Bon Voyage 1 Ch.8 Francais 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Chapitre 8 l’aéroport et l’avion.
Advertisements

WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le comptoir de la compagnie aerienne. La valise ou le baggage.
L’aéroport et l’avion Le Vocabulaire de Ch. 8
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Bon Voyage 1 Ch.8 Francais 1. Do now: translate 1. Il y a un place non-fumeurs? 2.Vous avez votre passeport? 3.Quel est le numéro de vol? 4.Air France.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Do now: complete the missing word  Je lui ai donné un 1. ______ de 100 euros et elle m’a donné 20 2._______de 20 eurors. Elle m’a fait la 3.____________.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
8 Les verbes en -ir au présent 1.A second group of regular verbs in French has infinitives that end in -ir. Verbs like finir (to finish) and choisir (to.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Unité 2, leçon 2.
À la gare.
Le travail de cloche, niveau II, le 21 septembre(#1)
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
La conjugaison des verbes en “-ER”
CONJUGAISON.
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
Copiez l’objectif et sortez vos devoirs.
Le travail de cloche, le 7/8 décembre
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Do now: conjugate Les chiens __________(obéir) Tu __________(remplir)
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Notes le 28 mars Les verbes réguliers qui finissent en –ir (Regular –ir verbes)
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
Do now 2/22 irregular past participles P.C.
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Copiez l’objectif et conjuguez les verbes.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
Les Verbes en –ir au Présent
Français I – Leçon 6A Structures
Le travail de cloche, niveau II, le 21/22 septembre(#1)
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
Title Layout Subtitle.
L’aéroport et l’avion. L’aéroport et l’avion le hall de l’aérogare À l’aéroport un agent Maintenant Justine est dans le hall de l’aéroport. le comptoir.
1. Comment t’appelles-tu?
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
LES VERBS Present tense
Activité Intro 1. Je (aller) __________________________
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Grammar Flash Cards La révision.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Dormir, Partir, Sortir, Servir « 2 stemmer » IR verbs
Lundi 3 décembre Français I
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Sortir, Partir, Dormir, Servir
Les négatifs et l’interrogation
Les Verbes en -IR Chapitre 6.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Les VERBES “-IR”.
Warm-up: Écrivez la question qui va avec la réponse.
Partir, Sortir et Dormir
Prepositions of Location
Transcription de la présentation:

Bon Voyage 1 Ch.8 Francais 1

Do now: translate Il y a un place non-fumeurs? Vous avez votre passeport? Quel est le numéro de vol? Air France est une compagnie aérienne. C’est le comptoir pour Air France.

Do now: matching Une place Une carte d’embarquement Le vol Côté coulouir Côté fenetre Un billet L’Aerogare Aisle seat A ticket The terminal Window seat Flight Boarding pass A seat

Do now: Conjugate the –er verb: Elles __________(arriver) Tu __________(regarder) Je __________(parler) Nous __________(travailler) Il _________(chanter) Vous ___________(payer) Arrivent Regardes Parle Travaillons Chante Payez

Do now: Identify the English word: Le personnel du bord Un coffre de bagages Un plateau Une place/un siège Une ceinture de sécurité Contrôle de sécurité Avoir du retard Choisit Côté couloir Porte débarquement

Announcement: Starting TODAY food/beverages other than water will not be allowed in class! The floor was atrocious this morning and there were bugs! Not cleaning up after yourself=loss of privileges

One more announcement: Im throwing out the chapter 7 test Some did very well or very poorly As it is so close to the end, I don’t want bad scores to affect your final grade!

vocabulaire Objectif: students will comprehend and interpret French travel vocabulary. Question essentielle: How do I identify objects at the airport in French?

L’aéroport/ L’aérogare

L’aérogare Un avion

une compagnie aérienne Un comptoir une compagnie aérienne

Une valise Un bagage à main

un passeport Un numéro de vol

Une carte d’embarquement Un billet Une piste

Le contrôle de sécurité

Faire ses valises

Une siège Une ceinture de sécurité

Une ville Un pays

Dormir

Servir Un plateau

Un steward L’hôtesse de l’air

Quiz de vocabulaire Period 2 (separate desks) Please put books/electronic devices/etc. away Once finished, bring it up front Finish yesterday’s reading assignment out of the red book (Read pages 504-509 Complete: pg. 505 ex. B Complete: pg. 509 ex. B, Ex. C w/ complete sentences

un aéroport un bagage à main an airport a handbag, carry-on bag une aérogare une valise a terminal a suitcase un avion un billet a plane a ticket un hall un passeport a concourse, hall a passport un comptoir le numéro du vol a counter the flight number une compagnie aérienne une porte d'embarquement an airline company a departure gate un passager, une passagére a passenger

une carte d'embarquement a runway le contrôle de sécurité a boarding pass airport security une place un vol a seat a flight côté couloir intérieur an aisle seat domestic côté fenêtre international a window seat un départ non-fumeurs a departure nonsmoking une arrivée à destination de an arrival arriving at une piste

en provenance de le couloir arriving from the aisle une annonce une ceinture de sécurité an announcement a seat belt un pays un coffre à bagages a country a luggage compartment une ville un plateau a city a trey à bord une carte de débarquement on board la cabine a landing card the cabin un agent un siège an agent a seat

le personnel de bord to make an announcement the flight crew finir un pilote to finish a pilot choisir un steward, une hôtesse de l'air to choose a flight attendant remplir voyager to fill (out) to travel atterrir faire un voyage to land to take a trip faire une annonce

partir to check to leave décoller sortir to take off to take out attacher Dormir to fasten servir ramasser to serve to gather passer par être à l'heure to pass by, go through to be on time vérifier

avoir du retard to be late (faire) enrigistrer to check in (luggage) sous under il faut it is necessary faire ses valises to pack a suitcase  

Classwork: separate ½ sheet of paper À la page: deux cent soixante-six Exercise: six Exercise: sept

Les Verbes en –ir au Présent Objective: students will be able to conjugate the –ir verb group in French.

There is another group of regular verbs in French ending in ir. To conjugate, drop the –ir ending and add the following: (je) -is (nous) -issons (tu) -is (vous) -issez (on/il/elle) -it (ils/elles) -issent

For example: finir = to finish je finis nous finissons tu finis vous finissez on/il/elle finit ils/elles finissent

Conjugate: remplir, atterrir & choisir. atterris atterrissons atterrissez atterrit atterrissent Conjugate: remplir, atterrir & choisir. remplis remplissons remplissez remplit remplissent choisis choisissons choisissez choisit choisissent

Conjugate the following –ir verbs on a ½ sheet of paper Agir (nous) Réussir (vous) Réfléchir (je) Établir(les profs) Obéir (le chien) Réunir (la famille) Maigrir (elle) Grandir (les fleurs) Batir (on) Punir (vous) Accomplir (tu) Evahir (je) Sasir (nous) We will do these on the board in 10 minutes!! (non volunteers, so ask questions!)

Do now: conjugate Je __________(finir) Tu ________(remplir) Vous __________(évahir) On ________(établir) Ils ________(réflechir) Nous _______(grandir) Finis Remplis Évahissez Établit Réflechissent grandissons

Pavemap, ch. 8 vocab Minimum: 5 cells, 6 for extra credit Mot: French word Translation: English Phrase originale: original sentence in French! (subject+ verb +…remainder of the sentence) ***INCLUDE AT LEAST 3 –IR VERBS IN THE SENTENCES. Make sure to conjugate your verbs! Regular BOOK dictionary ok but no cell phones!!

Maps graded on: Correct sentences, spelling/use of vocab and drawing showing effort representing the word.

Do now: conjugate the verbs L’avion ___________(atterrir) Je ______mes valises(faire) On _____(enregistrer) au comptoir. Vous _______(remplir) la carte. L’avion _________(décoller) Atterrit Fais Enregistre Remplissez Décolle

Aujourd’hui Complétez le paquet: la vocabulaire et les verbes Due today!! Pt. 2 choose a word to replace the phrase Pt. 3 complete sentences with je and verbs to agree Pt. 8 plural- change subject and the verb to agree Tu vous Je nous

Do now: 10 min Create le loto board Ch. 8 vocabulary 5x5 grid Don’t forget your libre spot!

Do now: conjugate Je ___________(choisir) une place côté couloir. Les parents _________(punir) son fils. On __________(remplir) la carte debarquement. Nous __________(réfléchir) de l’année. Vous ________(obéir) la capitaine. Choisis Punissent Remplit Remplissons Obéissez

Interactive notebook Create 2 interactive notebooks, choose from the following: Partir- to leave Sortir- to go out Dormir-to sleep Servir-to serve Tense=present ** I am out of glue, you will need to either hole punch, staple or tape them into your notebook. **These will be graded on the Notebook check on next Tuesday! I’ll be go over grades and calling you up one by one.

Announcements: Late work due Monday (No exceptions) -ir verb quiz on Friday Final notebook check next Tuesday!

Quick write directions I need cell phones completely away until finished (the palagarism rate has been too high!  ) Notes, text book, and dictionaries (books) are ok! Make sure you create your own original quickwrite, you can’t copy the example. Due today!!

Quick write: Create a 10 sentence dialogue, in French, between a person and a airport/plane staff member. Example: Agent: Bonjour madame Client: bonjour monsieur Agent: avez-vous votre passeport? Client: oui, je sors mon passport de mon sac-a-dos Agent: parfait. Et votre billet? Client: voila, mon billet. Agent: vous pouvez passer par sécurité Client: merci, où est la porte d’embarquement? Agent: quel numéro de vol? Client: vol 626 Agent: c’est porte numéro 12 Client: merci beaucoup

Do now: Tu ___________(choisir) une place côté couloir. On _________(punir) son fils. Nous __________(remplir) la carte debarquement. Je __________(Partir). Elles ________(dormir). Choisis Punit Remplissons Pars Dorment

Announcements: LATE WORK DUE MONDAY! -ir verb quiz right now!! Final notebook check- Tuesday

Quiz: you will need a ½ sheet Put away notes Even though you’re close, I expect no talking and eyes on your own paper! When finished, please refrain from talking and continue your packets/late work

-ir verb quiz Regular: Vous ________(finir) Tu ________(remplir) Le chien_______(obéir) Nous_______(réfléchir) Je _________(finir) Les parents ____(punir) Irregular: 7. Nous _______(partir) 8. Je _______(dormir) 9. Vous _______(servir) 10. Tu _______(sortir) 11. Elle ______(dormir) 12. Ils________(servir)

Get out of jail free day! Work on any missing work, it will not be accepted after Monday! If you’re caught up here, you may read, or work on another class, but I don’t want cell phones out! If time is not being used wisely, we will do our last set of notes early!