Les Sapes Echauffez-vous: Who do you think these men are? What do you think their jobs are? Where might they be from?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Près du soleil / loin du soleil
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Les couleurs.
Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
My kick-ass presentation
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Regarder les questions. What do you think they mean?
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Français I stem-changing verbs. Stem-changing verbs Acheter Préférer By looking at the name for these verbs, what can you predict will happen? I will.
Leçon R/5 La Grammaire.
la classe de français le 11 mai, 2015
l/o: Improving Speaking Answers
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Describing the classroom layout
Journal – le 28 janvier Dans le cahier – ex. 5, pg. 5.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
QU’EST-CE QUE C’EST?.
Des émeutiers aux motivations variées. Le Monde – /10/londres-paroles-d- emeutiers_ _3214.html#xtor=RSS-
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
En France, c’est différent. Comparing France and Britain.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Theme Three Speaking Questions
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
How to form questions in French
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
Objectif: to describe where we are coming and what we have just done
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
How do we know what happened at the Battle of Agincourt?
Theme One Speaking Questions
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Quelle est la date de ton anniversaire?
INFORMATIONS PERSONELLES
Quelle est la date de ton anniversaire?
Comment es-tu comme personne?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les métiers Les professions Les tâches
Questions Synthesis.
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
Lundi 5 novembre Français II
Information Questions
Les pronoms-Pronouns.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Français 2, 30 Mai 2017 Qu’est-ce que on peut faire à Quebec? Qu’est-ce que on peut voir à Quebec? What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Objectifs :  learn to recognize and name different items of clothing.  learn to describe what you are wearing, what you like to wear, what you do.
Transcription de la présentation:

Les Sapes Echauffez-vous: Who do you think these men are? What do you think their jobs are? Where might they be from?

Les Sapes de Brazzaville: https://www.youtube.com/watch?v=v2O5yfw20Yg https://www.youtube.com/watch?v=W27PnUuXR_A

Comment être Sape: https://www.yo utube.com/watc h?v=SbpdYTMG MKI des lunettes de soleil https://www.yo utube.com/watc h?v=SbpdYTMG MKI une cravate une pochette un costume rouge une montre une canne des chausseurs

Maître Gims Né: Gandhi Djuna le 6 mai 1986 Il habite maintenant en France, mais il est né à Kinshasa, dans la République démocratique du Congo. Il est rappeur, chanteur, compositeur. https://lyricstraining.com/fr/play/maitre-gims-niska/sapes-comme- jamais/H4VxsiliD4#k6