography, tell who you are and where you are from. Indicate your nationality and tell where you are a student. Also give a brief description of yourself. What do you look like? How would you describe your personality? 2.Write the name of a good friend. Now tell where your friend is from and where he or she is a student. Give a brief description of him or her (Il / Elle est... ). Then mention some things you have in common (Nous sommes... ).

More writing ideas 3. Write about your life as a student. Tell some things you do in school each day. Mention things you like to do and things you dont like to do. Then tell some things you do after school. If you have a part-time job, be sure to write about it. 4. Continue writing your life story. Tell as much about your family as you can. If you have a pet, be sure to mention him or her. Give the names of each member of your family and describe each of them. Also tell where each person lives. Then write about where you live and describe your house or apartment. Be sure to include your address and to describe each room.

Do the review pages on p in the Bon Voyage text on your laptop.

adjectives Most adjectives follow the noun they modify in French. –Exemple: Chatte perdue! Exceptions are numbers, possessive adjectives, and BAGS adjectives. –Beauty – beau, bel, belle, beaux –Age – jeune, nouveau, nouvelle, vieux, vieille –Goodness – bon, bonne –Size – petit, grand

Possessive adjectives M (or before any singular noun that starts with a vowel sound) FPlEnglish MonMaMesMy TonTaTesYour (informal) SonSaSesHis/her/its Notre NosOur Votre VosYour (formal) Leur LeursTheir