College Advisor Training Formation – conseillers des collèges

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Advertisements

Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
LE DIPLÔME DE L’IB (10PBI) École du Carrefour Matthew Boudreau Coordonnateur de l’IB.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
Réunion des présidences des ÉPR Nouvelles du Ministère
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Theme Three Speaking Questions
Business Case Title Company name
Supporting Students Mental Health Appuis à la santé mentale des élèves
What you need to know about Dual Credits
Your Council’s Shining Armours Les Boucliers d’Agent de votre Conseil
Accueil / Orientation 2017 Bureau des études Academic Office.
Institut d’été de l’IJECT Le lundi 28 août 2017
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Reference Document Document de référence
What about discrete point skills?
Présentation du cours Document No. 1.1
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Assurer un accès équitable aux études postsecondaires
Ensuring Equitable Access to Postsecondary Education
Speaking Exam Preparation
Reference Document Document de référence
Why is it important to plan ahead for the future?
College Advisor Training
Reflective verbs or Pronominal verbs
Subventions de District / District Grants
Phuong Nguyen French-1Honor Mr. Georges Due date: April 9th 2012
Rudiments de la SACD Institut d’été Le 29 août 2017.
Formation sur la SACD à l’intention des EPR -- Participants avec expérience 29 août 2017.
Resource Mobilization
Données financières de l’IJECT
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
About INTEGRA The Integrated community, probation and prison services radicalisation prevention approach strives to improve the transition process between.
REVISED JUDGING CRITERION: UNDERSTANDING LIVELIHOODS.
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
1 ISO/TC 176/SC 2/N1219 ISO 9001:2015 Revision overview - General users July 2014.
Essai
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
2 REFORME DU COLLEGE Application rentrée 2016
PASSAGE DE L’ÉCOLE PRIMAIRE AU CYCLE D’ORIENTATION
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Quelle est la date aujourd’hui?
An Introduction to After SWAC and After Adult Dual Credits
Révision – Phrases Importantes
Forum national sur l’IMT de 2004.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Le processus GLAAS Module 2 Cycle GLAAS 2018/2019
Projets pilotes à DRC pour adultes de l’IJECT
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
College Advisor Training: Applying to College and Vouchers
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Journal Grade 9.
Lesson 3.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
MESURE DE RESULTATS DES IRR
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les Mots Intérrogatifs
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
Presentation plan 1. Our journey in RPL 2. Our methodology
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

College Advisor Training Formation – conseillers des collèges Fall 2018 Automne 2018 SCWI / IJECT

School College Work Initiative (SCWI) L’Initiative de jonction écoles-collèges-milieu de travail (IJECT) Since its inception in 1997, the SCWI has contributed to the goal of increasing the number of students who graduate from secondary school and providing a seamless transition from secondary school to postsecondary education by supporting collaborative activities and programs. Depuis sa création en 1997, l’IJECT a contribué à augmenter le nombre de diplômés des écoles secondaires et à offrir une transition ininterrompue entre les paliers secondaire et postsecondaire en appuyant des activités et programmes concertés.

Dual Credit Program Results, 2017-18 Résultats – Programmes de la DRC 2017-2018    Approved vs Actual Student Participation: Le nombre de participants approuvés par rapport au nombre réel de participants 94% Retention Taux de rétention 88% Success Taux de réussite 91% As reported by RPTs. – Données fournies par les EPR SCWI / IJECT

PSE Direct Registration Rates Taux d’inscription directe au postsecondaire Direct Registration Rate for 2009-10 Cohort Taux d’inscription directe Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC College / Collège 31% 20% University / Université 7% 35% Note: Of the full 2009-10 Grade 9 Cohort, 33022 (20%) students registered directly to college. OnSIS, OCAS, OUAC data. Note : Pour la cohorte de 9e année de 2009 – 2010, 33 022 élèves (20 %) se sont inscrits directement au collège. Données SISOn, SACO, CDAUO. SCWI / IJECT

Crédit autre que de la DRC How many students did not directly register in PSE? / % d’élèves qui ne se sont pas inscrits directement au postsecondaire 2009-10 Cohort Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC Did not register in college or university in the subsequent year after their 5th year in secondary school Ne se sont pas inscrits au collège ou à l’université après leur 5e année du secondaire 62% 45% OnSIS, OCAS, OUAC data. Board-specific data is available from your board’s MISA lead. Données SISOn, SACO et CDAUO. Les données pertinentes de votre conseil scolaire sont disponibles auprès de la personne-ressource GIARE de votre conseil scolaire. SCWI / IJECT

The purpose and anticipated outcomes of these new pilot activities Raison d’être et résultats anticipés de ces nouvelles activités pilotes The program is designed to explore and address barriers that might be preventing dual credit students in SWAC/ADC programs from continuing their education. Le programme a été conçu pour explorer et surmonter les obstacles qui pourraient décourager les élèves des programmes L’EAC/DRCA de poursuivre leurs études. SCWI / IJECT

The purpose and anticipated outcomes of these new pilot activities Raison d’être et résultats anticipés de ces nouvelles activités pilotes It will promote the value of postsecondary education and provide information to SWAC/ADC students regarding pathways, possibilities and supports. Cette activité veut promouvoir la valeur d’une éducation postsecondaire et fournir des renseignements au sujet des itinéraires, des possibilités et des soutiens à la disposition des apprenants des programmes L’EAC/DRCA. SCWI / IJECT

SWAC / L’EAC Approximately 1,908 students will participate in 56 School Within a College Dual Credit programs in 2018-19. Environ 1 908 élèves participeront à 56 programmes à double reconnaissance de crédit / L’école au collège en 2018 - 2019. SCWI / IJECT

SWAC / L’EAC Students typically spend one or two semesters at the college where they complete secondary school courses with their SWAC teacher and one or more college courses each semester. Dans le cadre des programmes L’école au collège, les élèves passent habituellement un ou deux semestres au niveau collégial où ils complètent des cours du niveau secondaire avec l’appui de leur enseignant de L’EAC, ainsi qu’un ou plusieurs cours au niveau collégial à chaque semestre. SCWI / IJECT

Adult Dual Credits / DRCA In 2018-19 Adult Dual Credits have been approved for 22 colleges and 59 district school boards 1,040 students, 1,058 credits En 2018-2019 Des DRCA ont été approuvés pour 22 collèges et 59 conseils scolaires de district 1 040 élèves, 1 058 crédits SCWI / IJECT

ADC Student Selection Criteria Critères de sélection des élèves de la DRCA The target audience for this pilot is adults who need the additional support which is part of the Dual Credit program in order to achieve their goal of earning their OSSD and making a successful transition to postsecondary education (college or apprenticeship). La clientèle cible de ce programme pilote est constituée d’adultes de la DRCA qui ont besoin d’appuis additionnels afin d’obtenir leur DESO et d’effectuer la transition vers l’éducation postsecondaire (collège ou apprentissage). SCWI / IJECT s

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Ces élèves peuvent participer à ces programmes peu après avoir entamé le programme de L’EAC /DRCA. a pour but de guider les élèves vers les prochaines étapes à franchir, après qu’ils et elles ont complété le programme de la DRC. the program can begin with these students soon after they start their SWAC/ADC program intended to focus on the next steps for these students once they have finished their Dual Credit program SCWI / IJECT

It’s also important to note that in spite of the many barriers and issues that they have faced, these students have a sincere desire to take advantage of the second chance that these programs offer. They want to do better, to be successful in earning their diploma, but they will need to be in a caring environment where they feel valued and are supported in reaching their goals. Simply being chosen to participate in the program will not guarantee their success. Il est important de souligner que malgré les nombreux obstacles et difficultés envisagés, les élèves souhaitent ardemment tirer avantage de la deuxième chance que représentent ces programmes. Ils et elles désirent s’améliorer et réussir à obtenir leur diplôme mais on doit leur offrir un milieu valorisant où ils sont soutenus et encouragés à atteindre leurs objectifs. Le fait qu’ils ont été choisis pour participer au programme ne garantira pas en soi leur succès. SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Includes four components: 3 group conversations per class with a college advisor and dual credit teacher, if appropriate Comprend quatre composantes: Trois conversations de groupes avec une conseillère ou un conseiller en éducation postsecondaire et un(e) enseignant(e) de la DRC, le cas échéant SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Comprend quatre composantes: Entretiens individuels et suivis avec une conseillère ou un conseiller du collège. 3 heures pour les élèves de la DRCA 4 heures pour les élèves de L’EAC Includes four components: one-on-one follow-up conversations per student with the college advisor 3 hours for ADC students 4 hours for SWAC students 16/02/2019 SCWI / IJECT

Reporting requirements for After ADC and After SWAC Rapports Après L’EAC et Après les DRCA http://www.scwi.ca/tools.php http://www.iject.ca/tools.php SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Comprend quatre composantes: 4 jours de huit heures pour le développement professionnel et la preparation des rapports des conseillères et des conseillers en éducation postsecondaire et l’enseignant(e) DRC (pour chaque classe) Includes four components: 4 eight hour days of PD and reporting for the college advisor and dual credit teacher (per class) SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Includes four components: Funded OCAS/OUAC applications for ADC/SWAC students Comprend quatre composantes: Financement des demandes des élèves adultes de programmes à DRC auprès de SACO/CDAUO SCWI / IJECT

Next Steps and Timelines Échéancier et prochaines étapes Successful strategies related to ADCs, After ADC, and After SWAC will continue to be gathered and shared with RPTs Poursuite du partage avec les EPR des stratégies gagnantes recueillies quant aux programmes DRCA, Après DRCA et Après L’ÉAC

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet SWAC Programs: - should be reserved as a final intervention to help students graduate - students are expected to be in their final year of secondary school - students should have the potential to succeed in college – likely a 4C English along with other C courses Programmes de L’EAC : - intervention de dernier recours pour aider les élèves à obtenir leur diplôme - les élèves devraient en être à leur dernière année du secondaire - les élèves devraient avoir le potentiel de réussir au collège – dans un cours de Français 4C ainsi que dans d’autres cours C 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet ADC Programs: - student selection based on student readiness important - adults need English language skills to be successful Programmes de la DRCA : - la sélection d’élèves basée sur la préparation de l’élève est importante - les adultes ont besoin des habiletés langagières en français pour réussir 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet - students want help in the future if they didn’t apply while in ADC/SWAC program - students benefit from strong classroom communities - setting up meetings/1:1 sessions with students challenging -les élèves veulent de l’aide, dans le futur, s’ils ou elles ne font pas demande au collège pendant qu’ils ou elles sont dans un programme DRCA ou EAC. - les élèves bénéficient d’un sens de communauté solide en salle de classe -organiser des rencontres/ séances un à un avec des élèves peut être difficile 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet - $500 seat deposit was a commonly identified barrier - Two pilot programs had success working with their colleges’ financial services offices (see https://www.saultcollege.ca/FinancialAssis tance/EntranceAwards.asp ) -le dépôt de 500 $ pour l’achat de place était fréquemment identifié comme un obstacle -Deux projets pilotes ont connu du succès en travaillant avec les bureaux des services des finances des collèges (voir https://www.saultcollege.ca/Financial Assistance/EntranceAwards.asp ) 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet Avis des conseillers du niveau collégial -Commencer à connecter avec les élèves tôt -Commencer par accroître la confiance et l’esprit d’équipe -Fixer les dates des présentations à l’avance afin d’aider les élèves à planifier Advice from College Advisors - start connecting with students early - start with team-building and confidence building - set dates for presentations in advance to help students with their planning 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet Avis des conseillers du niveau collégial -Déterminer ce dont les élèves ont besoin quant à l’information et l’appui -Les séances doivent être engageantes, pertinentes et de courte durée -Relier les séances au travail du cours (leçons sur la planification de carrières) Advice from College Advisors - determine what students need/want in terms of information and support - sessions need to be engaging, relevant and short - tie sessions to course work (Career Planning lessons) 16/02/2019

What We Learned: Year One Pilots Apprentissage – 1ère année du projet Avis des conseillers du niveau collégial -Connecter les élèves avec d’autres (experts collégiaux, partenaires communautaires, autres collèges) -Aider les élèves à terminer le programme EAC avec des soutiens Advice from College Advisors - connect students with others (college experts, community partners, other colleges) - help students to leave SWAC with supports 16/02/2019

Pathways to Apprenticeship: Options for Secondary School Students, 2017 Itinéraires vers l'apprentissage, Options pour les élèves du secondaire, 2017 This document contains key information about eligibility requirements, selection processes, benefits to students, and funding arrangements related to the various secondary school programs that, together or separately, comprise a pathway to apprenticeship. (http://www.edu.gov.on.ca/eng/teachers/s tudentsuccess/oyap.html ) Ce document fournit des renseignements importants sur les critères d’admissibilité, les processus de sélection, les avantages pour les élèves et les modalités de financement des divers programmes d’études secondaires qui, ensemble ou séparément, constituent une voie d’apprentissage.(http://www.edu.gov.on.ca/fre/teachers/studentsuccess/oyap.html )

Contact Us Communiquez avec nous David Armstrong davidarmstrong@hurontel.on.ca Janine Griffore janine.griffore@gmail.com Phil Hedges PhilHedges@kwic.com Sonja Vandermeer svandermeer@ontariodirectors.ca SCWI / IJECT