Oops j’aime pas l’anglais

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Je suis douée pour toutes les __________ Les _______ et la ________ Y a que pour la langue d' __________ Que j'ai bien du souci Mes parents voudraient.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
La prononciation française
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Les Mots Interrogatifs
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
La nourriture française
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Reliez les questions et les réponses
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Le Passif...getting to know the Passive Voice in French!
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Transcription de la présentation:

Oops j’aime pas l’anglais Buts: To learn a song in French Using some techniques for memorising phrases off by heart

Starter: Comment est-ce qu’on prononce? L’anglais Les maths La géographie Sa copine Je serais un vrai du chinois étonner la moyenne How will you work out the pronunciation of vocabulary that you haven’t seen before?

Buts All: To know some techniques for learning phrases and memorising vocabulary Most: To be able to have a conversation with a partner about subjects and say if you agree or disagree Some: To sing a verse of a French song from memory and with good pronunciation

S-T-R-E-T-C-H yourself Think about how you can make your sentences more interesting using: different connectives quantifying words other opinion phrases How long can you sustain a meaningful conversation? Vocabulaire aussi = also cependant = however pourtant = however trop = too assez = quite très = very un peu = a bit Je crois que = I believe that À mon avis = In my opinion Il me semble que = It seems to me that

J'aime pas l'anglais m g A j’ p Q p c Je suis douée dans toutes les matières Les maths et la géographie Y a que pour la langue d'Angleterre Que j'ai plein de soucis Mes parents voudraient m'envoyer Passer 2 mois chez la Queen Est-ce que tu pourras la sauver? Si je deviens sa copine? m m g A j’ p Q p c

d m g p A j’ s p P Q p s j c Je suis douée dans toutes les matières Les maths et la géographie Y a que pour la langue d'Angleterre Que j'ai plein de soucis Mes parents voudraient m'envoyer Passer 2 mois chez la Queen Est-ce que tu pourras la sauver? Si je deviens sa copine? m m g p A j’ s p P Q p s j c

Textivate Je suis douée dans toutes les matières Les maths et la géographie Y a que pour la langue d'Angleterre Que j'ai plein de soucis Mes parents voudraient m'envoyer Passer 2 mois chez la Queen Est-ce que tu pourras la sauver? Si je deviens sa copine?

1. Exit Card: 1 line from the song that you have memorised 1 exchange with a partner about school subjects (must include an agreement phrase) 1 new item of vocabulary How could you use the techniques you have practised today to help you in the future? Ma matière préféree… (Complete the sentence) What did you find easy today? Why? What was difficult about today’s lesson? Why? Explain what you have learnt this lesson What might you do next time to improve your work? What skills have you used this lesson? What skills have you improved this lesson? How do you know? Give 2 similar opinions joined by a connective 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

Comment dit-on en français…? Je suis douée dans toutes les matières Les maths et la géographie Y a que pour la langue d'Angleterre Que j'ai plein de soucis Mes parents voudraient m'envoyer Passer 2 mois chez la Queen Est-ce que tu pourras la sauver? Si je deviens sa copine? Oops j'aime pas l'anglais Mais j'aurais la moyenne Je vais vous étonner Mais je serais la reine Des verbes irréguliers Mais je prends des cours particuliers Avec un vrai accent British Sa marmelade et l'heure du thé Il sait que je m'en fiche Tout ce que j'ai appris en 6 mois C'est que Madonna is Witch Mais l'Anglais ne serait pas du chinois Si mon Prof était Brad Pitt Oops j'aime pas l'anglais Mais j'aurais la moyenne Je vais vous étonner Oops j'aime pas l'anglais Mais je serais la reine Des verbes irréguliers Et pour comprendre ce que je dit C'est un peu mission impossible Il parait que même à l'écrit J'ai un accent terrible Mais l'Anglais à quoi ca me sert? De le parler couramment Car ce n'est pas en Angleterre Que vit mon Prince charmant. Je suis douée dans toutes les matières Les maths et la géographie Y a que pour la langue d'Angleterre Que j'ai plein de soucis Oops j'aime pas l'anglais Mais j'aurais la moyenne Je vais vous étonner Oops j'aime pas l'anglais Mais je serais la reine Des verbes irréguliers Comment dit-on en français…? Level 2c England My parents Irregular verbs Chinese Level 3b I am good at all the subjects With a real British accent I have a terrible accent Level 4c I would have a good mark I am going to astonish you All I have learnt in 6 months