INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
New opportunities offered by APHLIS 3 Les nouvelles opportunities qui soffrent avec APHLIS 3 JRC.
Advertisements

Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Les pronoms compléments
Working with source based questions for World History Exams
1 La norme: Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through making comparisons.
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.

Comment former des questions
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Interrogative Pronouns
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
1 Savoir et Connaître La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through comparisons La question essentielle: - Quels sont les deux.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Talking about yourself
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
9e Année - Français Cadre
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue à la classe de français!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Laboratoire de Bioinformatique des Génomes et des Réseaux Université Libre de Bruxelles, Belgique Introduction Statistics.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Chez moi! In this unit you will learn:
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Saying what you have been doing
La prononciation française
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 25.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Gilles Dussault Politiques et gestion des ressources humaines en santé Gilles Dussault Note: I am attaching slides on the conceptual framework for the.
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Negative sentences Questions
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Vouloir, Pouvoir, Être.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation d’un processus de changement qui résulte de la poursuite d’une action.

This description is made operational through the selection of verifiable aspects of change such as: Cette description est operationallisée a travers la sélection d’aspects vérifiables de changement tels que: –Quantity/quantité, –Quality/qualité, –Nature of target group /nature du groupe cible, –Time and place/ temps et lieu.

Once the objectives of your intervention have been clearly defined, you should ask yourself: Une fois les objectifs de votre intervention clairement déterminés, vous devez vous demander: “How will I know if those results are occurring?” “Comment est-ce que je vais savoir que les resultats existent?” Determining what information you need to answer this question and how you will prove it is the process of developing results indicators. Déterminer de qu’elle information vous avez besoin pour répondre a cette question et comment vous allez prouver est le processus de développer des indicateurs de resultats

Qualities of an indicator Les qualités d’un indicateur There are key criteria that will help you design a useful and SMART indicator. Il y a des critères clés qui peuvent aider a développer des indicateurs utiles et SMART. SMART is an acronym that stands for/ SMART est un acronyme en Anglais qui signifie: - Specific/Spécifique, - Measurable / Mesurable, - Achievable/ Réalisable, - Relevant / Pertinent and/et - Time-bound / a un temps spécifique.

Means of Verification Moyens de vérification Sets out how, and from what sources of information, each of the indicators will be quantified or assessed. Définit comment, et a partir de quelle source d’information, chaque indicateur sera quantifie ou qualifie/vérifie. The availability and reliability of data, and the practicability and cost of collecting them, must be carefully considered both in identifying suitable indicators and in determining the most cost- effective way of measuring them. L’existence ou la crédibilité des données, ainsi que la collecte pratique, doivent être pris en considération lors de la détermination des indicateurs et la détermination de la manière la plus bénéfique au niveau coût de les mesurer.

MONITORING / SUIVI 1.Output Produits…M&E framework 2.Outcome Resultats 3.Process Processus 4.Context

Outcome Monitoring / Suivi des resultats Definition: “the regular (periodic, frequent) reporting of program results in ways that stakeholders can use to understand and judge these results” (Affholter, 1994, p. 97) / rapportage regulier (periodique, frequent) des resultats d’un programme d’une manière que les differents acteurs puissent comprendre et juger ces resultats Involves monitoring of results rather than inputs, processes, or outputs / C’est le suivi de resultats plutôt que les intrants, processus ou produits

Why Do Outcome Monitoring? Pourquoi faire le suivi des résultats? Results-oriented accountability /responsabilité sur les resultats Improve program performance/ ameliorer la performance Mobilize widespread commitment to continuous programmatic improvement / mobilise l’engagement des acteurs et l’amélioration continuelle Greater alignment of resources and outcomes (i.e., gains in efficiency) / meilleur alignement des ressources et resultats Gains in confidence in organization’s ability to perform / Regain de confiance de l’organisation dans son habilite a être performante

M&E Framework Cadre S&E See M&E framework sample /Voir exemple d’un cadre de S&E (Guinea)