Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Cest Avec vos hôtes Les Numéros MathUtile phrases Personnel Pronoms Column E E Column F Australian Animals.
Advertisements

Bonjour!.
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
Mercredi 11 mars Objective: Learn how to ask and give directions.
Zut zut et Zut! Je ne sais pas où je suis! Je suis perdue et je nai pas de carte!!! Je dois demander des directions de quelquun…Hé…Monsieur!! !! Aidez-moi!
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Au magasin de vêtements
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES To learn the words for more places in a town Ask how to get to places Understand directions Give directions.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
French introduction.
Les expressions utiles pour la salle de classe
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH DIRECTIONS Apologise and say youd like to go to the bankExcusez-moi Madame, pour aller à la banque? Ask them to repeat more.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
Saying what you have been doing
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
C’est combien?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
C’est combien ? Les euros
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
Unité 4 Comment Faire Des Achats Role Play Tran Le.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
ROLE-PLAY 2 DEALING WITH DIRECTIONS Say you have to take the first road on the right and turn left. The tourist information bureau is opposite the museum.
ROLE-PLAY 1 ARRIVING AT A HOTEL Say helloBonjour Say you want to book a double bedroom from the 14th to the 16th of may, on the ground floor if possible.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
We all ready know two French verbs. What are they?
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Discovering French Rouge.
ROLE-PLAY OVERLAP.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
Combien coûte? Ça fait combien?
Conversations Chapitre5
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
GCSE ROLE PLAY At the café
5.1.4 I can give directions..
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
Transcription de la présentation:

Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale *Ask if it is far?Cest loin? -Non cest à 2 minutes *Ask how to get there. Et pour y aller? -Allez tout droit et prenez la deuxième rue à gauche. Cest en face du supermarché *Say thank you and goodbye Merci. Au revoir! - De rien! Au revoir

*Bonjour!Roleplay 1 Bonjour Madame. - Say that you need writing paper and envelopes. *Je besoin un bloc de papier et un paquet denveloppes. Oui, cest tout? - Ask for a notebook and a box of paper clips. *Je desirez un carnet et une boite de trombones. Cest tout? - Say that that's all and ask how much you owe. *Cest tout, merci. Ca fait combien? Ca fait vingt euros. - Pay and say that you are giving 20 euros. *Voici vingt euros. Merci. - Thank the clerk. * Merci.

*Bonjour!Roleplay 5 Bonjour Madame. - Ask if he can repair your shoes. *Est-ce que vous pouvez reparer ces chaussures? Oui, bien sur. - Ask if he can also change the heels. *Est-ce que vous pouvez changer le talons? Oui. - Ask when they will be ready. *Quand est-ce que ce sera pret? Dici une semaine. - Ask if it's possible to have them sooner. *Ce nest pas possible avant? Non, je regrette. - Agree and thank him. *Oui, Bien sur.