L’echauffement Warm-up:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to say that you are hungry In EnglishFold here Écrivez en français. In French You are hungry?Tu as faim? Yes, Im hungry.Oui, jai faim. How to offer.
Advertisements

Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Avoir expressions are expressions that would be being something in English, such as being thirsty or being tired. Question inversion is a different and.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
C’est combien?.
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Leçon 3: Bon appétit!.
C’est combien ? Les euros
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Ca fait combien? How much is that?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up Lesson 6. Unscramble the words and conjugate the verbs to write logical sentences. 1. réussir / examens / toujours / vous / vos 2. chocolat chaud/
Unité 2 Révision La vie courante.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Warm up If hired in a restaurant, what position would you like to work? Tell why?
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Journal – vendredi, le 9 septembre – 9/9/16 Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y.
Bien Dit! 1 Chapitre 6 Bon appétit!.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
How to form questions in French
I can talk about food I eat and food I ate.
Français I – Leçon 4B Vocabulaire
PowerPoint Jeopardy Category 1 Category 2 Category 3
Vocabulary French One Chapter 6
AUJOURD’HUI: C’est le 28 octobre Le jour: mercredi
ROLE-PLAY OVERLAP.
La nourriture et les boissons
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
THIS IS Jeopardy. THIS IS Jeopardy With Your Host... Madame Togbe.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Le journal – le 12 septembre Wednesday, bring in your netbooks!!
Le journal – le 14 septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Boisson Vocabulaire d’U.2 L.3B
Combien coûte? Ça fait combien?
Les expressions du restaurant
LO: Learn how to have a basic conversation in a Café, ordering food and paying Put your picture cards in the correct order. un hamburger une limonade.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Conversations Chapitre5
La nourriture et les boissons
Classroom Expressions
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
Mercredi 11 avril Français I
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Unité 4: On va en ville Au snack-bar (1).
Bon appétit! (Unité 2, leçon 3A)
GCSE ROLE PLAY At the café
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Bonjour!
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
Question Essentielle:
Transcription de la présentation:

L’echauffement Warm-up: mercredi, le 5 octobre 2016 Warm-up: Vous désirez? (Order something to eat and drink.) Devoirs: Interpersonal speaking quiz tomorrow! Les objectifs: We will order food and drink in a “café” We will act out a café scene

L’echauffement mercredi, le 5 octobre 2016 Go over journal Partner speaking activity Activités pour tous p.19-22 Start preparing for the interpersonal speaking quiz Les objectifs: We will order food and drink in a “café” We will act out a café scene

Journal J’ai faim et j’ai soif. Madame, s’il vous plait. Je voudrais une pizza et une salade. Je voudrais une omelette et une glace au chocolat. Je voudrais un thé. Je voudrais une eau minérale. Donnez-moi un chocolat et un coca. C’est combien/Combien coûte…(name of food)? Total: Ça fait combien?

Combien coûte…? Complete the speaking activity with your partner. One is partner A (papier bleu) The other is partner B (papier orange)

Activités pour tous p.19

Activités pour tous p.20-21

Activités pour tous p.22

Role play: Au café You are with your friends at a café. Write out a skit to say the following things. You will present on Thursday/Friday. Are you hungry? Yes, I’m hungry. Do you want a ___ or a _____? I want a ___. Are you thirsty? Yes I’m thirsty. Call the waiter over. Waiter asks what you would like. Order your food and drinks. Ok! Here you go! (D’accord! Voila!) How much does that cost? (Ça fait combien?) Tell them how much it is. (Ça fait ___ euros.)

I’ll ask: Ça fait combien? You answer: Ça fait ___ euros.