Les facteurs biotique et abiotique Les interactions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

and a justification for level 4
Talking about the things you do
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Les interactions entre les composants abiotiques et biotiques d’un écosystème
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Les Vêtements clothes.
Theme Three Speaking Questions
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
How to form questions in French
The thing that receives the action of the verb
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
The Passé Composé Tense
Speaking Exam Preparation
Theme Two Speaking Questions
Sciences Les écosystèmes.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Être au pluriel Verbes: page 46.
Francais 4 Chapter 4 Grammar 1
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Questions de la journée:
the Periodic Table the Periodic Table 2017/2018 Made by : NEDJAR NASSIMA Made by : NEDJAR NASSIMA MS:HAMZA 1.
Theme Two Speaking Questions
The Passé Composé Tense
C’est la baleine
Theme One Speaking Questions
Making Sentences Negative in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quel temps fait-il?.
Conversations Chapitre5
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
The Passé Composé Tense
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
HealthPartners Canada
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
TEST 1 Neuroscience for Kids -
What’s the weather like?
Lesson 3.
Le conditionnel « Would ».
The Passé Composé Tense
Paul Eluard Dans Paris.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Le Passé Composé (Perfect Tense)
4.1 Je peux parler de mon avenir
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
L’orchestre des animaux
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Les facteurs biotique et abiotique Les interactions

Biotique: du mot grec biōtikós, qui veut dire la vie ils sont les composantes d’une écosystème qui sont vivants ou qui étaient vivant Abiotiqu: ‘a’ veut dire sans ils sont les composantes d’une écosystème qui sont non-vivants Have students copy down the definitions Have students make a table in their notes of examples of each 2

Biotique Abiotique arbres gazon ecureuil Fleurs cerfs poisson Bacteries Température eau Sol Air Minerails Soleil Ask students if they can think of any others? Ecosystème: -L’interactions entre les facteurs vivants (biotique) et non-vivants (abiotique) -Sont partout! Grand et petits! 3

Biotique ou Abiotique?

Biotique ou Abiotique?

Biotique ou Abiotique?

Biotique ou Abiotique? Biotic Abiotic Abiotic

Biotique ou Abiotique? Biotic Biotic Abiotic

Biotique ou Abiotique? Biotic Biotic Abiotic

Biotique ou Abiotique? Biotic Biotic Abiotic

Biotique ou Abiotique? Biotic Biotic Abiotic

Comment est-ce que les facteurs abiotique affectent les organismes biotique d’une écosystème? For example, if a lake becomes polluted or dries up during a drought, this may harm the fish or insects that live in the lake

Soleil Fournis la chaleur aux organismes vivants Founis l’energie solaire (lumière) pour les plantes (photosynthèse) Le nombre d’heures de lumière provoque les evenements saisonnier , comme: -les fleurs des plantes -migration des oiseaux Before I show them how sun can affect biotic things, ask the students what they think

L’eau Important pour tout les organismes vivantes : -distribue les particules de nourriturtre dans l’organisme -digestion Important pour les organismes aquatique,: -poisson -baleines -algue

Air Fourni l’oxygéne (O2), que les animaux respirent Fournis la dioxyde de carbon (CO2) que les plantes utilisent pendant la photosynthèse Air is made up primarily of: N2 -78%, O2 - 21%, CO2 -0.03% Photosynthesis: sunlight + water + carbon dioxide  food + oxygen

Sol C’est un habitat pour plusieurs animaux -vers - insectes Fournie des nutriments pour les plantes Les plantes pousse dans le sol! The disappearance of the ant population from Earth would be a major disaster. Ants turn the soil, eat other insects, are scavengers of dead animals and pollinate plants.

Que sont les facteurs abiotique qui sont necessaires pour la vie d’une plante? Plants interact with sunlight and air to make their own food, and they use water and nutrients in the soil to grow Tell students we are going to look at 4 main ones