Exercices de Lecture 1 French for Reading. Exercice 1 Covandic.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Advertisements

Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Une Amie Un Ami Français I.
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Jeudi 14 octobre Les objectifs: 1.Be confident in looking nouns up in a dictionary 2.The / a.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Géographie de la France. D'une superficie métropolitaine de km² ( km² avec l'outre-mer), la France s'étend sur km du nord au sud.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
I can tell time in French!
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
C’est combien ? Les euros
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Questions en français. 1.Combien y-a-t ’il de régions en France? Combien y-a-t-il de départements en France? (sans compter les départements.

Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Mon emploi du temps lundi 8:30 – 9:30 dessin 9:30 – 10:30 10:30- 10:45 récréation 10:45 – 11: 45 11:45 – 12:45 Pause de midi 14:00 – 15:00 QUESTIONS: 1.Qu’est-ce.
Bonjour. Je m’appelle Diane Koffi. Je suis d’Abdijan
My Life in France by Julia Child with Alex Prud’homme Book Study.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Greetings, formal and informal
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Les Questions d’Information (Information questions)
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
4B at the English lesson.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Voisins et frontières de la France
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
Les jours de la semaine.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
LA ROSE DES VENTS
Creating Questions in French
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Les jours de la semaine.
Les formes et les couleurs
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

Exercices de Lecture 1 French for Reading

Exercice 1 Covandic

COVANDIC Covandic is an emurient grof with many fribs; it granks from corite, an olg which cargs like lange. Corite grinkles several other tarances, which garkers excarp by glarcking the corite and starping it in tranker-clarped storbs. The tarances starp a chark, which is expanrged with worters, branking a storp. This storp is garped through several other corusees, finally frasting a pragety, blickant crankle: covanda.

What is covandic? ………………………………………………………………………. What does covandic grank from? ……………………………………………………………………….. How do garkers excarp the tarances from the corite? ………………………………………………………………………... What does the storp finally frast? ………………………………………………………………………….

What is covandic? Covandic is an emurient grof with many fribs; What does covandic grank from? ……………………………………………………………………….. How do garkers excarp the tarances from the corite? ………………………………………………………………………... What does the storp finally frast? ………………………………………………………………………….

What is covandic? Covandic is an emurient grof with many fribs; What does covandic grank from? It granks from corite. How do garkers excarp the tarances from the corite? ………………………………………………………………………... What does the storp finally frast? ………………………………………………………………………….

What is covandic? Covandic is an emurient grof with many fribs; What does covandic grank from? It granks from corite. How do garkers excarp the tarances from the corite? By glarcking the corite. What does the storp finally frast? ………………………………………………………………………….

What is covandic? Covandic is an emurient grof with many fribs; What does covandic grank from? It granks from corite. How do garkers excarp the tarances from the corite? By glarcking the corite. What does the storp finally frast? It frasts covanda.

COVANDIC Covandic is an emurient grof with many fribs; it granks from corite, an olg which cargs like lange. Corite grinkles several other tarances, which garkers excarp by glarcking the corite and starping it in tranker-clarped storbs. The tarances starp a chark, which is expanged with worters, branking a storp. This storp is garped through several other corusees, finally frasting a pragety, blickant crankle: covanda.

COVANDIC Covandic is an emurient grof with many fribs; it granks from corite, an olg which cargs like lange. Corite grinkles several other tarances, which garkers excarp by glarcking the corite and starping it in tranker-clarped storbs. The tarances starp a chark, which is expanged with worters, branking a storp. This storp is garped through several other corusees, finally frasting a pragety, blickant crankle: covanda.

Exercice 2 Origine du nom France

Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

The term Francia originally referred to what place? ………………………………………………………………………………… What tribe dominated this part of Europe? ………………………………………………………………………………… From which word is derived the Latin name Francia? ………………………………………………………………………………… What is the meaning of the Germanic tribe’s name? …………………………………………………………………………………

The term Francia originally referred to what place? Northern Europe, and later Belgium What tribe dominated this part of Europe? ………………………………………………………………………………… From which word is derived the Latin name Francia? ………………………………………………………………………………… What is the meaning of this Germanic tribe’s name? …………………………………………………………………………………

The term Francia originally referred to what place? Northern Europe, and later Belgium What tribe dominated this part of Europe? The Franks, a Germanic tribe From which word is derived the Latin name Francia? ………………………………………………………………………………… What is the meaning of this Germanic tribe’s name? …………………………………………………………………………………

The term Francia originally referred to what place? Northern Europe, and later Belgium What tribe dominated this part of Europe? The Franks, a Germanic tribe From which word is derived the Latin name Francia? From Frankish word Franko(n) What is the meaning of this Germanic tribe’s name? …………………………………………………………………………………

The term Francia originally referred to what place? Northern Europe, and later Belgium What tribe dominated this part of Europe? The Franks, a Germanic tribe From which word is derived the Latin name Francia? From Frankish word Franko(n) What is the meaning of this Germanic tribe’s name? It means free (the tribe of the Free Men)

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques.

Origine du nom France Francia indique la région du nord.

Origine du nom France Francia indique la région du nord de l’Europe.

Origine du nom France Francia indique la région du nord de l’Europe dominée par les Francs.

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

Origine du nom France Francia indique à l’origine la région du nord de l’Europe dominée par les Francs, un peuple de guerriers germaniques. Francia est une adaptation latine du III e siècle du terme Franko(n), nom que donnaient les Francs à leur domaine situé dans l’actuelle Belgique. Le nom Franc est dérivé d'un terme germanique signifiant « libre » (free en anglais, frei en allemand).

France : situation géographique D'une superficie de km², la France s'étend sur km du nord au sud et d'est en ouest. C'est le 3e plus grand pays d'Europe, après la Russie et l'Ukraine. La France a quatre façades maritimes sur : la mer du Nord, la Manche, l'océan Atlantique et la mer Méditerranée. La longueur totale de ses côtes atteint 3427 km.

France : situation géographique D'une superficie de km², la France s'étend sur km du nord au sud et d'est en ouest. C'est le 3e plus grand pays d'Europe, après la Russie et l'Ukraine. La France a quatre façades maritimes sur : la mer du Nord, la Manche, l'océan Atlantique et la mer Méditerranée. La longueur totale de ses côtes atteint 3427 km.