LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fractions impropres et nombres fractionnaires
Advertisements

Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un parallélogramme
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
Le passé composé. What is it?? *Le passé composé est un temps du passé. = past tense X
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Le possessif au pluriel. one owner Voila ma classe. Voila ton sac-à-dos. Voila ses stylos.
? ? L’animal mystérieux ? ?.
L’objet mystérieux ? ? ? ?. Le jeu Un objet mystérieux est caché derrière ce mur! 1) Tu poses une question “ * fermée” en français. Exemple: Est-ce que.
QUELLE HEURE EST-IL?.
Les angles (7) Définition
Les Verbes - Mesurer (régulier) To measure
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Le passé composé avec être
The present tense form of ETRE
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
C’est combien ? Les euros
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
La nourriture française
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Aim: learn rules and regulations
12 Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What does a reflexive verb show? 2.How is a verb made.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
QU’EST-CE QUE C’EST?.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Making Sentences Negative in French
L'éducation personnelle, sociale et saine
Point de départ In Leçon 19, you learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action to itself. Reciprocal reflexives,
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon

TYPES OF ANGLES Mini-lesson

LES DIFFÉRENTS TYPES D’ANGLES EXPLORONS LES DIFFÉRENTS TYPES D’ANGLES

THE VARIOUS TYPES OF ANGLES LET’S EXPLORE THE VARIOUS TYPES OF ANGLES

Angles _______?

_______ angles?

Angles_______ ?

_______ angles?

Angle_______ ?

_______ angles?

Angle _____ ?

_______ angles?

Angles ______ ?

_______ angles?

En équipes Dessine 3 angles dans ton cahier…. (3 min) Chacun son tour, faire deviner son partenaire de quel type d’angle il s’agit… (2 min)

In teams: Draw 3 different angle types in your copybook (3 min). On your turn, make your partner guess the type of angle you drew… (2 min)

Copie et relie l’angle à son nom (SUR UNE FEUILLE) Angle rentrant Angle plat Angle obtus Angle droit Angle aigu

Copy and connect the angle with its name (ON A LOOSE LEAF) Reflex angle Straight angle Obtuse angle Right angle Acute angle

INFORMATION BONI Enrichissement

BONUS INFORMATION Enrichment

Les angles complémentaires On additionne les deux angles pour un total de 90 degrés.

Complementary angles If the sum of the two angles is one right angle (90), they are called complementary angles

Angles supplémentaires Si on les additionnes, ces angles mesurent ensemble 180 degrés!

Supplementary angles Two angles are said to be supplementary, if the sum of their measures is 180.

Dans ton cahier Dessine 3 paires d’angles complémentaires et indique l’ouverture de chaque angle. Dessine 3 paires d’angles supplémentaires et indique l’ouverture de chaque angle.

In your copybook Draw 3 pairs of complementary angles and indicate the measure of each angle. Draw 3 pairs of supplementary angles and indicate the measure of each angle.