Il est interdit – it is forbidden

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma ville il y a un musée.
Advertisements

Asking questions Les interrogatifs. Who? Qui aime la glace à la vanille? Qui aime la glace à la vanille? Qui va aller à la piscine? Qui va aller à la.
Objectif: Writing about the places in our town
Write a paragraph to introduce yourself
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Chapitre 6 lesson 7 Essential Questions: How can you describe what is in a house in French? What is life like in Dakar? Warm up: Get out your flashcards.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Qu’est-ce que c’est ? C’est un... When a noun is masculine, you’ll use UN as an article. You’ll also refer to it as “il”.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.
A:B: D:C:. A:B: D:C: How is the passive voice formed? Avoir + Past ParticipleAvoir + Infinitive Être + Past Participle Être + Infinitive.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Les négations  Il n’y a  pas  rien  plus  personne  jamais.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
Les Vacances lundi 27 juin Walt: recognising tenses (Step 3-5)
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
Write three sentences about what room you have where in your house……
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Les vacances dernières
Pour poser des questions
I can talk about the weather.
Copiez l’objectif et répondez aux questions avec votre partenaire.
Les temps et les voix en français
Bien équipés- Les affaires d’école
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Ils t’interdisent / m’interdisent de – They forbid you/me
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
Les mois.
Michel avait un projet à faire pour son cours d’histoire, mais il n’avait pas de feutres. Il a dit, « si j’avais de feutres, je pourrais finir mon projet. »
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Causative Faire.
Les Prépositions.
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
La Clochette 1. 2 MINUTES: Discuss the meaning with a partner (don’t write anything!) 2. Once you are finished discussing all 3 bullets, write 3 new.
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
² mardi 18 septembre 2018 Les pays d’Europe
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Unité 4: Le plus-que-parfait
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
On ne peut pas! Tell What the following person(s) cannot do or do not want to do based on the image you see.
Ma Vie en Photos Français II.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Les Questions d’information
le verbe Être au singulier
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Plus que parfait du Subjonctif
Dans ma Salle de classe
Si clauses in French.
Information Questions
Conjunctions the final frontier.
Mon rêve serait d’être chirurgien.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Le passif (The passive).
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Il est interdit – it is forbidden Il n’est pas interdit – It is not forbidden

Il est interdit – it is forbidden Il n’est pas interdit – It is not forbidden

Il est interdit – it is forbidden Il n’est pas interdit – It is not forbidden

Il est interdit – it is forbidden Il n’est pas interdit – It is not forbidden

Il est interdit – it is forbidden Il n’est pas interdit – It is not forbidden

Il y avait – There was Il est interdit de – It is forbidden

Nicholas avait un problème Nicholas avait un problème. Il voulait porter un maillot de bain à l’école, mais ses parents étaient très stricts. Nicholas leur a dit, « Maman, papa, je veux porter mon maillot de bain à l’école. » Ses parents lui ont interdit de porter un maillot de bain à l’école. Ils lui ont dit, « Non, tu ne peux pas ! »

Write about a problem you had where your parents forbade you from doing something. Use the following phrases: J’avais Je voulais Mes parents m’ont interdit de