Le Français en TGV 15 septembre, 2010 CECR-CEFR DELF-DALF om/CECR+2010-2011http://deniscousineau.pbworks.c om/CECR+2010-2011.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
1 La bibliométrie pour l'évaluation stratégique des institutions de recherche : usages et limites Indicators for strategic positioning of the research.
Language Policies for Democratic Citizenship and Social Cohesion / Politiques linguistiques pour la citoyenneté démocratique et linsertion sociale
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
« Everything you wanted to know about the
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Lévaluation des établissements scolaires et des enseignants.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
DELF (Diplôme d’Etudes en Langue Française) is a diploma that states your French language qualifications from beginner to intermediate level. The DELF.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Espaces amis des enfants
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
23 oktober 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères Michael Kelly Université.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
In order to learn, the brain needs Meaning Emotion Relevance Novelty.
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche (MEESR) Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs:
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Fédération canadienne des étudiants et étudiantes en génie | Canadian Federation of Engineering Students Facilitateur | Facilitator: Justin Bertagnolli,
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
“Regional Cooperation for e.Government Capacity Building” Fifth Caribbean Ministerial Consultation on “Regional Cooperation for e.Government Capacity Building”
Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Crédits photos : CampusFrance © Ministère des Affaires étrangères et européennes Co-funded Scholarship Programmes.
1 Differentiation: high, forte Integration: high, forte Transnational.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Work Duties Principles of Travaux Pratiques Principes des.
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
We are learning how to use expressions of quantity and how to say what we must do I am looking for everybody to know what happens after these 2 types of.
Welcome everyone.
Les Indications Européennes pour la Validation des acquis d’apprentissage non-formels et informels Daniela Ulicna GHK Consulting.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Le voyage et la francophonie
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Confederation of European Forest Owners Confédération Européenne des Propriétaires Forestiers Family Forestry in Europe – building partnerships on common.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Tout à propos de moi!. Partie 1 Mon nom est Jennifer Bastarache. J‘ai 25 ans. Je mesure 5 pieds et 7 pouces. J’ai les cheveux blonds. J’ai les yeux bleus.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le Cours-Les Questions 1.What is the verb in French for: “To join/enrol for a course” etc = 2.What type of course does she sign up for? 3.When does she.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
On va rechercher de bonnes vacances!
Look at these two pictures.  Do you recognize these two places?  Would you be able to tell me where each picture was taken?  Why?
Globalization
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Canadian Wood Packaging Certification Program Programme canadien de certification des matériaux d’emballage en bois Client satisfaction survey 2013 Enquête.
Combien coûte? Ça fait combien?
Bienvenue Welcome Bonjour Bienvenue Good morning
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
séquence “the environment” / homework for friday 24/ / 02
Le DELF-DALF au Canada Une introduction.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Transcription de la présentation:

Le Français en TGV 15 septembre, 2010 CECR-CEFR DELF-DALF om/CECR http://deniscousineau.pbworks.c om/CECR Denis Cousineau Where are we? and where do we want to be? and at what speed?

Exploring Perceptions Who gets to stay on the rink? Who needs to be on the rink?

A1 Learning

A-2 Learner develops new skills!

C2-Learning Learner has a very high level of proficiency Mastery of all the abilities!

C2-Learning

C2-Learner and Performer

Skill Development

Practice and Feedback

Teaching Support

Peer Support

Family and Community Support Cultural Value Generational transmission of skills and knowledge

Cultural Change : All Inclusive

Openness to the whole world and to Francophonie!

A Canadian Society with Skillful Learners

For Educators, Learners and Parents Common Understanding and Terminology

Communication de: Wally Lazaruk en 2007 Conclusion Le Cadre est un instrument très utile pour promouvoir, structurer et évaluer l’apprentissage des langues secondes et étrangères. Au Canada, le Cadre européen pourrait combler un besoin important de développer une base commune de référence pour les langues. Le Cadre européen possède plusieurs caractéristiques qui conviennent au contexte canadien. Il décrit clairement des niveaux de compétence langagière qui correspondent aux perceptions des enseignants et des apprenants. Les descripteurs sont clairs, significatifs et formulés de façon positive. Le cadre est ouvert et souple, offrant un système commun de référence qui peut être utilisé dans différentes circonstances, un système qui peut être modifié et raffiné. Les examens internationaux constituent une façon efficace d’appliquer le Cadre européen. Les apprenants accordent beaucoup d’importance à la reconnaissance internationale de leur compétence en français. Edmonton, Alberta, Canada Téléphone : (780) Téléc. : (780) Courriel :