C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
2 Souffrir et Ouvrir Deux verbes un peu irréguliers La norme: Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through making comparisons La question.
Advertisements

3 Limparfait: les emplois Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding the nature of language.

6 Le partitif au négatif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
5 Les actions réciproques Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Les expressions négatives. Il y a trois motos. Il ny a pas de moto.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 16 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
10 Le passé composé des verbes réguliers -er é 1.You use the passé composé to express an action that began and was completed in the past. To form the passé.
Français AP La négation.
Français II les notes #10. Negative phrases déjà- ne…jamais- quelqu’un- ne…personne- quelque chose- ne…rien.
11 Le passé composé des verbes irréguliers 1.You have already learned that the past participles of regular verbs end in the sounds /é/, /i/, and /ü/. The.
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
11 Les mots négatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions: What are 5 French negations? Where are they placed in a sentence?
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
5 L’accord du participe passé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Le Passé Composé Des verbes réfléchis. La Norme:  Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through comparisons  Les questions essentielles:
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 20 novembre2013
C’est mardi, le 12 novembre2013
Les mots négatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
C’est jeudi, le 5 décembre 2013
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mercredi, le 15 janvier 2014
Transcription de la présentation:

C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Passez l’intérrogation des verbes être au PC Apprenez les expressions négatives Apprenez les participes passés des verbes irréguliers Devoirs (HW): Bottom half Wkbk pp. 110

11 Les mots négatifs 1.You already know the negative expressions ne… pas and ne… plus. Study the following negative expressions that function the same way as ne… pas and ne… plus. Elle voit quelque chose. Elle voit quelqu’un. Il lit toujours. Il lit souvent. Elle ne voit rien. Elle ne voit personne. Il ne lit jamais. Affirmatif Négatif Il lit quelquefois. Il lit encore. Il ne lit plus.

11 Les mots négatifs 2. With the exception of personne, the negative words go around the verb avoir in the passé composé. Personne goes after the past participle. Je n’ai jamais dit ça! On n’a plus parlé de ça. On n’a rien dit. mais Je n’ai vu personne. Et je n’ai parlé à personne!

11 Les mots négatifs Answer with Non. 1. Tu fais souvent du surf? Answer: Non, je ne fais jamais de surf. 2. Elle nage encore dans la mer? Answer: Non, elle ne nage plus dans la mer. 3. L’équipe a reçu quelque chose quand elle a gagné? Answer: Non, l’équipe n’a rien reçu.

11 Les mots négatifs Answer with Non. 4. Tu achètes quelquefois des fruits au marché? Answer: Non, je n’achète jamais de fruits au marché. 5. Nicole a vu ses amies à la cantine? Answer: Non, Nicole n’a vu personne à la cantine.