Aire d’un parallélogramme

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Advertisements

Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Fractions impropres et nombres fractionnaires
RAPPORT et TAUX Objectif.
Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.


The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Saying ‘my’ in French.
Quelle est la date aujourd’hui ?
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les Adjectifs Possessifs
The vowel sounds [ø] and [œ]. The vowel sound [ø] The vowel sound [ø] in veux is represented by the letter combinationeu. It is pronounced with the lips.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Demonstrative adjectives
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Les verbes comme acheter
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
WALT: how to talk about your timetable
Le verbe FAIRE au présent
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Negativity in French Do “not” let the “ne…pas” in life bring you down. Learn how to handle them.
Saying what you have been doing
L’infinitif passé.
Le matériel scolaire.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Leçon 25.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Le volume Mesurer et calculer.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Transcription de la présentation:

Aire d’un parallélogramme Mesurer et calculer

Area of a parallelogram Measure and calculate

Problème Dans une boîte en carton rectangulaire, Will a mis sa collection de Bakugan. Après 2 semaines, la boîte a perdu sa forme et est devenu un parallélogramme. Comment mesurer l’aire du parallélogramme? Le rectangle mesurait 6m de largeur par 13m de longueur et l’aire: 6x13=78m2

Problem Un a rectangular cardboard box Will stores his Bakugan collection. After 2 weeks, his box lost its shape and became a parallelogram. How can will measure the new area of the box. The rectangle’s measurement were 13m by 10m: 6x13=78m2

Exploration 1 : Découpage 1. Prend un morceau de papier rectangulaire. 2. Écrit A sur une partie et B sur l’autre partie du papier. 3. Inverse les positions des morceaux.

Exploration 1 : Cutting 1. Take a rectangular piece of paper and trace a line diagonally following this example. 2. Write the letter A on one side and B on the other side of the line. 3. Invert the position of the pieces.

Exploration 2: Que remarques-tu? Quelle est la nouvelle forme? Le rectangle et le parallélogramme sont fait avec le même papier. Est-ce que l’aire est aussi la même?

Exploration 2: What do you notice? What is the new shape? The rectangle and the parallelogram are made with the same paper… is the area also the same?

Règle Aire du rectangle: 6 x 2 = 12 cm2 Base x hauteur = Aire Aire du parallélogramme:

Rule Area of the rectangle: 6 x 2 = 12 cm2 Base x height = Area Area of parallelogram:

Exemples Trouve la base Trouve la hauteur Trouve l’aire

Examples Find the base Find the height Find the area

Feuille mobile

Loose leaf Draw a rectangle with the same area as the parallelogram. Calculate the area of the parallelograms

Cahier: problème Dans ton cahier. Dessine 2 parallélogramme dont l’aire est 12 cm2.

Problem: In your copybook Draw 2 parallelogram with an area of 12 cm2.

Tangram Assemble les pièces du Tangram pour faire un carré. Mesure l’aire du carré.

Tangram Assemble the Tangram to form a square. Measure the area of the square (precisely).

Course d’équipe Tu connais l’aire du Tangram: ________. À ton avis quel sont les dimensions d’un parralélogram avec la même aire? Assemblez les pièces de Tangram pour créer le parallélogramme.

Team race You know the area of the Tangram: ________. In you idea, what are the dimensions of the Tangram’s parallelogram? Assemble the Tangram to form a parallelogram.

Réponse Est-ce que l’aire est la même?

Answer Is the area the same?