Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Advertisements

Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Asking Yes/No Questions
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
How is it conjugated in the present tense?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les Questions.
Les questions Grammaire: p
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Pour poser des questions
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
THE VERB “ÊTRE” AND THE SUBJECT PRONOUNS
Fall Final Exam Flip Chart
Où? d’Unité 3, leçon 6.
How to form questions in French
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Le verbe aller fsl - révision.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
There exists more negatives than just Ne…pas
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Être au pluriel Verbes: page 46.
Vendredi le 13 octobre.
Entrepreneurs en herbe
Reflective verbs or Pronominal verbs
LES QUESTIONS en français.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
Lesson 13 What people do What people like to do What you want to do
in French and in English
Talking about people’s activities
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
EXCHANGING INFORMATION (4-2)
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Grammar Flash Cards La révision.
Forming Questions.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Being able to say where things are
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -re s ons s ez - ent
Le weekend To be able to talk about where you go
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Information Questions
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Les Mots Intérrogatifs
Poser des questions? U4 A p
Tu sais jouer du/de la...?.
Starter.
Describe my personality
Transcription de la présentation:

Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?) Être – to be Être (to be) Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles sont

Questions with yes or no answers Start with “Est-ce que…” (usually means do or does) Voice goes up at the end: Statement: Tu parles anglais. Question: Est-ce que tu parles anglais? Statement: Il aime voyager. Question: Est-ce qu’il aime voyager? Voice

Ils or elles? -s on the end means more than one (just like English plurals) Il = he ils = they elle = she elles = they A group of all guys = ils A group of all girls = elles *Mixed group = ils

Où? (Where?) Possible answers: Ici - là - là-bas À Paris (à Boston, à Benton, etc.) En classe, en ville, en vacances Au café, au restaurant, au cinéma À la maison

Other ways to ask yes/no questions: In casual conversation (not writing), just raise your voice at the end of a statement: Tu veux voyager? Add n’est-ce pas at the end of a statement: Tu veux voyager, n’est-ce pas? Tu veux voyager?

Vocabulary à de (d’ with vowel words) et (&) au avec pour mais End of leçon 14