objectifs: Can I say what I do to help at home?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Revision of ‘re’ verbs and some odd ‘er’ verbs in the Present Tense
Advertisements

Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Verbs of motion that use être in passé composé
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
The Perfect Tense with être. THE GOOD NEWS: There are only a small number of verbs which take être in the Perfect Tense.
Le passé composé. The passé composé is used for: 1.An action completed in the past 2.An action repeated a number of times in the past 3.A series of actions.
Objectifs réviser les activités à la maison
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Le passé composé (the ‘perfect’ tense).
That which I did with whom ? Relative Pronouns qui and que.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
“Aller” is a very important verb.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
The perfect tense (Le Passé Composé)
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
Je dis ce que je vais mettre dans ma valise pour ma maison en France.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Vacances.
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Essential VERB TENSES in French
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Je ai écouté / j’ai écouté / jai écouté
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
Le Passé Composé The Perfect Tense Do you want to talk about events that happened in the past? e.g. I went to the cinema last Saturday.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
FR1 Ch 8.1 Les Corvées. arroser les plantes (f.)
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
What did you do over the weekend? I had a good time!
Jai aidé à la maison Quest-ce que tu as fait?Jai regardé un film Jai mangé une baguette Jai dansé Jai mangé une pizza Jai écouté de la musique Jai joué
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Révision d u Passé Composé By: Taylor Fowler There are two ways to make a sentence past tense. You can use être, or avoir, depending on the verb in the.
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Les auxiliaires modaux
Chez moi! In this unit you will learn:
Le passé composé The Perfect Tense.
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
Les travaux domestiques!. Le travail Les travaux domestiques Work Household chores.
The Perfect Tense with Etre
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
Le passé composé …avec avoir et être
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Je travaille dans le jardin Je passe l’aspirateur
Les tâches ménagères Can I name some of the chores I do at home?
Daily Routine and Times.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

objectifs: Can I say what I do to help at home? Lundi premier novembre objectifs: Can I say what I do to help at home? Qu’est-ce que tu fais pour aider à la maison? (what do you do to help at home?) Outcomes: All will learn household chores in the infinitive Most will be able to manipulate the phrases in the present tense with a range of pronouns Some will be able to use the phrases in the past tense

vais allé A B Spot the infinitive aller allées C D

Spot the past participle descendre descendé A B Spot the past participle descendu descends C D

Je regardé Je regarde A B I watch J’ai regarde J’ai regardé C D

A B D C They ate Ils ont mangés Ils sont mangé Ils ont mangé Ils avons mangé C D

A B D C We arrived Nous allons arriver Nous avons arrivés Nous sommes arrivé Nous sommes arrivés C D

Je suis allée Je suis aller A B I went Je vais aller Je vais allé C D

We have seen We will see A B Nous avons vu We saw We had seen C D

A B D C Marie et Peter … … sont retourne … sont retourné … sont retournés … sont retournées C D

mettre la table débarrasser la table 00:10 Hide

ranger ma chambre ranger les affaires 00:10 Hide

Vider le lave-vaisselle Faire la vaisselle Vider le lave-vaisselle 00:10 Hide

Faire la cuisine 00:10 Hide

faire le ménage nettoyer 00:10 Hide

Faire mon lit faire le lit faire les lits 00:10 Hide

Passer l’aspirateur 00:10 Hide

Sortir la poubelle Sortir le chien Sortir les chiens 00:10 Hide

00:10 Hide

Test!! 1 2 3 4 5

J’aide à la maison (I help at home) En anglais??? faire mon lit faire la cuisine faire le ménage faire la vaisselle vider le lave-vaisselle passer l’aspirateur mettre la table débarrasser la table ranger les affaires sortir la poubelle sortir le chien nettoyer aspirer to empty the dish washer to do the housework to take the rubbish out to do the washing up to make my bed to do the cooking to hoover to set the table to take the dog out to clear the table to clean to tidy my stuff 00:10 Hide

1. Copy vocab  3 . Écris les phrases en anglais et traduis en français.  faire mon lit faire la cuisine faire le ménage faire la vaisselle vider le lave-vaisselle passer l’aspirateur débarrasser la table ranger mes affaires nettoyer sortir la poubelle sortir le chien mettre la table aspirer to make my bed to do the cooking to do the housework to do the washing up to empty the dishwasher to hoover to clear the table to tidy my stuff to clean to take the rubbish out to take the dog out to set the table I hoover on Sundays. …………………………………………………………………… She takes the bin out in the evening. They empty the bin every morning. 4 . Can you make sentences in the past tense?  Exemple: Hier, j’ai rangé ma chambre. (Yesterday I tidied my room) 2 . Écris les phrases en français et traduis en anglais.  Je fais mon lit tous les matins. ………………………………………………………………………………… Il sort le chien le samedi après-midi. Nous débarrassons la table souvent.

Modals verbs Je peux Je veux Je dois Je devrais Je pourrais Il faut I can I want to I must I should I could It is necessary to 00:10 Hide

Qu’est-ce que tu vas faire ce soir? …ce weekend? …samedi? Rien = nothing Pourquoi?... Parce que… 00:10 Hide

Add connectives Add opinons Simple sentences: Je dois faire la vaisselle. I must do the washing up. Add connectives Je devrais faire la vaisselle mais je veux regarder la télé. I should do the washing up but I want to watch TV. Modals verbs Je peux Je veux Je dois Je devrais Je pourrais Il faut I can I want to I must I should I could It is necessary to Add opinons Je devrais faire la vaisselle mais je veux regarder la télé parce que je déteste faire la vaisselle, c’est ennuyeux. I should do the washing up but I want to watch TV because I hate the washing up, it’s boring. 00:10 Hide

objectives The 5 minute brainstorm 00:10

Silence

This is a good level of noise Everyone is able to work well Well done. Keep it up!

Time will be added at the next level The noise level is rising Stop the penalties… ACT NOW TO RETURN TO GREEN Time will be added at the next level

TIME IS BEING ADDED TO THE LESSON The noise level is too high It is stopping us from learning TIME IS BEING ADDED TO THE LESSON Act Now!